نگاه نزدیک ویدئویی به گوشی‌های خانواده میت 30 و ساعت هواوی واچ GT 2

جمعه ۲۹ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
هواوی روز گذشته با برگزاری کنفرانسی اختصاصی، گوشی‌های خانواده‌ی میت 30 را در کنار تلویزیون هوشمند ویژن TV و ساعت هوشمند واچ GT 2 رونمایی کرد که در ادامه نگاهی نزدیک به آن‌ها خواهیم انداخت.
تبلیغات

هواوی از مدت‌ها پیش وعده داده بود که قصد دارد با برگزاری رویدادی، جدیدترین محصولاتش را به‌نمایش بگذارد. کنفرانس اختصاصی هواوی سرانجام عصر روز گذشته برگزار شد و این شرکت چینی با دست پر در آن حضور پیدا کرد. چینی‌ها روز گذشته گوشی‌های خانواده‌ی میت ۳۰ را شامل مدل معمولی میت ۳۰، میت ۳۰ پرو و میت ۳۰ RS پورشه دیزاین معرفی کردند. این شرکت همچنین یک تلویزیون 4K را با نام ویژن TV در کنار مدل جدید ساعت هوشمندش یعنی هواوی واچ GT 2 رونمایی کرد.

هواوی به‌طور معمول در ماه‌های پایانی سال میلادی، گوشی‌های جدید خانواده‌ی Mate را معرفی می‌کند. امسال نیز این شرکت دست به کار مشابهی زد و جدیدترین دستاوردهایش در حوزه‌ی گوشی‌های هوشمند را در قالب سه موبایل جدید در معرض دید قرار داد.

نخستین محصول، مدل معمولی میت ۳۰ است که به نمایشگر OLED با وضوح ۲۳۴۰ در ۱۰۸۰ پیکسل و نسبت تصویر ۱۹.۵:۹ مجهز شده و در قسمت بالایی نمایشگر آن بریدگی کوچکی برای میزبانی از دوربین سلفی و چند نوع حسگر دیده می‌شود. میت ۳۰ برای پردازش وظایف مختلفی که به آن محول می‌شود از پردازنده‌ی جدید کرین ۹۹۰ استفاده می‌کند.

کرین ۹۹۰ که چند هفته از رونمایی رسمی آن می‌گذرد، مجهز به یک مودم 5G اختصاصی است که طبق ادعای هواوی، ۱۴ آنتن 5G و به‌طور کلی ۲۱ آنتن دارد. رقبای این گوشی به‌طور معمول دارای تنها ۶ آنتن 5G هستند. تفاوت بین سرعت اینترنت میت ۳۰ با دیگر گوشی‌ها، روز گذشته در مقایسه‌‌ی ویدئویی پخش‌شده در کنفرانس هواوی مشخص شد. جایی که این شرکت میت ۳۰ پرو و گلکسی نوت ۱۰ پلاس 5G را به‌صورت مستقیم در ویدئویی مقایسه کرد و دیدیم که پرچم‌دار هواوی سرعتی تا ۵۰ درصد بیشتر دارد.

گوشی دوم که پرچم‌دار اصلی هواوی برای رقابت با بزرگان بازار به‌شمار می‌آید، هواوی میت ۳۰ پرو است که از طراحی مشابه میت ۳۰ در پنل پشتی بهره می‌برد، اما در پنل جلویی دارای نمایشگری خاص با نام هورایزن دیسپلی است که در کناره‌های آن شاهد انحنای ۸۸ درجه‌ای هستیم. استفاده از چنین نمایشگری باعث شده است هواوی هیچ‌گونه دکمه‌ی فیزیکی را در کناره‌های میت ۳۰ پرو قرار ندهد و به‌جای آن به استفاده از چند نوع ژست لمسی روی بیاورد. از طریق این ژست‌های لمسی هم می‌توان ولوم صدا را بالا و پایین کرد و هم به کارهای دیگری نظیر گرفتن عکس و فیلم پرداخت. میت ۳۰ پرو همچون برادر کوچک‌ترش از حسگر اثر انگشت در زیر نمایشگر بهره می‌برد و در پنل پشتی‌اش از چهار دوربین مجزا بهره می‌گیرد. میت ۳۰ پرو همچون میت ۳۰ اسپیکر ندارد و صدای دستگاه از طریق نمایشگر پخش می‌شود.

هواوی در مراسم دیروز به معرفی این دو گوشی بسنده نکرد و مدل ویژه‌ای از پرچم‌دار جدیدش را با طراحی خاص به نام هواوی میت ۳۰ RS پورشه دیزاین در معرض دید قرار داد. شرکت پورشه به‌طور معمول به ساخت خودروهای مدرن و پرسرعت عادت دارد و این قاعده درمورد نسخه‌ی پورشه‌ی میت ۳۰ نیز صدق می‌کند. مشابه مدل‌های پیشین، مدل پورشه دیزاین میت ۳۰ نیز قرار است با ترکیب چرمِ دست‌ساز و شیشه تولید شود. میت ۳۰ RS پورشه دیزاین از باتری قدرتمند ۴٬۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی در کنار طراحی جذاب بهره‌مند است و در رنگ‌های قرمز و مشکی در دسترس قرار خواهد گرفت. 

یکی از محصولات جالب مراسم روز گذشته‌ی هواوی، ساعت هوشمند واچ GT 2 بود. این ساعت به نمایشگر همیشه‌روشن با پنل OLED مجهز شده است و به‌جای WearOS از سیستم‌عامل بومی چینی‌ها با نام LiteOS بهره می‌گیرد. هواوی واچ GT 2 قرار است در دو مدل جداگانه با نمایشگرهای ۱.۳۹ و ۱.۲ اینچ روانه‌ی بازار شود. براساس اعلام رسمی، نمایشگر ۱.۳۹ اینچ وضوحی معادل ۴۵۴ در ۴۵۴ پیکسل را ارائه می‌دهد و نمایشگر ۱.۲ اینچ وضوح ۳۹۰ در ۳۹۰ پیکسل دارد. همچنین این ساعت هوشمند جدید برای پردازش وظایف مختلف از تراشه‌ی کرین A1 ساخت خود هواوی بهره می‌گیرد و با یک بار شارژ تا دو هفته دوام می‌آورد. 

دیدگاه شما کاربران زومیت درمورد محصولات جدید هواوی چیست؟ گوشی‌ها و ساعت جدید این شرکت توانستند انتظارات شما را برآورده کنند؟

قیمت به‌روز، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان‌ و آگاهانه‌ی گوشی هوشمند نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید. در این بخش، علاوه‌بر مشخصات فنی دقیق و پاسخ به سوالات شما، امکان مقایسه‌ی دو یا چند محصول درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات دردسترس شما خواهد بود.  شما می‌توانید برای اطلاع از آخرین قیمت گوشی سامسونگ، گوشی شیائومی، هواوی و آیفون‌‌های اپل از بخش محصولات زومیت استفاده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات