رویداد بین‌المللی سلامت دیجیتال در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد

یک‌شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۰
مطالعه 3 دقیقه
رویداد بین‌المللی THL (فناوری، سلامت، زندگی) صبح امروز در مرکز همایش‌های دانشگاه‌ علوم پزشکی ایران و با هدف صادرات غیرنفتی در حوزه سلامت دیجیتال برگزار شد.
تبلیغات

به همت دانشگاه علوم پزشکی ایران، رویداد بین‌المللی THL برای تحول در حوزه‌ی سلامت دیجیتال در کشور، ایجاد بستری برای توسعه‌ی فناوری‌های جدید و صادرات آن‌ها شکل گرفت و امروز برگزار شد. THLبه معنای تکنولوژی سلامت و زندگی است؛ رویداد THL برخلاف سایر رویدادها که هدفشان تبادل و عرضه کالا است، بستری برای عرضه‌ی نوآوری و فناوری در حوزه‌ی سلامت خواهد بود. هدف اصلی این رویداد، تبادل دانش فنی میان شرکت و استارتاپ‌های این حوزه و سرمایه‌گذاری روی طرح‌ها است. این رویداد تلاش می‌کند تا علاوه‌بر معرفی فناوری‌های روز، سلامت مشتریان محصولات فناورانه را به تولیدکنندگان داخلی و خارجی متصل و ارائه کند.

رویداد THL

در مراسم آغازین این رویداد، حسین وطن‌پور، مدیر دفتر توسعه‌ی فناوری سلامت وزارت بهداشت از اهمیت تجاری‌سازی بسیاری از پژوهش‌های داخلی صحبت کرد؛ جایی که با وجود انجام امور تحقیقاتی، بسیاری از فناوری‌های و محصولات هنوز وارداتی هستند. وی روی مسئله‌ی تبدیل به تولید‌کننده‌ی فناوری در حوزه‌ی سلامت تأکید کرد و تعیین بودجه‌ی لازم برای تقویت زیرساخت‌ها را ضروری دانست. وطن‌پور در این خصوص گفت:

با تبدیل شدن به تولید‌کننده‌ی فناوری و محصولات حوزه‌ی سلامت می‌توانیم صرفه‌جویی ۷۹۰ میلیون‌ دلاری در سال داشته باشیم. 

وی در ادامه، در خصوص لزوم همراهی جامعه‌ی پزشکی با فناوری‌های نوین حوزه سلامت گفت:

سرعت بالای فناوری‌های ارتباطی در کنار نگرانی‌های حفظ امنیت و حریم خصوص بیمار باعث شده است تا موفق به همراهی خود با حوزه دیجیتال شویم. اما نباید در این خصوص مقاومت کنیم و تنظیم آیین‌نامه از اهمیت زیادی برخوردار است. سالانه ۴۴۰ هزار خطای پزشکی در ایالات متحده رخ می‌دهد که با حضور پزشکی دیجیتال قادر به رفع این معضل خواهیم بود.
رویداد THL

در ادامه، جلیل کوهپایه، مدیر دانشگاه علوم پزشکی ایران به صحبت درخصوص اهمیت حرکت به‌سوی محصولات دانش‌بنیان در حوزه‌ی سلامت پرداخت. دانشگاه علوم پزشکی ایران چند‌سالی است که حرکت به سمت نسل سوم دانشگاه‌ها را در دستور کار خود قرار داده است تا با میزبانی از استارتاپ‌های مختلف در کنار ایجاد بستری برای توسعه‌ی فناوری، خود را مصرف‌کننده‌ی آن‌ها نیز معرفی کند. کوهپایه در این رابطه افزود:

در شرایط کنونی فضا برای استارتاپ‌ها مناسب است و با استفاده از آن‌ها می‌توانیم از تحریم‌ها فرصت بسازیم. امیدواریم در شتاب‌دهنده دیجیتال سلامت و مرکز رشد بتوانیم شرایط مناسب را برای ایجاد و رشد استارتاپ‌ها فراهم کنیم و حمایت خوبی از شرکت‌های دانش‌بنیان داشته باشیم.

عباس متولیان، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز در ادامه از هماهنگی‌های ایجادشده با دکتر ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری برای احداث ساختمانی جدید برای مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی ایران خبر داد. 

رویداد THL
رویداد THL
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات