لنوو با افزایش سهم بازار کامپیوترهای شخصی درآمد خود را به ۱۲/۵ میلیارد دلار رساند

شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۵
مطالعه 4 دقیقه
لنوو حضوری جدی در بازار کامپیوترهای شخصی دارد و برای هشتمین فصل متوالی موفق به حفظ روند رشد درآمدی شد.
تبلیغات

لنوو با سرعت مناسبی سهم خود را از بازار کامپیوترهای شخصی و دستگاه‌های هوشمند افزایش می‌دهد؛ دسته‌ای که به‌نام کسب‌وکار PCSD شناخته می‌شوند و نقش مهمی در درآمدزایی این شرکت چینی دارند. ازطرفی برنامه‌هایی همچون Intelligent Transformation توسط شرکت اجرا می‌شود که سرعت مناسبی به رشد بخش‌های متعدد کسب‌وکار می‌دهد. در مجموع تمامی روندها باعث شدند تا لنوو شروع مناسبی را در سال مالی ۲۰۲۰-۲۰۱۹ رقم بزند.

گزارش آماری شرکت لنوو (با نام کامل Lenovo Group) از سه‌ماهه‌ی اول سال مالی جاری، نشان‌دهنده‌ی رشد درآمدی در دوره‌ی مذکور بود. چینی‌ها با رشد پنج درصدی درآمد به مجموع ۱۲/۵ میلیارد دلار رسیدند و هشتمین فصل پیاپی رشد درآمد را ثبت کردند. سود عملیاتی شرکت در دوره‌ی گذشته با رشد ۹۰ درصدی به ۱۸۰ میلیون دلار رسید. البته هزینه‌های عملیاتی هم به میزان ۱۸ درصد افزایش داشت و به رقم ۱/۷ میلیارد دلار رسید.

یانگ یوانکینگ، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل لنوو در سخنانی پیرامون گزارش آماری گفت:

در سال مالی جاری شروع خوبی را تجربه کردیم. بار دیگر نتایج عالی در این فصل نشان داد که برنامه‌ی Intelligent Transformation شرکت توانایی ایجاد رشد پرسود و پایدار را دارد؛ رشدی که در دنیای پویا و در حال تغییر کنونی، المانی مهم محسوب می‌شود. بازدهی عملیاتی و اجرایی بالا به ما امکان می‌دهد تا چشم‌اندازهای خود را زنده کرده و فناوری هوشمندتری برای همه ارائه کنیم.
Yoga

گروه Intelligent Deviced یا IDG در لنوو، در فصل اول سال مالی رشد هشت درصدی را نسبت به دوره‌ی مشابه سال گذشته تجربه کرد و درآمد را به ۱ میلیارد دلار رساند. گروه مذکور شامل PCSD و Mpbile Business Group یا MBG می‌شود. رشد ۱۲ درصدی بخش PCSD و رسیدن به آمار ۹/۶ میلیارد دلار، نقش مهمی در رشد بخش مادر داشت. چینی‌ها اکنون در دسته‌بندی مذکور ۲۴/۹ درصد از بازار را در اختیار دارند.

در بخشی از بیانیه‌ی لنوو در کنار گزارش مالی فصل اول سال ۲۰۱۹ می‌خوانیم:

افزایش سهم بازار که با روندی بسیار عالی انجام شد، نشان‌دهنده‌ی استراتژی کامل و دقیق توسعه بود؛ یک استراتژی که منجر به رشد دورقمی در دسته‌بندی‌های تجاری، محصولات خاص و رشد سریع و در بخش‌های ورک‌استیشن، دستگاه‌های بصری، دستگاه‌های سبک و باریک، گیمینگ و کروم‌بوک شد.گروه لنوو تصمیم دارد تا رشدی مناسب و همیشگی را در بازار تجربه کند. رشد فصل مالی کنونی نیز به بالاترین سطح خود در پنج سال گذشته رسید.

بخش کسب‌وکار MBG لنوو درآمد ۱/۵ میلیارد دلار را ثبت کرد که کاهش ۹ درصدی را نسبت به دوره‌ی مشابه در سال گذشته نشان می‌دهد. شرکت ادعا می‌کند که تلاش برای تغییر استراتژی به بازار اروپا، باعث کاهش فعالیت بخش‌های عملیاتی شد و حتی ابعاد آن‌ها را کوچک‌تر کرد. به‌همین دلیل درآمد بخش MBG با کاهش روبه‌رو شد.

برنامه‌ی Intelligent Transformation لنوو منجر به افزایش دورقمی درآمد خدمات و نرم‌افزار شد که حدود پنج درصد از درآمد کل شرکت را به خود اختصاص می‌دهد. چینی‌ها با برنامه‌ی مذکور قصد دارند تا با استفاده از زیرساخت‌، برنامه‌ریزی و اینترنت اشیاء هوشمندتر، فناوری هوشمندتری را تولید کنند.

لوگو لنوو / Logo lenovo

بخش کسب‌وکار دیتاسنتر لنوو موسوم به DCG تحت تأثیر بازار ضعیف جهانی قرار گرفت. چینی‌ها می‌گویند به خاطر همین چالش، درآمد DCG برابر با ۱/۳ میلیارد دلار بیان شد که نسبت به دوره‌ی مشابه سال گذشته کاهش ۱۷ درصدی داشت. البته این بخش هنوز ۱۱ درصد از درآمد کل شرکت را به خود اختصاص می‌دهد و همچنین درآمد زیرمجموعه‌ی ذخیره‌سازی آن، رشد سالانه‌ی ۸۰ درصد را تجربه می‌کند.

لنوو در ادامه‌ی گزارش خود از تصمیم به حفظ روند رشد صحبت می‌کند. دستگاه‌های هوشمند IoT برای کسب‌وکارها و مشتریان سازمانی، رونمایی از ۶ محصول جدید در بازار موبایل و فعالیت‌های بیشتر در فرصت‌های جدید صنعت، برنامه‌های شرکت چینی برای حفظ رشد بالا هستند. در ادامه‌ی بیانیه‌ی لنوو پیرامون حفظ روند رشد می‌خوانیم:

با وجود افت فعالیت‌های صنعت، رشد بخش داده هنوز ادامه دارد. به‌علاوه با رونمایی از محصولات و کارایی‌های جدید مبتنی بر فناوری‌هایی همچون 5G، ادامه‌دار بودن رشد دور از انتظار نیست.لنوو از این فرصت استفاده می‌کند و رشد خود را برای کسب سهم بیشتر از بازار ادامه می‌دهد. ما با معرفی ظرفیت‌های راهکاری جدید و پورتفولیویی کامل از محصولات کاربردی، تلاش می‌کنیم تا بخش DCG به پیش‌گام همه‌جانبه‌ی بازار تبدیل شود.لنوو در آینده رشد زیرساخت، ذخیره‌سازی و فناوری‌های شبکه‌ی مبتنی بر نرم‌افزار را هم ادامه می‌دهد. اولویت استراتژیک ما، ساختن یک مدل کسب‌وکاری پرسود است که با طراحی‌های داخلی و استفاده‌ی حداکثری از ظرفیت‌های تولیدی ممکن می‌شود.

برنامه‌های لنوو برای توسعه‌ی فعالیت‌ها در بازار حرفه‌ای و دیتاسنتر، همسو با طرح‌های قبلی آن‌ها است که خود را برای تبدیل شدن به بازیگری کلیدی در بازار دیتاسنتر آماده می‌کنند. چینی‌ها تصمیم دارند تا لقب بزرگ‌ترین ارائه‌دهنده‌ی زیرساخت‌ در ابعاد عظیم را به نام خود ثبت کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات