مجموعه دوربین آنر 9X چه قابلیت‌هایی دارد؟

چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰
مطالعه 6 دقیقه
آنر 9X میان‌رده‌ی سه‌دوربینه‌ی جدید چینی‌ها است که از دوربین سلفی پاپ‌آپ بهره می‌گیرد و به‌لطف استفاده از قابلیت‌های نرم‌افزاری و دوربین‌های توانمند، تصاویری باکیفیت ثبت می‌کند.
تبلیغات

آنر یکی از زیرشاخه‌های شناخته‌شده‌ی هواوی است که در زمینه‌ی تولید گوشی هوشمند فعالیت می‌کند و همواره محصولاتی باکیفیت با قیمت مقرون‌به‌صرفه در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌دهد. این شرکت هرساله با معرفی مدل جدید گوشی‌های سری X، سخت‌افزار قدرتمند و ظاهر زیبا را با قیمتی نه‌چندان بالا عرضه می‌کند؛ از همین رو گوشی‌های میان‌رده‌ی سری X آنر همواره در بازار ایران از محبوبیت خاصی برخوردار بوده‌اند. آنر مدتی پیش جدیدترین عضو گوشی‌های خانواده‌ی ایکس را با نام آنر ۹ ایکس (Honor 9X) معرفی و سپس روانه‌ی بازار کرد؛ گوشی هوشمند میان‌رده‌ای که به‌تازگی وارد بازار ایران نیز شده است. آنر 9X از نمایشگر تمام‌صفحه‌ی بدون بریدگی بهره می‌گیرد و طراحی بسیار جذابی و مشابه پرچم‌داران دارد.

آنر تلاش کرده است در گوشی ۹ ایکس اهمیت بسیار زیادی برای عکاسی و فیلم‌برداری قائل شود. درواقع 9X جزو دستگاه‌هایی است که تمرکزی ویژه روی دوربین دارد و از همین رو محصولی مهم به‌شمار می‌آید؛ به‌خصوص در بازار گوشی‌های میان‌رده. در پنل پشتی گوشی جدید آنر شاهد ماژول دوربین سه‌گانه هستیم؛ حسگر ۱/۲ اینچی ۴۸ مگاپیکسلی در نقش دوربین اصلی فعالیت می‌کند؛ دوربین اصلی دستگاه همچنین دارای لنز عریض (واید) است و از فناوری فوکوس خودکار تشخیص فاز (PDAF) بهره می‌گیرد. این حسگر اصلی از پیکسل‌های ۰/۸ میکرومتری تشکیل شده است. دوربین دوم حسگری ۸ مگاپیکسلی دارد و از لنز فوق عریض (اولتراواید) ۱۳ میلی‌متری با دیافراگم f/2.4 بهره می‌گیرد و در نهایت نیز دوربین سوم به حسگر ۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 مجهز شده است و وظیفه‌ی تشخیص عمق صحنه‌ را به‌منظور ثبت جلوه‌ی بوکه‌ی طبیعی برعهده دارد؛ درنظر داشته باشید این دوربین نمی‌تواند به‌صورت مستقل به‌ ثبت تصاویر بپردازد. در کنار سه دوربین یادشده، نیز شاهد فلاش LED هستیم.

آنر 9 ایکس هواوی / Huawei Honor 9X
آنر 9 ایکس هواوی / Huawei Honor 9X

نسخه‌ی چینی آنر ۹ ایکس به‌جای دوربین سه‌گانه از دوربین دوگانه در پنل پشتی بهره می‌برد

دوربین اصلی دستگاه به دیافراگمی با گشودگی مناسب و همچنین حسگری با وضوح بالا مجهز شده است تا تصاویری بسیار واضح خلق کند. حالت تصویربرداری در شب باعث می‌شود دوربین آنر ۹ ایکس بتواند در مکان‌های کم‌نور نیز تصاویری بسیار خوب خلق کند. در کنار این موارد به بخش جلویی دستگاه می‌رسیم. آنر تصمیم گرفته است در طراحی گوشی 9X از نمایشگری تمام‌صفحه بهره ببرد؛ نمایشگری که در بالای آن بریدگی دیده نمی‌شود. دوربین سلفی آنر 9X مکانیزم بالاجهنده (پاپ‌آپ) دارد و از حسگری ۱۶ مگاپیکسلی با لنز عریض ۲۶ میلی‌متری و f/2.2 استفاده می‌کند. از زمان معرفی گوشی، همواره یکی از نگرانی‌های کاربران این بود که دوربین بالاجهنده‌ی دستگاه ممکن است هنگام افتادن از ارتفاع دچار شکستگی جدی شود. 9X نیز مانند سایر محصولات مجهز به این مکانیزم، با بهره‌گیری از حسگرهایی خاص، توانایی تشخیص سقوط را دارد و بنابراین در صورت افتادن از ارتفاع یا حتی وارد شدن ضربه‌ای اندک به دوربین سلفی، مکانیزم دستگاه به‌کار می‌افتد و دوربین به مکان اولیه‌اش باز‌می‌گردد. 

آنر 9X برای ثبت تصاویر از حسگر ۴۸ مگاپیکسلی ساخت سونی بهره می‌گیرد که پیش‌تر شاهد استفاده از آن در محصولاتی دیگر بوده‌ایم. گوشی‌های هوشمندی نظیر شیائومی می 9T و ردمی نوت 8T که هم‌اکنون در بازار نیز موجود هستند از حسگر موردبحث سونی استفاده می‌کنند. آنر همواره سعی می‌کند با اتکا به قابلیت‌های نرم‌افزاری، توانایی دوربین دستگاه‌هایش را بهبود بخشد و این موضوع برای گوشی 9X نیز صدق می‌کند. این گوشی هوشمند دارای حالت‌های مختلفی برای عکاسی است تا کاربر بنابه شرایط مختلف، بهترین عکس ممکن را ثبت کند. 

آنر 9 ایکس / Honor 9X

حالت‌های عکس‌برداری دوربین آنر ۹ ایکس برای گوشی هوشمند که در دسته‌ی محصولات میان‌رده جای می‌گیرد، جذاب هستند و این موضوع یکی از اصلی‌ترین نکات مثبت گوشی موردبحث به‌شمار می‌آید. آنر ۹ ایکس از سه حالت استاندارد Photo (برای عکس‌برداری)، Video‌ (برای فیلمبردای) و Portrait (برای ثبت پرتره)‌ بهره می‌گیرد. Photo، حالت پیش‌فرض دوربین آنر ۹ ایکس است و می‌تواند در تقریبا تمامی شرایط، تصاویری بسیار خوب ثبت کند. اگر نور محیط کم باشد، آنر ۹ ایکس اکسپوژری طولانی ثبت می‌کند یا اینکه به شما می‌گوید گوشی را ثابت نگه دارید تا بتواند چندین عکس را به‌ثبت برساند. این گوشی افزون بر موارد یادشده دارای حالت‌های دیگری شامل Night است که نوردهی بیشتری را به‌ارمغان می‌آورد تا تصاویر ثبت‌شده در شب، کیفیت بهتری داشته باشند.

حالت تصویربرداری در شب یکی از مهم‌ترین حالت‌های عکاسی در دوربین گوشی‌های هوشمند به‌شمار می‌آید و حضور آن در آنر ۹ ایکس نیز اتفاقی بسیار خوب است. با فعال بودن این حالت، دوربین دستگاه مجموعه‌ای از تصاویر را ثبت و آن‌ها را با یکدیگر ادغام می‌کند تا در نهایت شاهد تصویری باشیم که نوردهی خوب را در کنار وضوح بالایی و نویز کنترل‌شده را به‌همراه دارد. هنگام استفاده از حالت Night باید گوشی را برای مدتی کوتاه بدون حرکت نگه دارید. دوربین اصلی همچنین دارای حالت Aperture است که با اتکا به آن می‌توانید پس از ثبت تصاویر، روی سوژه‌های مختلف فوکوس و به‌شکل دلخواه‌تان جلوه‌ی بوکه ایجاد کنید. حالت‌های Portrait و Aperture به‌لطف دوربین سوم پشت دستگاه که برای تشخیص عمق به‌کار می‌رود، ایجاد شده‌اند. تفاوت بین این دو حالت این است که در حالت Portrait کاربر نمی‌تواند به‌دلخواه جلوه‌ی تار در پس‌زمینه‌ی تصویر ایجاد کند.

آنر 9 ایکس / Honor 9X

البته کاربر می‌تواند در حالت پرتره تعیین کند که چه سطحی از «حالت زیبایی»‌ فعال باشد؛ استفاده از حالت زیبایی بالا باعث می‌شود پوست فردی که تصویرش ثبت شده است، صاف‌تر به‌نظر برسد. در ضمن مجموعه‌ای جلوه‌ها وجود دارند که می‌توان آن‌ها را روی پس‌زمینه‌ی تصویر اعمال کرد. در کنار این موارد دو حالت دیگر نیز با نام‌های Light Painting و Pro در نرم‌افزار دوربین آنر ۹ ایکس به‌چشم می‌خورند که حالت دوم از ایزوی بین ۵۰ تا ۳۲۰۰ بهره می‌گیرد و سرعت شاتر ۳۰ ثانیه‌ای را به‌همراه می‌آورد. هم ایزو و هم سرعت شاتر دوربین را می‌توان در حالت خودکار نیز قرار داد. حالت حرفه‌ای به شما امکان می‌دهد کنترل بسیار زیادی روی تصاویر داشته باشید؛ برای دستیابی به آن باید ابتدا در نرم‌افزار دوربین روی More ضربه بزنید و سپس Pro را انتخاب کنید. گوشی جدید آنر در حالت پیش‌فرض تصاویر ۱۲ مگاپیکسلی را ثبت می‌کند که کاربر می‌تواند آن را در بخش تنظیمات به ۴۸ مگاپیکسل ارتقاء دهد.

گوشی‌های هوشمند رده‌بالای امروزی به‌لطف استفاده از تراشه‌های قدرتمند، توانایی زیادی در زمینه‌ی هوش مصنوعی (AI) دارند و از آن برای بهبود تجربه‌ی عکاسی و فیلم‌برداری کاربر کمک می‌گیرند. این گوشی‌ها با اتکا به توانایی‌های هوش مصنوعی، صحنه‌های مختلف را تشخیص و آن‌ها را موردارزیابی قرار می‌دهند تا در نهایت بهترین تنظیمات عکاسی را برای آن‌ها تعیین کنند؛ موضوعی که باعث می‌شود شاهد ثبت تصویری باکیفیت باشیم. نتیجه‌ی اصلی اتکا به هوش مصنوعی، دستیابی به تصاویری است که دارای رنگ‌هایی عالی هستند و وضوح بالایی دارند؛ اما همین هوش مصنوعی گاهی اوقات ممکن است به‌ ثبت تصاویری منجر شود که رنگ‌های بسیار اشباع دارند. بنابراین لازم است کاربران بنا به سلیقه‌ی خودشان توانایی خاموش و روشن کردن قابلیت‌های هوش مصنوعی را داشته باشند. گوشی آنر 9X در قسمت بالایی نرم‌افزار دوربین دارای دکمه‌ای مجازی برای خاموش و روشن کردن قابلیت‌های هوش مصنوعی است. البته امکان کنترل روی استفاده یا عدم استفاده از هوش مصنوعی در شماری از حالت‌های دوربین ۹ ایکس وجود ندارد. حالت تصویربرداری در شب یکی از حالت‌های دستگاه است که در آن هیچ‌گونه کنترلی روی استفاده یا عدم استفاده از هوش مصنوعی ندارید.

9X به‌عنوان میان‌رده‌ی جدید آنر یکی از محصولاتی است که پتانسیل بالایی برای موفقیت در بازار دارد. این گوشی ضمن استفاده از نمایشگر باکیفیت و باتری مناسب، از طراحی تمام‌صفحه‌ی مدرن بهره می‌گیرد و با اتکا به دوربین‌های باکیفیت، لحظات عکاسی جذابی را برای کاربر رقم می‌زند.

تجربه‌ی کار با آنر ۹ ایکس را دارید؟ شما کاربران محترم می‌توانید دیدگاه‌های خودتان را با زومیت و کاربران دیگر در میان بگذارید.

قیمت به‌روز، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان و آگاهانه‌ی انواع گوشی هواوی نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید؛ مقایسه‌ی مشخصات فنی انواع گوشی‌های هواوی و برند آنر در کنار گالری تصاویر رسمی محصولات همگی در این بخش در دسترس شما خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات