جیمیل به هوش مصنوعی پیشرفته‌تری در اصلاح اشتباهات املایی و دستوری مجهز می‌شود

شنبه ۲ شهریور ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
قابلیت‌های جدید مبتنی بر هوش مصنوعی جی‌میل، املا و دستور زبان متن را به‌طور خودکار بررسی می‌کند و پیشنهاد‌های صحیحی در اختیار کاربران قرار می‌دهد.
تبلیغات

سرویس‌هایی مانند گرامرلی (Grammarly) در تلاش هستند تا کیفیت نوشتن پست الکترونیکی را ارتقا دهد، اما گوگل با افزودن قابلیت‌های جدید هوش مصنوعی بهبودیافته‌ در بررسی املایی و پیشنهاد‌های دستوری زبان به جیمیل دست به ابتکارعمل تازه‌ای زده است.

به‌گفته‌ی گوگل، کاربران G Suite به‌زودی به پیشنهاد‌های درون خطی مبتنی‌بر فناوری یادگیری ماشین دسترسی خواهند داشت؛ پیشنهادهایی که هنگام تایپ یک ایمیل برای کاربر ظاهر می‌شود. با استفاده از این فناوری جدید، در جیمیل بدون نیاز به کلیک روی چیزی یا انجام اقدامات اضافی، «اشتباهات رایج غلط املایی» به‌طور خودکار تصحیح می‌شوند. این تکنولوژی، علاوه بر تصحیح اشتباهات رایج املایی، زمان افعال (verb tense) اشتباه را از نظر دستوری شناسایی کرده و تصحیح می‌کند.

اصلی‌ترین مزیت این فناوری هنگام نوشتن ایمیل، آن است که دیگر لازم نیست به‌طور دستی روی «بررسی املایی» در پنجره‌ی نوشتن ایمیل کلیک کرد تا جیمیل بتواند ایمیل شما را تجزیه و تحلیل کند. درعوض، غلط‌های املایی با خطوط قرمز رنگ و  خطاهای دستوری شناسایی‌شده با خطوط آبی رنگ زیر متن مشخص می‌شوند.

 کاربر می‌تواند پیشنهاد‌های بررسی املایی و دستوری درون خطی را در پیش‌نویس ایمیل مشاهده کند. اگر اشتباه دستور زبانی در متن خود داشته باشد، درحال نوشتن، یک خط آبی موج‌دار زیر عبارت ظاهر می‌شود. بنابراین، کاربر می‌تواند با کلیک روی آن، پیشنهاد تغییر را بپذیرد.وقتی تصحیح خودکار انجام می‌شود، به‌طور موقت زیر عباراتی که هوش مصنوعی آن‌ها را تصحیح کرده و تغییر داده است، خطی کشیده می‌شود تا کاربر بتواند به‌آسانی تغییرات را شناسایی و در صورت تمایل تغییرات صورت گرفته را به حالت قبلی برگرداند.

قابلیت‌های جدید به‌صورت پیش فرض فعال هستند و تا چند هفته‌ی آینده در اختیار کاربران G Suite قرار می‌گیرند. چنانچه تمایل نداشته باشید از راهنمایی‌های دستیار هوشمند برای بررسی املایی و دستور زبان در جیمیل استفاده کنید، می‌توانید هر کدام از قابلیت‌ها را به‌صورت جداگانه در تنظیمات غیرفعال کنید. برای نمونه، می‌توانید هنگام تایپ کردن گزینه‌ی تصحیح خودکار را خاموش کنید و فقط گزینه‌ی ارائه و بررسی پیشنهاد‌های دستوری را فعال نگاه دارید.

دستیابی به چنین فناوری‌ای تنها بخش کوچکی از پیشرفت دستیار هوشمند است که قبلا هم وجود داشته و اکنون فقط ساده‌تر و شاید کمی هوشمندتر شده است. بررسی دستوری زبان مبتنی بر هوش مصنوعی، پیش از این با گوگل داکس شروع به کار کرده بود و هم‌اکنون این قابلیت به جیمیل اضافه شده است. گوگل بیان می‌کند که یادگیری ماشین و به تعبیر دیگر، برخی از این پیشنهاد‌ها ممکن است به‌طور بالقوه «معکس‌کننده‌ی سوگیری‌های شناختی انسان» باشند، اما شرکت «متعهد است که محصولاتی تولید کند که برای همه به‌خوبی عمل کند و به‌طور جدی در حال تحقیق روی موضوع سوگیری و استراتژی‌های مقابله با آن است.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات