Windows Core OS احتمالا سیستم‌ عاملی با رویکرد ابری خواهد بود

یک‌شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
با توجه‌ به جدیدترین اخبار توسط پروفایل لینکدین برخی مهندسان مایکروسافت، Windows Core OS احتمالاً سیستم‌عامل مبتنی‌بر فضای ابری خواهد بود.
تبلیغات

به‌نظر می‌رسد تا تاریخ رونمایی رسمی مایکروسافت از سیستم‌عامل جدید و موردانتظارِ Windows Core OS فاصله‌ی چندانی نداریم؛ از‌ این‌ رو، به‌طرز فزاینده‌ای شاهد افزایش اخبار، شایعات و گمانه‌زنی‌ها درباره‌ی این سیستم‌عامل مدرن هستیم.

همان‌طور که اطلاع دارید، مایکروسافت خود را برای آینده و دستگاه‌های جدید با فرم‌فکتور متفاوت آماده می‌کند؛ فرم‌فکتوری که در سرفیس‌‌هاب و هولولنز شاهدش بوده‌ایم.

حال به‌لطف توضیحات مختصری که در حساب‌ کاربری لینکدین یکی از مهندسان نرم‌افزار مایکروسافت مشاهده شده، اطلاعات جدیدی را درباره‌ی سیستم‌عامل جدید ردموندی‌ها می‌دانیم. در خلاصه‌ی اطلاعات این حساب کاربری آمده است:

برنامه‌نویس باتجربه ++C و متخصص در توسعه‌ی سیستم‌های عامل مدیریت‌پذیرِ ابری. سازنده‌ی قابلیت‌های مدیریت‌کننده دستگاه‌های تحت فناوری آژور و [توسعه‌دهنده‌ی] پروتکل‌های محصولات اینترنت اشیاء، دستگاه‌های نسل بعدی Windows Core OS، ویندوز دسکتاپ، هولولنز و ویندوز سرور.

اما کار به‌ همین‌جا ختم نمی‌شود و در ادامه پروفایل یکی‌ دیگر از توسعه‌دهندگان نرم‌افزار در بخش Storage Space مایکروسافت را مشاهده می‌کنیم که توضیحات بیشتری ارائه می‌کند:

توسعه‌دهنده API‌های داخلی Backspace برای مدیریت فضاها به‌وسیله‌ی نسخه‌های سطح‌ بالای متادیتا که روی نسخه‌های سطح پایین ویندوز برای Windows Core OS در دسترس قرار دارند. 

Storage Space یا فضای ذخیره‌سازی نام یک فناوری است که در ویندوز و ویندوز سرور از آن‌ها استفاده شد تا دربرابر مشکلاتی که برای درایو‌ها پیش می‌آید، از داده‌ها محافظت کند. 

افزون‌بر مورد بالا، ویندوز Core OS نام دیگری بود که در پروفایل‌های بالا به‌وضوح به نامش اشاره شد. همان‌طور که در توضیحات پروفایل نخست مشاهده می‌کنید، به «توسعه‌ی سیستم‌های عامل مدیریت‌پذیر ابری» اشاره شده است. با‌ توجه‌ به اینکه پیش‌تر نیز مدیران ارشد مایکروسافت در تعاریف خود از سیستم‌عامل مدرن، اتکا به سرویس‌های ابری و بهره‌گیری از قدرت این فناوری اشاره کرده بودند، به‌نظر می‌رسد ویندوز Core OS تا حدود زیادی به فناوری‌های مبتنی‌بر اینترنت و به‌ویژه ابری، متکی باشد.

بهره‌گیری از رویکرد ابری در سیستم‌عامل آتی ردموندی‌ها این اجازه را می‌دهد تا حتی در دستگاه‌های قابل‌حمل با توان پردازشی کمتر، شاهد عملکرد قابل‌توجهی باشیم.

حال باید منتظر ماند و دید که بالأخره مایکروسافت در سال جاری دست‌ از سکوت درباره‌ی این سیستم‌عامل مرموز برخواهد داشت یا کماکان باید دنباله‌رو شایعات و گمانه‌زنی‌ها باشیم.

دیدگاه خود را در‌ این‌باره با ما و دیگر کاربران به‌اشتراک بگذارید. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات