دایملر ۸۷۰ میلیون یورو جریمه شد

چهارشنبه ۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰
مطالعه 3 دقیقه
دادستان‌های آلمان، گروه خودروسازی دایملر را به دلیل نقض قوانین آلایندگی خودروهای دیزلی حدود ۱ میلیارد دلار جریمه کردند؛ فیات کرایسلر نیز به نقض قوانین متهم شده است.
تبلیغات

دادستان‌های آلمان روز سه‌شنبه اعلام کردند که گروه دایملر به دلیل نقض مقررات آلایندگی دیزل، مبلغ ۸۷۰ میلیون یورو (حدود ۹۵۷ میلیون دلار) جریمه خواهد پرداخت. خودروساز آلمانی و مالک مرسدس بنز اظهار داشت که در برابر این مجازات درخواست تجدیدنظر نمی‌کند.

mercedes benz daimler / مرسدس بنز دایملر

دادستان‌ها و بازرسان در سراسر جهان از زمان رسوایی دیزل‌گیت فولکس‌واگن در سال ۲۰۱۵، در حال تحقیق درباره‌ی خودروسازان بوده‌اند؛ تلاش‌های آن‌ها منجر به افشای مواردی از نقض قوانین توسط تعدادی از خودروسازان بزرگ شد.

در همین راستا، روز سه‌شنبه دادستان‌های آلمان، مدیران ارشد شرکت خودروسازی فولکس‌واگن را به دلیل تأخیر در اعلام تقلب و پیامدهای آن به سرمایه‌گذاران متهم کردند. در ایالات متحده نیز وزارت دادگستری یکی از مدیران ارشد فیات کرایسلر را به نقض قوانین در زمینه‌ی آلایندگی خودروهای دیزل متهم کرد.

Fiat Chrysler / فیات کرایسلر

دادستان‌های اشتوتگارت اعلام کردند که این جریمه برای دایملر، تأثیری در ادامه‌ی روند رسیدگی به اتهام دستکاری برخی افراد در نرم‌افزار مورد استفاده در برخی از خودروهای دیزلی این شرکت ندارد. دفتر دادستانی اعلام کرد که دایملر از سال ۲۰۰۸ به بعد وظایف نظارتی خود را نقض کرده است؛ در نتیجه برخی از وسایل نقلیه دیزلی با وجود میزان انتشار آلایندگی بالاتر از حد استاندارد، تولید شدند.

مسئولان دایملر با تأیید ارائه‌ندادن درخواست تجدیدنظر، اعلام کردند:

به نفع شرکت است که رسیدگی به تخلفات اداری را با شیوه‌ای جامع و به‌موقع پایان دهد و این پرونده را مختومه کند.

ارزش سهام دایملر در بازار بورس در پی اعلام ادعای دادستانی حدود ۰/۷ درصد کاهش یافت. ماه مه سال ۲۰۱۷، دادستان‌های آلمانی دفاتر دایملر را به‌عنوان بخشی از تحقیقات مربوط به تقلب و دستکاری احتمالی در آزمایش گازهای خروجی اگزوز خودروهای دیزلی بازرسی کردند.

دایملر / Daimler

فوریه سال ۲۰۱۶، آژانس حفاظت محیط‌زیست ایالات متحده از مرسدس بنز درخواست کرد تا میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای در برخی از خودروهای دیزلی خود را توضیح دهد. ژوئن سال جاری، دایملر چشم‌انداز درآمد سال ۲۰۱۹ خود را پس از اعلام بازرسی قانونی مربوط به خودروهای دیزلی و نقض قوانین آلایندگی حدود صدها میلیون یورو کاهش داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات