فلش در گوگل کروم نسخه 76 غیرفعال شده است

شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
یکی از تغییرات مهم در نسخه‌ی جدید مرورگر گوگل کروم، غیرفعال شدن فلش است. چه تغییرات دیگری در این نسخه اعمال شده است؟
تبلیغات

گوگل نسخه‌ی ۷۶ مرورگر وب کروم را با شماره‌‌ی ۷۶.۰.۳۸۰۹.۸۷ منتشر کرده است. کاربران می‌توانند از طریق به‌روزرسان داخلی مرورگر، این نسخه را دریافت کنند.

به‌روزرسانی اخیر، تغییر عمده‌ای در رابط کاربری نداشته؛ با این حال در ادامه، برخی از مهم‌ترین تغییراتی آن را عنوان می‌کنیم.

یک قدم نزدیک‌تر به مرگ فلش

در کروم ۷۶ هرگونه تغییر در سایت بر پایه‌ی فلش، نادیده گرفته می‌شود. این بدان معنی است که اگر کاربری در گذشته فلش را برای سایتی فعال کرده باشد؛ از این به بعد، این تنظیمات دیگر اعمال نخواهد شد. از نسخه ۷۶ به بعد، کاربران باید هر زمان که وارد صفحه‌ای می‌شوند، فلش را برای آن فعال کنند و هر زمان که از کروم استفاده می‌کنند، باید فرایند یادشده را تکرار کنند.

این تغییر بخشی از برنامه‌ی بلندمدت گوگل برای از رده خارج کردن فلش در پایان سال ۲۰۲۰ است. گوگل در زمان انتشار نسخه‌ی ۵۵ در دسامبر ۲۰۱۶، به‌صورت پیش فرض به HTML5 سوییچ کرد. از آن زمان به بعد کاربران باید برای هر سایت، فلش را فعال می‌کردند.

دیگر تشخیص حالت incognito وجود ندارد

مورد دوم تغییر در کروم نسخه‌ی ۷۶ شامل اصلاحاتی می‌شود که از شناسایی حالت incognito توسط سایت‌ها از طریق Filesystem API جلوگیری می‌کند.

به‌گفته‌ی گوگل، سایت‌ها باید قبل از هرگونه «اقدامات واکنشی» مانند استفاده از روش‌های تشخیص حالت incognito، به حریم خصوصی کاربران احترام بگذارند.

گوگل در ماه مه (اردیبهشت) اعلام کرده بود:

 این به‌روزرسانی به‌عنوان بخشی از یک تغییر امینت-محور صورت می‌گیرد و باز کردن پاپ‌آپ‌های ناخواسته را برای سایت‌های مشکوک سخت‌تر می‌کند.

تغییر حالت سایت‌ها به تیره یا روشن با توجه به تم سیستم‌عامل

چهارمین تغییر، وجود یک راه برای سایت‌ها است تا از طریق کد CSS به‌طور خودکار تشخیص دهند که سیستم‌عامل در حال استفاده از تم روشن است یا تیره، و نمای خود را طبق آن بچینند. به بیان دقیق‌تر، اگر کاربری کروم ۷۶ را روی سیستم‌عامل مک که از تم تیره استفاده کرده باز کند، زمانی‌که وارد سایت الف ‌شود، سایت الف نیز می‌تواند مانند سیستم‌عامل به تم تاریک سوییچ کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات