سامسونگ دیسپلی نمایشگر کوانتوم دات OLED تولید می‌کند

دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ دیسپلی قصد دارد حجم تولید نمایشگر LCD‌ را کاهش دهد و نمایشگرهای کوانتوم دات اولد (QD-OLED) تولید کند.
تبلیغات

براساس آخرین گزارش The Korean Herald، به‌نظر می‌رسد سامسونگ دیسپلی قصد دارد تولید نمایشگرهای LCD را کاهش دهد و نمایشگرهای جدیدی تولید کند.

کارخانه‌ی کره‌‌ی‌ جنوبی، پیش از این در هر ماه ۲۵۰/۰۰۰ نمایشگر LCD تولید می‌کرد. اما به‌نظر می‌رسد حجم تولید نمایشگر LCD در ماه جاری با کاهشی ۹۰/۰۰۰ واحدی مواجه شده است و انتظار می‌رود ماه آینده نیز حجم تولید ۳۰/۰۰۰ واحد دیگر تقلیل یابد.

کوانتوم دات اولد

تولید بیش از حد نمایشگرهای LCD‌ بر سودآوری فروش آن تأثیر سوء گذاشته است و یکی از دلایل اصلی کاهش حجم تولید چنین نمایشگرهایی از سوی کره‌ای‌ها به همین موضوع مربوط می‌شود. از سوی دیگر، سامسونگ دیسپلی نیز از این چالش به‌صورت فرصت استفاده کرده و قصد دارد خط تولید نمایشگر LCD را به خط تولید نمایشگرهای QD-OLED تغییر دهد و با این کار کسب‌وکار نمایشگرهای اولد خود را تقویت کند.

در حال حاضر، کره‌ای‌ها نمایشگرهای کوانتوم دات را برای استفاده در تلویزیون‌های هوشمند و نمایشگرهای OLED را جهت استفاده در دستگاه‌های قابل‌حمل تولید می‌کنند. با تولید نمایشگرهای QD-OLED، سامسونگ قصد دارد هر دو فناوری را برای تولید نمایشگر هیبریدی در کنار یکدیگر دراختیار داشته باشد.

لی دونگ‌هون، مدیرعامل سامسونگ دیسپلی تأیید کرده است که کره‌ای‌ها قصد دارند نمایشگرهای QD-OLED را معرفی کنند. البته وی جزئیات بیشتری در مورد نمایشگرهای کوانتم دات OLED به اشتراک نگذاشته است. هنوز به‌صورت دقیق مشخص نیست چه زمانی باید منتظر رونمایی نمایشگرهای جدید سامسونگ باشیم. همچنین هنوز معلوم نیست که نمایشگرهای جدید قرار است روی چه دستگاه‌هایی  مورد استفاده قرار گیرند. باتوجه به اطلاعات منتشرشده، این احتمال وجود دارد که نمایشگرهای کوانتوم دات OLED برای تلویزیون‌های هوشمند مورد استفاده قرار گیرند. در حال حاضر کره‌ای‌ها از نمایشگرهای Quantum Dot LED برای تلویزیون‌های خود استفاده می‌کنند و اخیرا شاهد تغییر این نمایشگر با نمایشگرهای میکرو LED برای دستگاه‌های تجملی هستیم. 

شایعه شده بود که سامسونگ دیسپلی قصد دارد حدود ۱۰ تریلیون وون (۸.۳ میلیارد دلار) برای تجاری‌سازی QD-OLED سرمایه‌گذاری کند، اما تاکنون چنین خبری تأیید رسمی نشده است. گزارش منتشرشده‌ی اخیر تنها تأیید می‌کند که سامسونگ دیسپلی قصد دارد با تغییر خط تولید نمایشگرهای LCD در حال تعطیلی خود، به‌سوی تولید نمایشگرهای QD-OLED حرکت کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات