آموزش نصب اپلیکیشن ها و سرویس های گوگل روی هواوی میت 30 پرو

سه‌شنبه ۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۰
مطالعه 7 دقیقه
میت 30 و میت 30 پرو به‌صورت پیش‌فرض اپلیکیشن‌های گوگل را ندارند اما با روشی خاص می‌توان این اپلیکیشن‌ها را روی پرچمداران جدید هواوی نصب کرد.
تبلیغات

هواوی میت ۳۰ پرو پس از مدت‌‌ها انتظار، سرانجام چند روز پیش به‌صورت رسمی رونمایی شد. یکی از مهم‌ترین نکات مرتبط به پرچم‌دار جدید هواوی، عدم بهره‌مندی آن از اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های گوگل به‌دلیل تحریم‌های اخیر ایالات متحده‌ی آمریکا است. عدم بهره‌مندی گوشی‌های خانواده‌ی میت ۳۰ از اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های گوگل به این معنی نیست که امکان استفاده از آ‌ن‌ها به‌طور کلی وجود ندارد.

با بهره‌گیری از روشی خاص می‌توان اکثر اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های گوگل (نه همه‌ی آن‌ها) را بازیابی کرد و در هواوی میت ۳۰ مورداستفاده قرار داد. به‌عبارتی دیگر، فرقی ندارد که نسخه‌ی چینی هواوی میت ۳۰ را تهیه کنید یا منتظر عرضه‌ی آن در بازار غرب باشید؛ در هر صورت می‌توانید تجربه‌ی مشابهی را از این دستگاه کسب کنید. 

یک نکته‌ی مهم

پیش از هر چیز، ذکر یک نکته ضروری است: از آن‌جایی که در آموزش پیش‌رو قصد داریم تغییرات نرم‌افزاری عمده‌ای را در گوشی اعمال کنیم، باید بدانید که در هر صورت ریسک بالایی وجود دارد. از همین‌رو هرگونه عواقب این کار به عهده‌ی خود کاربر خواهد بود و زومیت هیچ‌گونه مسئولیتی را نخواهد پذیرفت. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که مراحل را با دقت و حوصله‌ی زیاد به‌انجام برسانید تا خطر هرگونه مشکل نرم‌افزاری به پایین‌ترین حد ممکن برسد، خصوصا اگر جزو کسانی هستید که چندان با اعمال تغییرات نرم‌افزاری در گوشی‌ها آشنا نیستند. 

هواوی میت 30 پرو / Huawei Mate 30 Pro

حال بهتر است مراحل آموزش را شروع کنیم تا بتوانیم اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های مختلف گوگل را به روشی خاص، به گوشی‌های خانواده‌ی میت ۳۰ بیاوریم:

آشنایی با Google Service Assistant

دستیار خدمت‌رسانی گوگل (Google Service Assistant یا به زبان چینی 谷歌服务助手)‌ به‌صورت ویژه برای به‌روزرسانی نرم‌افزاری گوشی‌های چینی هواوی از طریق گوگل پلی استور طراحی شده است؛ این دستیار کارهای مهم دیگری را نیز در پشت صحنه انجام می‌دهد و نهایتا باعث می‌شود تا تمامی اپلیکیشن‌های اندرویدی و سرویس‌های گوگل به‌خوبی کار کنند.

نام ترجمه‌شده‌ی این سرویس ممکن است نشانگر ارتباط آن با گوگل باشد، اما نباید فراموش کنید که Google Service Assistant هیچ ارتباطی به خود گوگل ندارد و تحت‌پشتیبانی این شرکت نیست. اپلیکیشن یادشده را می‌توان از طریق وب‌سایت lzplay.net دانلود کرد. هیچ‌گونه اطلاعات رسمی درمورد سازنده‌ی این اپلیکیشن وجود ندارد. در صفحه‌ی وب یادشده هیچ سرنخی از سازنده‌ی آن دیده نمی‌شود.

در ضمن بررسی‌ها نشان می‌دهد که هیچ اثری از سازنده‌ی آن در فایل خود اپلیکیشن نیز وجود ندارد. به‌طور کلی ما پیشنهاد می‌کنیم که برای حفظ امنیت، اپلیکیشن‌های ناشناس را از منابع غیررسمی دانلود نکنید؛ اما اگر به نصب اپلیکیشن‌های گوگل علاقه‌مند هستید، باید برخی خطرات را به جان بخرید. در هر صورت هرگونه عواقب نصب این اپلیکیشن به‌عهده‌ی خود کاربر خواهد بود. 

حال بهتر است مراحل نصب را به‌دقت دنبال کنید:

۱. قدم نخست این است که اپلیکیشن Google Service Assistant را از طریق لینک یادشده دانلود کنید. بدین منظور، در گوشی هوشمند خود اپلیکیشن مرورگر را باز کنید، وارد وب‌سایت lzplay.net شوید و روی گزینه‌ی دانلود ضربه بزنید. با ضربه زدن روی گزینه‌ی دانلود، به‌ترتیب به چند صفحه‌ی دیگر نیز منتقل خواهید شد؛ از آن‌جایی که اپلیکیشن را از فروشگاهی رسمی دانلود نمی‌کنید، چندمرحله‌ای‌بودن دانلود، امری معمولی است. در ضمن هنگام باز شدن اولیه‌ی اپلیکیشن، لازم است مجوز دسترسی به حافظه‌ی داخلی گوشی را به آن بدهید. 

هواوی میت 30

۲. در مرحله‌ی دوم، به محیط داخلی خود اپلیکیشن می‌رسیم؛ جایی که دستورالعمل‌های آن به‌ زبان چینی بیان شده‌اند، اما کل فرایند‌ کار با Google Service Assistant ساده و سرراست است. به‌منظور درست کار کردن این اپلیکیشن، نیاز است که آن به ادمین دستگاه تبدیل شود و برای این کار به اجازه‌ی شما نیاز دارد. تنها کافی است روی گزینه‌ی آبی‌رنگ ضربه بزنید تا وارد مرحله‌ی بعد شوید. سپس درحالی که Google Service Assistant قصد دارد اپلیکیشن‌های گوگل را نصب کند، خواهید دید که این اپلیکیشن از پس انجام چه کارهایی بر می‌آید. اگر قصد نصب اپلیکیشن‌ها را دارید، روی گزینه‌ی Activate ضربه بزنید.

هواوی میت 30

۳. در این مرحله باید منتظر بمانید تا Google Service Assistant، اپلیکیشن خدمات موبایلی گوگل (Google Mobile Services) را دانلود کند. Google Service Assistant در پس‌زمینه تمامی پیش‌نیازهای لازم را دانلود خواهد کرد و در نهایت نوبت به پلی استور خواهد رسید. وقتی فرایند‌ نصب آن‌ها به پایان برسد، دکمه‌ی قسمت پایینی نمایشگر به رنگ آبی در می‌آید و شما باید روی آن ضربه بزنید تا به مرحله‌ی بعد بروید.

هواوی میت 30

۴. پس از نصب‌شدن اپلیکیشن‌های گوگل، تقریبا تمامی کارهای لازم را انجام داده‌اید. Google Play Protect و دیگر سرویس‌ها در پس‌زمینه شروع به کار خواهند کرد و پس از گذر مدتی کار آن‌ها به پایان خواهد رسید. در این مرحله خواهید توانست، از طریق حساب گوگل خود در پلی استور وارد شوید و به دانلود اپلیکیشن‌های دیگر گوگل نظیر کروم، مپس و جی‌میل بپردازید. پیشنهاد می‌کنیم پیش از اجرای این اپلیکیشن‌ها، یک بار گوشی خود را خاموش و روشن کنید. 

هواوی میت 30

۵. وقتی کارتان به اتمام رسید، بهتر است اپلیکیشن Google Service Assistant را حذف کنید، زیرا دلیلی برای نگه داشتن آن وجود ندارد. به این منظور باید به مسیر Settings > Security > More Settings > Device Administrators بروید و آن را از فهرست ادمین‌های گوشی حذف کنید. پس از انجام این کار، می‌توانید به‌سادگی مثل دیگر اپلیکیشن‌ها، آن را از گوشی خود پاک کنید. کافی است انگشت‌تان را روی آن نگه دارید و روی گزینه‌ی Uninstall ضربه بزنید.

هواوی میت 30

نکات پایانی

به‌طور کلی با طی‌کردن مراحل بالا، باید همه‌چیز در میت ۳۰ پرو عادی باشد و اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های مختلف به‌خوبی کار کنند. همان‌طور که بالاتر گفتیم، بهتر است پیش از شروع کار با اپلیکیشن‌های گوگل، گوشی را ری‌استارت کنید؛‌ زیرا برخی از آن‌ها تا پیش از انجام این کار، اجازه‌ی ورود به حساب گوگل را به شما نمی‌دهند. از طرفی گرچه دستیار صوتی گوگل (گوگل اسیستنت) کار می‌کند، اما امکان فعال‌سازی آن از طریق میان‌بر دکمه‌ی پاور یا بیان عبارت «هی گوگل» وجود ندارد (راه‌حل‌هایی برای فعال‌سازی این قابلیت‌ها در گوشی‌های قدیمی هواوی وجود دارند، اما روی میت ۳۰ جوابگو نیستند).

افزون بر این موارد، از آن‌جایی که نرم‌افزار میت ۳۰ پرو مجوز رسمی گوگل را ندارد، امکان استفاده از گوگل پِی (Google Pay) را ندارید؛ همچنین برخی اپلیکیشن‌هایی که از DRM (مدیریت حقوق دیجیتال) استفاده می‌کنند، ممکن است روی دستگاه اجرا نشوند. بد نیست بدانید که نسخه‌ی فعلی اپلیکیشن نتفلیکس در پلی استور از DRM استفاده می‌کند و به همین دلیل روی میت ۳۰ پرو اجرا نمی‌شود. البته نسخه‌های قدیمی‌تر این اپلیکیشن را می‌توان از طریق منابعی دیگر دریافت و از آن استفاده کرد. 

میت 30 پرو هواوی / huawei mate 30 pro

روشی که در این مقاله معرفی کردیم، به‌طور کامل تمامی اپلیکیشن‌ها و سرویس‌هایی را که به‌طور معمول در گوشی‌های اندرویدی وجود دارند بر نمی‌گرداند؛ زیرا همان‌طور که گفتیم، نرم‌افزار میت ۳۰ پرو به‌صورت رسمی موردتأیید گوگل نیست. در هر صورت روش بالا، فعلا بهترین روش برای بهره‌گیری از اپلیکیشن‌های گوگل روی میت ۳۰ پرو به‌شمار می‌آید.

دیدگاه شما کاربران زومیت در این رابطه چیست؟

قیمت به‌روز، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان‌ و آگاهانه‌ی گوشی هوشمند نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید. در این بخش، علاوه‌بر مشخصات فنی دقیق و پاسخ به سوالات شما، امکان مقایسه‌ی دو یا چند محصول درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات دردسترس شما خواهد بود.  شما می‌توانید برای اطلاع از آخرین قیمت گوشی سامسونگ، گوشی موبایل شیائومی، هواوی و آیفون‌‌های اپل از بخش محصولات زومیت استفاده کنید.

اگر به مطالب آموزشی علاقه‌مند هستید، حتما به صفحه‌ی ویژه‌‌ی این دسته از مقالات در زومیت سری بزنید

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات