ساعت هوشمند پیکسل گوگل به‌دلیل عملکرد نامناسب ساخته نشد

شنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل در سال ۲۰۱۶ تصمیم داشت در کنار معرفی گوشی، ساعت پیکسل را نیز معرفی کند. چرا این اتفاق نیفتاد و چه بر سر این ساعت آمد؟
تبلیغات

سیستم‌عامل Wear OS دچار مشکل است؛ با این حال آیا گوگل تصمیم به معرفی ساعت هوشمند خود خواهد گرفت؟ بنا به گزارشی جدید، گوگل در گذشته یک بار سعی کرده تا این کار را انجام دهد؛ اما در لحظات آخر آن را لغو کرد؛ زیرا این ساعت دارای مشکل بود. سخت‌افزار پیکسل واچ، سرانجام به‌عنوان دستگاه‌هایی با سیستم‌عامل Wear OS و با برند ال‌جی عرضه شدند که حقیقتا آن‌ها هم خوب نبودند.

داستان از سال ۲۰۱۶ آغاز می‌شود؛ گوگل در آستانه‌ی رونمایی از پیکسل، زیر نظر معاون ارشد سخت‌افزار خود، ریک اوسترلو (Rick Osterloh) بود. گوشی‌های پیکسل، با تمرکز روی زیبایی و سهولت در استفاده، جایگزین دستگاه‌های نکسوس می‌شدند. زمان رونمایی از پیکسل و پیکسل ایکس ‌ال در اکتبر ۲۰۱۶ (مهر ۱۳۹۵)، قرار بود یک جفت ساعت پیکسل کنار این دو باشد؛ اما اوسترلو در آخرین لحظه پروژه را لغو کرد.

به‌گفته‌ی یکی از اعضای سابق تیم سخت‌افزاری گوگل، برخی ویژگی‌های اصلی این ساعت‌ها به‌درستی کار نمی‌کردند؛ به‌عنوان مثال، همگام‌سازی بین پیکسل‌های تازه‌معرفی‌شده و ساعت‌های پیکسل پر از ایراد بود و اوسترلو نگران بود که گجت‌های پوشیدنی متوسط، اولین تجربه‌ی معرفی سخت‌افزار مهم وی را خراب کنند.

پیکسل گوگل

ظاهرا گوگل زمانی‌که اوسترلو پروژه را کنسل کرد، برندینگ، عکس محصول و برنامه‌های بازاریابی آماده برای ساعت‌ها داشته است. کمی بعد از آن گوگل گوشی‌های پیکسل را معرفی کرد و شایعه شد که ساعت‌های پیکسل هیچ‌جا دیده نشده‌اند. اگرچه، سخت‌افزار آن‌ها که توسط ال‌جی ساخته شده بود، مستقیما به زباله‌دان فرستاده نشد؛ ال‌جی چند ماه بعد با معرفی دو ساعت هوشمند تحت برند خود، آن را نجات داد.

ال‌جی واچ استایل و واچ اسپرت اوایل سال ۲۰۱۷ معرفی شدند. گوگل توجه ویژه‌ای به این دو ساعت داشت؛ به طوری که اولین ساعت‌هایی بودند که به‌روزرسانی اندروید ور ۲ (قبل از نسخه‌ی جدید Wear OS) را دریافت کردند. هیچ‌کدام از دستگاه‌ها فروش قابل‌توجهی نداشتند.

این گزارش همچنین خاطرنشان می‌کند که وضعیت فعلی Wear OS بسیار بد است و به نظر می‌رسد، هیچ‌کس نمی‌داند که چگونه آن را حل‌و‌فصل کند. به دلیل ادامه‌ی مشکلات این سیستم‌عامل، گوگل هنوز روی ساعت هوشمند خودش کار نکرده است؛ بنابراین نباید انتظار معرفی دستگاه پوشیدنی در رویداد معرفی پیکسل ۴ گوگل در تاریخ ۲۴ مهر ماه را داشته باشیم. فعلا به نظر می‌رسد که گوگل به فسیل اجازه داده تا نسل به نسل، ساعت‌های هوشمند متوسط تولید کند؛ در حالی که اپل در حال تسخیر روزافزون بازار ساعت‌های هوشمند است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات