اسکوتر برقی و مفهومی آئودی e-tron معرفی شد

چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۴
مطالعه 3 دقیقه
آئودی از اسکوتر برقی مفهومی و ای-ترون رونمایی کرد؛ قرار است این اسکوتر ۱۲ کیلوگرمی تا سال ۲۰۲۰ با قیمت حدود ۲۲۲۱ دلار در آلمان برای خریداران خودروهای الکتریکی آئودی عرضه شود.
تبلیغات

برای کسانی که سبک زندگی نسبتاً فعالی دارند و ترجیح می‌دهند در شهرهای شلوغ از سایر وسایل حمل‌ونقل به‌جای خودرو یا وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند، آئودی اسکوتر برقیرا پیشنهاد می‌کند. اسکوتر ای-ترون (E-Tron) که فعلاً‌ در مرحله‌ی طرح مفهومی قرار دارد، تا سال آینده با قیمت ۲ هزار یورو (حدود ۲۲۲۱ دلار) در آلمان عرضه می‌شود. وزن آن فقط ۱۲ کیلوگرم و بسیار تطبیق‌پذیر است، زیرا می‌توان آن را در صندوق عقب خودرو جا داد یا روی زمین کشید.

Audi E-Tron Scooter / اسکوتر برقی آئودی ای-ترون

در حالتی که باتری کاملاً شارژ باشد، ای-ترون مسیری حدود ۲۰ کیلومتر را طی می‌کند و به لطف فناوری‌هایی مانند بازیابی انرژی جنبشی، بیشینه‌ی سرعت آن تا ۲۰ کیلومتربرساعت می‌رسد. اسکوترسوار می‌تواند با یک دست از ای-ترون استفاده و با پاها کنترلش کند؛ همچنین ای-ترون دسته‌هایی برای ترمز و سرعت‌گیری دارد. ایمنی بیشتر توسط ترمز هیدرولیکی تأمین می‌شود.

Audi E-Tron Scooter / اسکوتر برقی آئودی ای-ترون

دسته‌ی فرمان، باتری و اجزای الکترونیکی را در خود نگه می‌دارد و همچنین وضعیت شارژ باتری را نشان می‌دهد. علاوه بر این، مالکین اسکوتر برقی آئودی می‌تواند ویژگی‌های سواری را از طریق رابط بلوتوث تنظیم کنند که امکان محافظت در برابر سرقت را نیز ارائه می‌دهد. سواری با آن در معابر عمومی امری قانونی است زیرا از چراغ‌های جلو، چراغ روشنایی روز، چراغ‌های عقب و چراغ ترمز بهره می‌برد. می‌توان تخته‌ی زیر پا را با چوب یا فیبر کربن در رنگ‌های خاکستری و سیاه سفارش دارد.

Audi E-Tron Scooter / اسکوتر برقی آئودی ای-ترون

تورستن شرادر، مدیر پروژه‌ی میکرو موبیلیتی در این زمینه گفت:

ما با اسکوتر برقی آئودی ای-ترون به مشتریان ساکن شهرها که به‌دنبال حمل‌ونقل پویا هستند، راحتی ارائه می‌دهیم. اسکوترسواران می‌توانند دست خود روی دسته فرمان نگه دارند و با پاهایشان از طریق تغییر وزن، اسکوتر را مانند اسکیت‌بورد کنترل کنند. محورهای متحرک با چهار چرخ، چرخش‌های غیر معمول را امکان‌پذیر می‌سازند. البته اسکوتر برقی آئودی ای-ترون به‌طور مستقیم به سمت جلو نیز پیش می‌رود. اما احساس واقعی سرعت فقط وقتی ایجاد می‌شود که با آن روی آسفالت حرکت کنید و این کار با اسکوتر مفهومی جدید ما، به طرز شگفت‌آوری آسان است.
Audi E-Tron Scooter / اسکوتر برقی آئودی ای-ترون

آئودی ممکن است اسکوتر برقی ای-ترون را برای ناوگان یا گروه‌های خاصی از کاربران عرضه کند؛ اما مسئولان این شرکت در حال سنجیدن امکان عرضه‌ی آن برای خریداران خودروهای الکتریکی هستند. در این سناریو، اسکوتر برقی با استفاده از سوکت اختصاصی در صندوق عقب شارژ می‌شود و می‌تواند وسیله‌ی مناسبی برای حرکت از فضای پارکینگ تا مقصد نهایی باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات