مدل پیش‌تولید شاسی بلند برقی و آفرود بولینگر رونمایی شد

یک‌شنبه ۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۳
مطالعه 3 دقیقه
بولینگر خودروسازی جدید در حوزه‌ی خودروهای برقی است که برخلاف تسلا و پورشه، خودرو الکتریکی خود را در کلاس آفرود عرضه خواهد کرد.
تبلیغات

با وجود خودروهای تسلا و پورشه تایکان دیگر کمبودی در بخش خودروهای الکتریکی سریع وجود ندارد. مدل‌های تسلا و پورشه تایکان در رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت، خودروهایی بسیار سریع هستند؛ ولی تاکنون خودرو برقی کارآمدی برای استفاده‌ی آفرود عرضه نشده است. حال نام جدیدی به‌نام بولینگر (Bollinger) قصد دارد این مسئله را تغییر دهد و با دو محصول خود، یعنی مدل‌های B1 و B2، خودروهای آفرودی الکتریکی را به بازار عرضه کند. 

دو سالی از رونمایی مدل اولیه‌ی بولینگر B1 می‌گذرد و یک سال پیش نیز این خودروساز مدل B2 را رونمایی کرد. حالا نسخه‌های پیش‌تولید یا اصطلاحا بتا از این خودروها آماده شده است. در نسخه‌ی بتا، بولینگر تغییراتی در خودروهای خود اعمال کرده است تا بهتر از قبل باشند. 

Bollinger B1, B2 Beta Prototypes

مدل اولیه‌ی B1 که در سال ۲۰۱۷ رونمایی شده بود، از یک موتور برقی با قدرت ۳۶۰ اسب‌بخار و گشتاور ۶۳۹ نیوتن‌متر استفاده می‌کرد. حالا نسخه‌ی پیش‌تولید این خودرو از دو موتور استفاده می‌کند که مجموع قدرت را به ۶۱۴ اسب‌بخار و گشتاور را به ۹۱۹ نیوتن‌متر می‌رساند. این مدل برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت فقط به ۴.۵ ثانیه زمان نیاز دارد. حداکثر سرعت مدل جدید B1 در مقایسه با نسخه‌ی اولیه کاهش پیدا کرده و از ۲۰۰ به ۱۶۰ کیلومتربرساعت کاهش پیدا کرده است. ناگفته نماند توانایی یدک‌کشی این خودرو ۳،۴۰۰ کیلوگرم است. 

Bollinger B1, B2 Beta Prototypes

آنچه در خودروهای بولینگر B1 و B2 مشترک است، توانایی‌های آفرود آن‌ها است که هر دو به دنده‌ی کمکی دوسرعته مجهز هستند. زمانی‌که مدل B1 در سال ۲۰۱۷ رونمایی شد، بولینگر باتری ۶۰ تا ۱۰۰ کیلووات‌ساعتی برای آن در نظر گرفته بود که می‌توانست شعاع حرکتی ۲۰۰ تا ۳۲۰ کیلومتری برای این خودرو فراهم کند. مدل B2 از باتری بزرگ‌تر و ۱۲۰ کیلووات‌ساعتی استفاده می‌کند؛ ولی بولینگر هنوز اطلاعاتی از شعاع حرکتی آن نداده و قیمت این دو خودرو برقی خود را نیز اعلام نکرده است.

Bollinger B1
Bollinger B1
Bollinger B1
Bollinger B1
Bollinger B1
Bollinger B1
Bollinger B1
Bollinger B1
Bollinger B1
Bollinger B1
Bollinger B1
Bollinger B1
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات