تعداد دستگاه‌های مبتنی بر ویندوز 10 به ۹۰۰ میلیون رسید

چهارشنبه ۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
با نزدیک شدن به پایان پشتیبانی مایکروسافت از ویندوز 7، تعداد دستگاه‌های مبتنی بر ویندوز 10 در سال ۲۰۲۰ به یک میلیارد می‌رسد.
تبلیغات

مایکروسافت در حال نزدیک شدن به هدف یک میلیاردی خود برای ویندوز 10 است. آمار جدید غول نرم‌افزاری نشان می‌دهد که ویندوز 10 اکنون روی بیش از ۹۰۰ میلیون دستگاه در حال اجرا است، این آمار نشان‌دهنده‌ی یک جهش قابل‌توجه از رقم ۸۰۰ میلیون دستگاه مبتنی بر ویندوز 10 در اوایل سال جاری است. مایکروسافت می‌گوید از زمان معرفی ویندوز 10 در سال ۲۰۱۵، طی ۱۲ ماه گذشته تعداد دستگاه‌های بیشتری مبتنی بر سیستم‌عامل ویندوز 10 وجود داشته است. این آمار شامل رایانه‌های شخصی، لپ‌تاپ ، تبلت و حتی دستگاه هایی مانند هولولنز و XBOX One می‌شود.

مایکروسافت در نظر دارد، پشتیبانی ویندوز 7 را در ژانویه سال ۲۰۲۰ به پایان برساند و اکثر مشاغل به‌جای آن به ویندوز 10 مهاجرت می‌کنند. اگر رشد به‌روزرسانی به ویندوز 10 ادامه یابد، مایکروسافت می‌تواند آمار یک میلیارد دستگاه مبتنی بر این سیستم‌عامل را طی ۶ ماه آینده عبور دهد که نقطه عطفی در این مرحله است.

ویندوز 10 در اوایل سال جاری محبوبیت ویندوز 7 را پشت سر گذاشت

آمار دستگاه‌های مبتنی بر ویندوز 10 در سپتامبر سال ۲۰۱۸ به ۷۰۰ میلیون، در مارس ۲۰۱۹ به ۸۰۰ میلیون دستگاه و اکنون در سپتامبر ۲۰۱۹ به ۹۰۰ میلیون دستگاه رسیده است. ویندوز 10 نیز محبوبیت ویندوز 7 را در اوایل سال جاری میلادی پشت سر گذاشت؛ که دور شدن کاربران از سیستم‌عامل محبوب قدیمی مایکروسافت را نشان می‌دهد.

البته مایکروسافت قصد داشت ظرف سه سال از انتشار ویندوز 10، آن را روی یک میلیارد دستگاه اجرا کند، اما این شرکت پس از مشخص شدن عدم کارایی ویندوزفون، این زمان‌بندی را تمدید کرد.

نظر شما درباره ی ویندوز 10 چیست؟ نظرات خود را با زومیت درمیان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات