اپل تی‌ وی پلاس از ۱۰ آبان با هزینه ماهیانه ۴.۹۹ دلار ارائه می‌شود

سه‌شنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۹
مطالعه 2 دقیقه
سرویس استریم اپل تی‌وی پلاس از اول نوامبر (دهم آبان) با هزینه‌ی ماهیانه‌ی ۴.۹۹ دلار دراختیار کاربران قرار می‌گیرد.
تبلیغات

اپل امروز در رویداد معرفی آیفون‌های جدید، سرویس Apple TV Plus را رونمایی و زمان عرضه‌ی آن را اول نوامبر (دهم آبان‌) اعلام کرد. هزینه ماهیانه‌ی ۴.۹۹ دلاری سرویس استریم اپل شامل دسترسی خانواده می‌شود و اگر یکی از آیفون‌های جدید یا آیپد یا اپل تی‌وی این شرکت را بخرید، اشتراک یک‌ساله‌ی مجانی را از سرویس اپل‌ تی‌وی پلاس هدیه خواهید گرفت. 

کاربرانی که محصولات جدید اپل را می‌خرند، سه ماه فرصت خواهند داشت سرویس هدیه‌ی اپل‌ تی‌وی‌ پلاس را فعال کنند. اپل امکان استفاده از یک سرویس اپل تی‌وی پلاس را بین ۶ نفر از اعضای خانواده می‌دهد. هرکدام از اعضای خانواده باید با اپل‌ آی‌دی و رمزعبور اختصاصی خود به سرویس متصل شوند و از آن استفاده کنند. هزینه‌ی ۴.۹۹ دلاری این سرویس نیز به‌صورت خودکار از حساب بانکی کاربر برداشت می‌شود. 

هزینه‌ی ماهیانه‌ی ۴.۹۹ دلاری سرویس استریم اپل، ارزان‌تر از دو رقیب اصلی آن یعنی، نت‌فلیکس و دیزنی پلاس است. اشتراک محبوب نت‌فلیکس ماهیانه ۱۲.۹۹ دلار و دیزنی پلاس ماهیانه ۶.۹۹ دلار برای کاربران آب می‌خورد. 

مهم‌ترین مسئله در سرویس‌های استریم ویدئو، محتوای آن‌ها است. سرویس اپل تی‌وی پلاس در‌حال‌حاضر ازنظر تعداد و تنوع محتوا در حد‌و‌اندازه‌ی رقبای خود نیست و تنها چند سریال کلیدی شامل Reese Witherspoon و The Morning Show و Hailee Steinfeld's را دراختیار کاربران قرار می‌دهد. این در حالی است که در نت‌فلیکس هزاران قسمت از سریال‌های متنوع دراختیار کاربران قرار می‌گیرد. شاید دلیل قیمت‌گذاری ناچیز اپل برای این سرویس نیز تنوع کم سریال‌ها در شروع کار باشد. 

اپل به کاربران وعده‌ی محتوای اختصاصی را نیز داده است. گزارش شده است این شرکت بودجه‌ی اولیه‌ی یک‌میلیارددلاری برای ساخت محتوای اختصاصی خود در نظر گرفته بود؛ ولی این مبلغ را به ۶ میلیارد دلار افزایش داده است. 

پیش‌از‌این، شایعاتی درباره‌ی نحوه‌ی انتشار قسمت‌های مختلف سریال‌ها در سرویس اپل تی‌وی پلاس منتشر شده بود که براساس این شایعات، اپل برخلاف نت‌فلیکس تمام قسمت‌های یک سریال را یک‌جا منتشر نخواهد کرد و قصد دارد هر هفته یک قسمت از آن را پخش کند. این همان روشی است که دیزنی در سرویس دیزنی پلاس و آمازون در آمازون پرایم خود به‌کار می‌گیرد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات