کیبورد سرفیس پرو باریک‌تر و سبک‌تر می‌شود

چهارشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
براساس اطلاعات برگرفته از آخرین پتنت مایکروسافت، به‌نظر می‌رسد به‌زودی کیبورد سرفیس پرو باریک‌تر و سبک‌تر از هر زمان دیگری شود.
تبلیغات

اطلاعات مربوط به پتنت اخیر مایکروسافت نشان می‌دهد، کیبورد سرفیس پرو، لپ‌تاپ هیبریدی مایکروسافت، به‌زودی باریک‌تر و سبک‌تر از قبل خواهد شد. اوایل ماه مه، اطلاعات پتنت مایکروسافت در مورد کیبوردی باریک‌تر و البته باکیفیت‌تر به‌اشتراک گذاشته شد. این طراحی کیبورد یک دستگاه محاسباتی عام را به ذهن بیننده متبادر می‌سازد. اگرچه به‌نظر می‌رسد که تصاویر منتشر شده به‌همراه پتنت، شباهت زیادی به سرفیس پرو دارد.

مایکروسافت راهکارهای مختلفی برای باریک‌تر کردن کلیدهای کیبورد نسبت به کیبورهای سنتی با مکانیزم قیچی دراختیار دارد. امکان استفاده از آلیاژ فلزی برای قسمت گنبدی شکل کلید یا سوئیچ صفحه کلید وجود دارد. چینن طراحی می‌تواند بازخورد لمسی مناسب‌تری برای کاربر در دستگاهی با کلیدهای باریک‌تر فراهم کند. 

پتنت مایکروسافت مشخصا درباره‌ی کلیدهای فلزی کیبورد و باریک‌تر شدن آن‌ها صحبت می‌کند. احتمال دارد پوشش بالایی کلیدها از لایه‌ی نرمی ساخته شود که در این صورت سروصدای کمتری ایجاد خواهد کرد. استفاده از لایه‌ی نازک نرم در قسمت بالایی کلیدها، گزینه‌ی بسیار خوبی در طراحی کلیدهایی از جنس فلز خواهد بود.

سرفیس پرو 6 مایکروسافت / Microsoft Surface Pro 6

آیا علت اصلی طراحی کیبورد باریک‌تر، استفاده از فلز است؟

با به‌کار بردن فلز در طراحی کلیدهای کیبورد، ضخامت کلیدها می‌تواند به کمتر از ۰.۱ میلی‌متر برسد و درنتیجه ضخامت کلیدها نسبت به زمانی‌که از مواد دیگری همچون ترموپلاستیک استفاده می‌شود، کمتر خواهد شد. 

مطمئناً، کاربران علاقه‌ای ندارند که با باریک‌تر شدن کیبورد نگران مسایل فنی یا مشکلاتی در تایپ کردن باشند. یکی از چالش‌های مربوط به باریک‌تر کردن کیبورد این است که همه‌چیز به‌‌شکلی مدیریت شود تا با باریک‌تر شدن کیبورد، خللی در تجربه‌ی لذت‌بخش کاربران ایجاد نشود.

درنظر داشته باشید که انتشار اطلاعات پتنت بدین معنی نیست که حتما پتنت به مرحله‌ی تولید می‌رسد. این احتمال وجود دارد که مایکروسافت اصلا چنین کیبورد باریک و کم‌وزنی را تولید نکند. باریک‌تر کردن سرفیس‌ پرو تصمیم بسیار مهمی است. در حال حاضر مایکروسافت به فکر راهکارهایی برای اصلاح صفحه کلید سرفیس پرو موسوم به Type Cover بوده که یکی این راهکارها یکپارچه‌سازی ترک‌پد با برد مدار کیبورد است. باریک‌تر شدن صفحه کلید Type Cover باعث می‌شود دستگاهی با قابلیت حمل بهتر و راحت‌تر دراختیار داشته باشیم و دستگاه ازنظر طراحی به دستگا‌ه‌های پریمیوم نزدیک‌تر شود. 

البته درنظر داشته باشد که در حال حاضر کیبورد جداشدنی (Type Cover) سرفیس پرو ۶ از ضخامت زیادی برخوردار نیست و در واقع با اصلاحات خوبی معرفی شده است. اما کل دستگاه تا حدی سنگین به‌نظر می‌رسد و استفاده از کیبورد باریک‌تر و کم‌وزن‌‌تر، قطعا گزینه‌ی بهتری خواهد بود. همان‌طور که گفته شد، بهتر است درکنار توجه به زیبایی و راحتی، استحکام و کیفیت نیز مورد توجه قرار گیرد. همچنین باید توجه داشت که باریک‌تر شدن کیبورد لپ‌تاپ‌های هیبریدی، تأثیری بر قطعات و المان‌های داخلی دستگاه، همچون باتری آن نگذارد. بی‌شک کاربران علاقه‌ای به دستگاهی با طول عمر باتری کم ندارند.

قیمت به‌روز، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان‌ و آگاهانه‌ی انواع لپ‌تاپ‌‌های اداری و گیمینگ نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید. در این بخش، علاوه‌بر مشخصات فنی دقیق و پاسخ به سوالات شما، امکان مقایسه‌ی دو یا چند محصول درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات دردسترس شما خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات