جزئیات بیشتری از دستگاه جدید پورتال فیسبوک فاش شد

یک‌شنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
جزئیات جدیدی از گجت‌های نمایش تصویر فیسبوک فاش شد. این گجت‌ها با محوریت مکالمات صوتی و تصویری ازطریق فیسبوک طراحی شده‌اند.
تبلیغات

پیش از این شایعاتی درباره‌ی برنامه‌های فیسبوک مبنی‌بر آماده‌سازی مدل‌های جدیدی از نمایشگر هوشمند پورتال (Portal) به گوش می‌رسید. پورتال، محصول سخت‌افزاری فیسبوک است که فایل‌های رسانه‌ای را در تلویزیون پخش می‌کند و اکنون نیز گزارشی حاوی برخی جزئیات مربوط‌به این گجت‌ها منتشر شده است. طبق این گزارش، پورتال‌های جدید تا پیش از پایان امسال به بازار عرضه خواهند شد.

منابع آگاه در صحبت با ورایتی (Variety) در حمایت از ادعای خود گفته‌اند که این دستگاه پخش واقعا در مسیر تولید قرار دارد و طراحی آن به‌گونه‌ای انجام شده است که خود هیچ نمایشگری ندارد، ولی به نمایشگر بزرگ‌تری که در اتاق نشیمن کاربران قرار دارد متصل می‌شود. تمرکز اصلی دستگاه‌های پورتال و پورتال پلاس (+ Portal) فیسبوک روی مکالمات صوتی و تصویری ازطریق پلتفرم فیسبوک معطوف شده است. همچنین، ضمن حفظ قابلیت‌های پیشین، ویژگی‌های عملکردی جدیدی به این نمایشگرهای هوشمند اضافه شده است.

صدا و تصویر

facebook portal / پورتال فیسبوک

ورایتی می‌گوید، هر محتوایی غیر از تولیدات نتفلیکس و دیزنی را می‌توان در یک رابط مرکزی ادغام کرد. به‌گفته‌ی آن‌ها، این کار را شاید بتوان با استفاده از همان رویکرد مورداستفاده در اپلیکیشن Oculus TV انجام داد که در هدست‌های واقعیت مجازی فیسبوک استفاده می‌شود. طبق گفته‌ی منابع، این گجت‌ها به‌همراه مجموعه بلندگوهای یکپارچه‌ی ویژه‌ی خود به فروش می‌رسند؛ به این ترتیب، کاربران مجبور نخواهند بود لزوما به بلندگوهای داخلی تلویزیون‌های خود متکی باشند.

در نهایت، نشریه‌ی ورایتی گزارش داده است که فیلترهای واقعیت افزوده نظیر همان مواردی که در مسنجر فیسبوک و در دستگاه‌های اصلی پورتال موجود هستند، در دستگاه‌های جدید هم به کار گرفته شده‌اند. این ویژگی، حداقل از دید کودکان جذاب به‌نظر می‌رسد.

اکنون، تولید قطعه‌ی سخت‌افزاری پورتال توسط فیسبوک قطعی به‌نظر می‌رسد. این دستگاه‌ها به هر شکلی که طراحی شده باشند، به‌احتمال زیاد تا کریسمس عرضه خواهند شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات