نسل جدید قلم سرفیس مایکروسافت به شارژ بی‌سیم مجهز خواهد بود

شنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۳
مطالعه 2 دقیقه
براساس شایعات، نسخه‌ی جدید قلم سرفیس مایکروسافت از شارژ بی‌سیم پشتیبانی خواهد کرد. ردموندی‌ها این قلم جدید را به‌عنوان لوازم‌جانبی جداگانه‌ای در رویداد سالانه‌ی سخت‌افزار خود معرفی خواهند کرد.
تبلیغات

گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که نسل جدید قلم سرفیس مایکروسافت دوم اکتبر (دهم مهر) هم‌زمان با رویداد سالانه‌ی سخت‌افزار مایکروسافت در پاییز معرفی خواهد شد. احتمال می‌رود قلم جدید سرفیس مایکروسافت به فناوری شارژ بی‌سیم مجهز باشد. در اسناد مربوط به کمیسیون ارتباطات فدرال در ایالات متحده‌ی آمریکا (FCC)، به وجود «سیم‌پیچ شارژ» اشاره شده است که به‌احتمال زیاد به منبع تغذیه‌ی درونی این قلم برای شارژشدن اشاره می‌کند. مدل‌های فعلی قلم سرفیس مایکروسافت از باتری‌های AAAA برای تأمین انرژی استفاده می‌کنند و درصورت صحت اطلاعات مذکور، مدل جدید این محصول مایکروسافت از باتری این‌چنینی بی‌نیاز خواهد بود.

کالبدشکافی قلم‌های رقبای استایلوس با شارژ بی‌سیم نشان می‌دهد چنین سیم‌پیچ‌هایی دقیقا به همین منظور به‌کار برده می‌شوند. در کانال یوتیوب JerryRigEverything که گوشی‌ها و گجت‌های هوشمند جدید را کالبدشکافی می‌کند، در قلم اس پن گلکسی نوت ۱۰ پلاس، این سیم‌پیچ شارژی در سر قلم دیده شده بود که وظیفه‌ی انتقال شارژ بی‌سیم را برعهده دارد.

نسل دوم قلم اپل نیز که به‌صورت مغناطیسی می‌تواند به بدنه‌ی آیپد پرو وصل شود، از چنین سیم‌پیچ شارژی بهره می‌برد. گفتنی است قلم سرفیس درحال‌حاضر به‌صورت مغناطیسی می‌تواند به بدنه‌ی لپ‌تاپ‌های سرفیس وصل شود؛ اما قابلیت شارژ بی‌سیم ندارد؛ بنابراین، امیدواریم پرونده‌ی FCC مایکروسافت نشانه‌ای برای تحقق قابلیت شارژ بی‌سیم در آینده‌ای نزدیک باشد.

کالبدشکافی سیم‌پیچ نسل دوم قلم اپل

تصویر کالبدشکافی سیم‌پیچ مشابهی در نسل دوم قلم اپل، برگرفته شده از iFixit

احتمالا قلم سرفیس جدید مایکروسافت را که ویژه‌ی سرفیس پرو خواهد بود، باید به‌عنوان لوازم‌جانبی مجزا با قیمت ۹۹ دلار خرید. دو هفته‌ی دیگر در رویداد سخت‌افزاری مایکروسافت، اطلاعات بیشتری از این محصول را با شما همراهان زومیت به‌اشتراک خواهیم گذاشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات