ATS RR توربو با قدرت ۵۹۲ اسب بخار معرفی شد

جمعه ۲۹ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۴
مطالعه 4 دقیقه
شرکت ایتالیایی ATS جدیدترین محصول خود را به نام RR Turbo معرفی کرد. این خودرو با استانداردهای FIA همخوانی داشته و می‌تواند در بیشتر مسابقات اتومبیلرانی اروپا شرکت کند.
تبلیغات

شرکت خودروسازی ATS نیز مانند بازار خودروی ایتالیا برای بسیاری از افراد ناشناخته است. حال این شرکت نه چندان معروف از یک خودروی مسابقه‌ای به نام RR توربو رونمایی کرده است. شرکت ATS یکی از اولین خودروسازانی بود که خودروی موتور وسط خیابانی تولید کرد. اولین خودروی موتور وسط این شرکت که از نظر قانونی منعی هم برای تردد در خیابان نداشته باشد در سال ۱۹۶۳ معرفی شد و 2500 GT نام داشت. حال با الهام از این مدل، خودروی مدرن RR توربو رونمایی شده است. 

ats rr turbo

ای تی اس RR توربو به‌عنوان یک خودروی کوپه‌ی موتور وسط از طراحی متداول اینگونه خودروها برخوردار است. سازنده در ساخت این خودرو سعی کرده تا جای ممکن وزن را کاهش دهد تا ماشینی سریع‌تر تولید شود. به کمک مواد سبک وزنی مثل آلومینیوم و الیاف کربن، وزن خالص RR توربو به ۷۸۰ کیلوگرم رسیده که آن را حتی در مقام بهتری در مقایسه با آلپینا A110 که خود یکی از سبک‌ترین خودروهای اسپرت است قرار می‌دهد. وزن ۷۸۰ کیلوگرمی RR توربو وقتی جالب‌تر می‌شود که بدانید این خودرو به رول‌کیج ایمنی درون اتاق، سیستم تعلیق کاملا تنظیم شونده و نمایشگر لمسی درون کابین مجهز است. 

ats rr turbo

در بخش فنی خودروی RR توربو از یک پیشرانه‌ی توربوشارژر دار ۴ سیلندر با حجم ۲ لیتر استفاده شده است. این پیشرانه در اصل متعلق به یکی از مدل‌های هوندا (احتمالا تایپ R) است ولی ATS آن را تقویت کرده و توانسته قدرت ۵۹۲ اسب‌بخار و گشتاور ۵۲۸ نیوتن‌متر را از آن تولید کند. نیروی پیشرانه با استفاده از جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته‌ی مسابقه‌ای مجهز به پدال‌های تعویض دنده در پشت فرمان به چرخ‌های عقب انتقال پیدا می‌کند. ATS هنوز جزئیات دقیق از توانایی‌های حرکتی RR توربو مانند زمان سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر‌بر‌ساعت و حداکثر سرعت آن را منتشر نکرده است؛ اما گفته شده که با توجه به نسبت قدرت به وزن فوق‌العاده عالی، در این خودرو عملکردی خیره کننده خواهد داشت. برای مهار کردن RR توربو نیز از ترمزهای کربن سرامیکی استفاده شده است. 

ats rr turbo

شرکت خودروسازی ATS در سال ۱۹۶۱ توسط تعدادی از کارمندان اسبق  فراری تأسیس شد و محصولات آن نیز مستقیما رقیب محصولات فراری بودند. تیراژ تولید این شرکت خیلی پایین بود و تا سال ۱۹۶۴ تنها ۱۲ دستگاه خودرو تولید کرده بود. این برند خودروسازی قدیمی در سال ۲۰۱۴ دوباره احیا شد و برای شروع کار اقدام به رونمایی از خودرویی به نام GT در سال ۲۰۱۷ کرده که براساس یکی از محصولات مک لارن ساخته شده بود. 

ats rr turbo

شرکت ATS خودروی RR توربو را برای مشتریانی ساخته است که علاقه به مسابقه دادن در پیست دارند. به ادعای سازنده، این خودرو می‌تواند در بیشتر مسابقات رسمی FIA در اروپا، شرکت کند. از بین مسابقاتی که RR توربو می‌تواند در آن‌ها شرکت کند، می‌توان به مسابقات پر طرفدار تپه نوردی GT Cup اشاره کرد. این خودرو در حال حاضر با قیمت ۱۱۰ هزار یورو قابل خرید است. هنوز سخنی از تولید نسخه‌ی خیابانی RR توربو به میان نیامده است ولی اگر سازنده بخواهد نسخه‌ای برای خیابان از این خودرو تولید کند ناگزیر برای نصب تجهیزات بیشتر ایمنی باید وزن آن را نیز افزایش دهد. 

ats rr turbo
ats rr turbo
ats rr turbo
ats rr turbo
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات