موتورسیکلت سفارشی چارلز لکلرک تولید شد؛ هسکوارنا Vitpilen 701 فیبرکربنی

چارلز لکلرک موتورسیکلت سفارشی‌اش را تحویل گرفت. این موتورسیکلت برپایه‌ی مدل سوئدی هسکوارنا Vitpilen 701 با همکاری تیونرهای فرانسوی ساخته شده است.

چالز لکلرک (تلفظ فرانسوی: شارل لکر) از سریع‌ترین و بااستعدادترین راننده‌های جوان فرمول یک در سال‌های گذشته محسوب می‌شود. این جوان ۲۲ ساله‌ی اهل موناکو، سال ۲۰۱۸ به بالاترین سطح از موتوراسپرت وارد شد و خیلی زود، خودروی فراری دراختیارش قرار گرفت. لکلرک در فصل ۲۰۱۹ فرمول یک حتی از هم‌تیمی‌اش، سباستین فتل، قهرمان چهار دوره‌ی مسابقات هم عملکرد بهتری به‌نمایش گذاشت.

HUSQVARNA VITPILEN 701 CHARLES LECLERC

مثل بسیاری از راننده‌ی فرمول یک، لکلرک شیفته‌ی دنیای موتورسیکلت است. ایرتون سنا، میشاییل شوماخر، لوییس همیلتون، جنسن باتن و مارک وبر از معروف‌ترین راننده‌های فرمول یک علاقه‌مند به موتورسیکلت هستند. اما راننده‌ی جوان تیم فراری، در گروهی ویژه از طرفداران موتورسیکلت قرار می‌گیرد؛ گروهی که موتورسیکلت‌های سفارشی و خاص سوار می‌شوند. کیمی رایکونن که خودروی فراری را دراختیار لکلرک گذاشت، یکی از علاقه‌مندان ویژه‌ی موتورسیکلت‌های سفارشی و شخصی‌سازی شده است.

HUSQVARNA VITPILEN 701 CHARLES LECLERC

لکلرک برای سفارش دادن موتورسیکلت ویژه، کارگاه تیونینگ فرانسوی بد وینرز (Bad Winners) را انتخاب کرده است. پروژه‌ی موتورسیکلت سفارشی لکلرک با مکالمه‌ای کوتاه در اینستاگرام شروع شد. راننده‌ی تیم فراری در تماسی با گروه بد وینرز اشاره کرد که طراحی مدل سفارشی The Apex را می‌پسندد و مایل است که براساس موتورسیکلت سوئدی هسکوارنا Vitpilen 701، نمونه‌ای زیبا تولید شود.

HUSQVARNA VITPILEN 701 CHARLES LECLERC

مدل Vitpilen 701 ساخت شرکت سوئدی هسکوارنا (Husqvarna)، موتورسیکلتی سبک‌وزن و اسپرت با پیشرانه‌ی تک سیلندر ۶۹۲/۷ سی‌سی آب‌خنک است. این مدل زیبا با ۷۵ اسب‌بخار قدرت و ۷۲ نیوتن‌متر گشتاور، از جدیدترین سیستم‌های بهینه در برق‌رسانی و تعویض‌دنده درکنار اگزوز اکراپوویچ و ترمزهای برمبو و سیستم ABS بوش بهره می‌برد. Vitpilen 701 تمام پیش‌زمینه‌های موردنظر لکلرک را دارد، بنابراین در اولین قدم، طراحی موتورسیکلت تغییر کرد.

موتورسیکلت سفارشی لکلرک با کد The Apex 2.0 و با فناوری چاپ سه‌بعدی تولید شده است. پنل‌های جدید و فیبرکربنی بدنه بسیار زاویه‌دارتر هستند و در طراحی چراغ جلو هم از موتورسیکلت KTM Duke 790 الهام گرفته شده است. لکلرک در همان ابتدای پروژه تأکید کرد که موتورسیکلتش باید سبک‌وزن باشد و با قطعات فیبرکربن ساخته شود. به‌همین خاطر علاوه بر بسیاری از بخش‌های بدنه، حتی رینگ‌های پنج‌پره‌ CA5 از جنس فیبرکربن هستند و کمتر از سه کیلوگرم وزن دارند.

HUSQVARNA VITPILEN 701 CHARLES LECLERC


بخش عقب شاسی موتورسیکت سفارشی لکلرک کاملا دست‌ساز بوده و با برش لیزری شکل گرفته است. محفظه‌ی چراغ عقب چهار LED یکپارچه را در پلکسی‌گلس درکنار باتری هشت سلولی ساخت آنتی‌گرویتی (Antigravity) جای داده است. مبدل کاتالیست کاملا حذف شده و به‌جای آن، سیستم دست‌ساز از جنس فولاد ضدزنگ و منبع اگزوز فیبرکربنی برند SC-Project قرار گرفته است. پیچیده‌ترین بخش در موتورسیکلت سفارشی لکلرک، پشت فرمان و نمایشگر دیجیتالی هسکوارنا است. موتورسیکلت‌های هکسوارنا به سیستم‌های مدرن و باکیفیت سرعت‌سنج و کیلومترشمار دیجیتالی مجهز هستند و دست‌کاری این قطعات، کار آسانی نیست. متخصص‌های بد وینرز یک مادربرد کاملا سفارشی طراحی کرده‌اند که با ECU کارخانه‌ای و نمایشگر ۴/۳ اینچی LED هماهنگ است و عملکرد دکمه‌های سیستم کنترل چسبندگی و ABS مختل نمی‌شود.



تمام تغییرات در The Apex 2.0 درخدمت عملکرد فنی بهتر و زیبایی هستند. براساس تخمین تیونر فرانسوی، موتورسیکلت سفارشی لکلرک ۸۵ اسب‌بخار قدرت دارد و وزنش به ۱۳۰ کیلوگرم رسیده است. مدل استاندارد هسکوارنا Vitpilen 701 حدود ۱۵۷ کیلوگرم وزن و همان‌طور که اشاره شد، ۷۵ اسب‌بخار قدرت دارد. بد وینرز این مدل زیبا را با قیمت ۲۰٬۹۹۰ یورو (حدود ۲۳٬۴۰۰ دلار) به‌صورت سفارشی و با ضمانت‌نامه‌ی اصلی و دوساله‌ی هسکوارنا تولید می‌کند.

HUSQVARNA VITPILEN 701 CHARLES LECLERC

در مجموع چهار نسخه از The Apex 2.0 با سطح مشخص از قطعات سفارشی تولید خواهد شد که ارزان‌ترین مدل، ۱۴٬۶۹۰ یورو (حدود ۱۶٬۴۰۰ دلار) قیمت می‌خورد. اگر مشتری موتورسیکلت را تهیه کند و تنها به‌دنبال قطعات سفارشی باشد، چهار بسته‌ی تیونینگ از قیمت ۳٬۶۹۰ یورو (حدود ۴٬۱۰۰ دلار) تا ۹٬۹۰۰ یورو (حدود ۱۱٬۰۰۰ دلار) در دسترس است (بدون درنظر گرفتن هزینه‌ی خدمات). مدل استاندارد هسکوارنا Vitpilen 701 با قیمت ۱۰٬۰۰۰ دلار عرضه می‌شود.

منبع bikeexif

از سراسر وب

  دیدگاه
کاراکتر باقی مانده

بیشتر بخوانید