چه انتظاراتی از سرفیس پرو 7، جدیدترین محصول هیبریدی مایکروسافت داریم؟

شنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۷
مطالعه 4 دقیقه
مایکروسافت به‌زودی چند محصول سخت‌افزاری جدید معرفی خواهد کرد که سرفیس پرو ۷ یکی از مهم‌ترین آن‌ها خواهد بود. این محصول در دسته‌بندی محصولات دو در یک قرار می‌گیرد.
تبلیغات

مایکروسافت دهم مهر رویداد مهمی را با هدف رونمایی محصولات سخت‌افزاری جدید برگزار می‌کند. اخبار و شایعه‌های متعددی درباره‌ی محصولات احتمالی ردموندی‌ها در فضای مجازی منتشر شده است و از میان آن‌ها معرفی سرفیس از همه محتمل‌تر به‌نظر می‌رسد. با توجه به موفقیت درخورتوجهی که مایکروسافت با سرفیس پرو ۶ تجربه کرد، می‌توان انتظار رونمایی لپ‌تاپ/تبلیت هیبریدی را در رویداد پیش رو داشت. به‌علاوه، کارشناسان امیدوار هستند که در محصول جدید، از پردازنده‌های آیس‌لیک اینتل استفاده شود.

هیچ‌یک از منابع خبری، اخبار و شایعه‌‌های منتشرشده درباره‌ی محصول جدید مایکروسافت را کاملا تأیید یا رد نمی‌کنند. با‌این‌حال، در صورت معرفی دستگاه هیبریدی ردموندی‌ها، می‌‌توان انتظار برخی مشخصه‌ها و قابلیت‌های خاص را در آن داشت که در این مطلب زومیت، به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

زمان معرفی و عرضه

همان‌طورکه گفته شد، رویداد مایکروسافت دوم اکتبر (دهم مهر) برگزار می‌شود. این رویداد را رسانه‌های متعدد دنیای فناوری پوشش می‌دهند و ازطریق توییتر نیز به‌صورت زنده پخش می‌شود. به‌احتمال زیاد، اولین تصاویر و اطلاعات درباره‌ی سرفیس پرو ۷ در همین رویداد پیش‌ رو منتشر خواهد شد.

هنوز اطلاعات زیادی درباره‌ی زمان عرضه‌ی سرفیس پرو ۷ به بازار در دست نیست. البته با توجه به اینکه سرفیس پرو ۶ در اکتبر ۲۰۱۸ معرفی و در همان زمان هم عرضه شد، شاید همین رویکرد را بتوان برای محصول جدید هم در نظر گرفت.

سرفیس پرو 6 مایکروسافت / Microsoft Surface Pro 6

قیمت سرفیس پرو ۷

قطعا تا پیش از معرفی محصول دو در یک جدید مایکروسافت، نمی‌توان رقمی قطعی برای قیمت آن بیان کرد. به‌هرحال، برای اطلاعات کامل درباره‌ی این موضوع هم باید تا دهم مهر منظر بمانیم. بازه‌ی قیمتی برای سرفیس پرو ۶ بین ۸۷۹ تا ۲,۱۴۹ پوند بود که بسته به ظرفیت داخلی حافظه و مدل پردازنده تغییر می‌کرد. ناگفته نماند خانواده‌ی محصولات Acer Swift 5 با پردازنده‌ی جدید آیس‌لیک به بازار عرضه می‌شوند که قیمتشان از ۹۰۰ پوند شروع می‌شود؛ درنتیجه، می‌توان امیدوار بود سرفیس پرو ۷ هم درصورت استفاده از پردازنده‌های جدید اینتل، همین برچسب قیمتی را داشته باشد.

مشخصات سخت‌افزاری

اخیرا بنچمارک گیک‌بنچ را رسانه‌ی Windows Latest منتشر کرده که احتمالا مربوط به محصول بعدی مایکروسافت است. اگر بنچمارک مذکور را منبعی برای اطلاعات سخت‌افزاری در نظر بگیریم، احتمالا سرفیس پرو ۷ مجهز به نسل دهم پردازنده‌های اینتل، یعنی آیس‌لیک خواهد بود. در بنچمارک جدید، اشاره‌ای به پردازنده‌ی Core i5-1035G1 می‌شود. پردازنده‌ی مذکور از نوع یک گیگاهرتزی و چهارهسته‌ای است که در حالت توربو به ۳.۶ گیگاهرتز می‌رسد.

پردازنده‌ی Core i5-1035G1 یکی از ضعیف‌ترین پردازنده‌های آیس‌لیک محسوب می‌شود؛ درنتیجه، کاربران و کارشناسان امیدوار هستند که بنچمارک مذکور مربوط به سرفیس پرو ۷ نباشد و این دستگاه با پردازنده‌‌های دیگر همچون Core i5-1035G7 یا Core i5-1065G7 عرضه شود. البته، سرفیس پرو عموما در گزینه‌های متعدد با پردازنده‌های قوی و ضعیف عرضه می‌شود. به‌عنوان مثال، سرفیس پرو ۶ در سال گذشته با پردازنده‌های Core i5-8250U و Core i7-8650U کبی‌لیک معرفی شد.

محصول سال گذشته‌ی مایکروسافت در دسته‌بندی سرفیس پرو در نمونه‌هایی با حافظه‌ی ۱۲۸ گیگابایت تا یک ترابایت معرفی شد؛ درنتیجه، احتمالا امسال هم شاهد گزینه‌های متعدد ذخیره‌سازی برای مشتریان سرفیس پرو ۷ خواهیم بود.

سرفیس پرو 6 مایکروسافت / Microsoft Surface Pro 6

مایکروسافت سرفیس پرو در دسته‌بندی دستگاه‌های دو در یک ویندوزی قرار می‌گیرد. به‌ بیان‌ دیگر، با تبلتی  ویندوزی روبه‌رو هستیم که داک کیبورد جداشدنی دارد. چنین دستگاه‌هایی قابلیت کاربری به‌صورت لپ‌تاپ و تبلت را به کاربر عرضه می‌کنند.

تبلت‌های سرفیس پرو علاوه‌بر قابلیت مذکور، از فناوری قلم هوشمند N-Trig هم پشتیبانی می‌کنند؛ بنابراین، مدل‌های حرفه‌ای این محصولات جزو پرطرفدارترین گجت‌ها برای هنرمندان و هنرجویان و همه‌ی کاربران علاقه‌مند به طراحی هستند. به‌ دلیل همین کارایی، شاید بتوان انتظار پردازنده‌ی مدل G7 از خانواده‌ی آیس‌لیک را در سرفیس پرو ۷ داشت. پردازنده‌های G7 نمونه‌هایی جدید از خانواده‌ی آیس‌لیک محسوب می‌شوند که به تراشه‌ی گرافیکی Intel Iris Plus Graphics G7 مجهز هستند.

سرفیس پرو ۷ احتمالا به پردازنده‌های خانواده‌ی آیس‌لیک مجهز خواهد بود

پردازنده‌های گرافیکی Iris Plus G7 اینتل به ۶۴ واحد اجرایی (EU) مجهز هستند که به‌عنوان قوی‌ترین پردازنده‌های گرافیکی یکپارچه در خانواده‌ی آیس‌لیک این شرکت شناخته می‌شوند. اینتل ادعا می‌کند با این پردازنده‌ها، علاوه‌بر بهبود عملکرد نرم‌افزارهای گرافیکی، توانایی انجام بازی‌های کامپیوتری سبک و متوسط را هم بدون نیاز به کارت گرافیکی اختصاصی خواهید داشت.

شایعه‌ها درباره‌ی سرفیس پرو ۷ علاوه‌بر احتمال معرفی نمونه‌های گوناگون با پردازنده‌های Core i5 و Core i7، احتمال معرفی دستگاهی تاشدنی را هم زیاد می‌دانند. درواقع، احتمال دارد ردموندی‌ها سرفیس پرو ۷ تاشدنی را مانند گلکسی فولد یا هواوی میت ایکس معرفی کنند که البته ابعادی نزدیک به تبلت خواهد داشت. با توجه به مشکلات فراوانی که تولیدکنندگان با دستگاه‌های تاشدنی تجربه کردند، عرضه‌‌ی چنین محصولی موفقیت مهمی برای مایکروسافت شناخته خواهد شد.

مایکروسافت درصورت تصمیم برای عرضه‌ی محصول تاشدنی، حتما باید آزمایش‌ها و بررسی‌های دقیقی روی آن انجام داده باشد. به‌هرحال، این بازار هنوز نو محسوب می‌شود و عرضه‌ی اولین محصولات در آن، برگ‌برنده‌ی مهمی برای هر تولیدکننده‌ی سخت‌افزاری خواهد بود. در این‌ میان، هزینه‌ی چنین محصولاتی هم قطعا گران است و کاربران علاقه‌مند باید خود را برای پرداخت هزینه‌ی هنگفت به‌منظور خرید آن‌ها آماده کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات