تلفیق عکس های ماهواره‌ای برای ساخت یک انیمیشن مفهومی

جمعه ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۷
مطالعه 1 دقیقه
وقتی صحبت از خلق یک اثر هنری است، تصاویر ماهواره‌ای، شاید آخرین المان‌هایی باشند که به ذهن می‌آیند. اما کوین مک‌گلوگلین، با در کنار هم قراردادن همین تصاویر، انیمیشن مفهومی جالبی خلق کرده که تماشای آن خالی از لطف نیست.
تبلیغات

«Epoch» (در لغت به‌معنای آغاز یک فصل جدید)، ویدئوی جدیدی از هنرمند تجسمی ساکن ایرلند، کوین مک‌گلوگلین است که انیمشین جذاب و خیره‌کننده آن، صرفا با استفاده از عکس‌های ماهواره‌ای گوگل ارث، و طی چندین ماه ساخته‌ شده است. تغییرات و الگوهایی که در این انیمیشن مشاهده‌می‌کنید با به‌دنبال هم قرار دادن عکس‌های ماهواره‌ای که طی چندین ماه از مناطقی با ویژگی‌هایی سرزمینی مشابه گرفته شده، بوجود آمده‌اند.

مک‌گلوگلین درباره این اثر می‌نویسد :

Epoch، یک بازنمایی بصری، از چگونگی ارتباط ما با زمین و شکوه خدشه‌پذیر آن است. ما اینجا فرصت اندکی داریم؛ دورانی مبهم و راز آلود. شکنندگی‌ای که در تمامی ابعاد زندگی وجود دارد، واقعیتی انکار‌ناشدنی است. ما آسیب‌پذیریم، همچنانکه مادرِ زمین.

دانلود از آپارات

اگر این پروژه، برای شما هم یادآور Arena، اثر پارائیک مک‌گلوگلین است، جالب است بدانید کوین و برادر دوقلویش پارائیک، در ابتدا قصدداشتند انیمیشنی را مشترکا ارائه‌کنند که برنامه کاری فشرده و پروژه‌های متعدد، مانع از همکاری این دو شد، اما آن‌ها همچنان امیدوار هستند نهایتا بتوانند فیلمی را که از ابتدا برای ساختش برنامه‌ریزی کرده بودند، با همکاری هم بسازند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات