سامسونگ، همکاری نزدیک خود با گوگل را به رخ هواوی کشید

جمعه ۲۹ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ با فخرفروشی درباره رابطه‌ی تنگاتنگ خود با گوگل، میت ۳۰ هواوی را به سخره کشید.
تبلیغات

سامسونگ همیشه عاشق آن بود که رابطه‌ی نزدیک خود با گوگل را به رخ دیگران بکشاند؛ مگر اینکه مصلحت طور دیگری اقتضا کند. اکنون که هواوی دوران سختی را برای معرفی محصولات خانواده‌ی میت ۳۰ هواوی (HUAWEI MATE 30) می‌گذراند و بنا بر شرایط، نمی‌تواند آن‌ها را همراه‌با سرویس‌های گوگل عرضه کند، یکی از همان وقت‌هایی است که سامسونگ می‌خواهد بر امتیازات خود تأکید کند.

سامسونگ، امروز و در میانه‌ی رویداد معرفی میت ۳۰ که در مونیخ برگزار شد، ایمیلی به‌زبان اسپانیایی با این عنوان به مشتریان خود در آمریکای لاتین ارسال کرد تا بر رابطه‌ی خود با گوگل و امکان دسترسی به سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های گوگل ازطریق محصولات خود تأکید کند:

Disfruta de actualizaciones, apps y servicios Google

این جمله به زبان فارسی یعنی: «از به‌روزرسانی‌ها، اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های گوگل لذت ببرید».

تمسخر هواوی به وسیله سامسونگ / samsung mocking huawei

پایین‌تر از عنوان ایمیل، جمله‌ای به‌نقل از 9to5Google به چشم می‌خورد که گلکسی نوت ۱۰ را «بهترین اندروید در زمان خود» نامیده است و زیر آن، عکسی از گوشی گلکسی نوت ۱۰ و لوگوهای سامسونگ و گوگل را در کنار هم نشان می‌دهد. روی صفحه‌ی هوم اسکرین نوت ۱۰، آیکون‌های گوگل، یوتیوب، کروم، جی‌میل، گوگل مپس، درایو و پلی استور به چشم می‌خورد. این‌ها همه اپلیکیشن‌هایی هستند که خریداران میت ۳۰ یا میت ۳۰ پرو هواوی (HUAWEI MATE 30 PRO) به آن‌ها دسترسی ندارند. پایین‌تر از آن نیز یک آگهی مشاهده می‌شود مبنی‌بر اینکه خریداران این گوشی همراه از حق اشتراک رایگان پریمیوم در اپلیکیشن یوتیوب برخوردار خواهند بود.

شاید ارسال این ایمیل در این لحظه‌ی خاص هیچ ارتباطی با رویداد معرفی محصولات هواوی نداشته باشد. هم‌زمان بودن این دو اتفاق را می‌توان کاملا تصادفی دانست. البته، هواوی خود را در میانه‌ی جنگ تجاری آمریکا و چین تنها یک قربانی می‌پندارد و معتقد است که سزاوار هیچکدام از این سختگیری‌ها نیست.

به‌احتمال زیاد، این سامسونگ خواهد بود که از ضعف موقتی هواوی بهره خواهد برد. همچنان‌که این شرکت هم‌اکنون نیز از هر دستاویزی برای بیشتر کردن تعداد خریداران خود استفاده می‌کند. حتی اگر این کار به‌معنی توسل به تمسخرکردن‌هایی این‌چنینی باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات