افزایش سهم بازار آیپد اپل در مقایسه با سایر تبلت‌های بازار در فصل دوم ۲۰۱۹

شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۹
مطالعه 4 دقیقه
گزارش IDC نشان می‌دهد اپل در فصل دوم سال جاری، موفق شد آیپد اپل بیشتری در مقایسه با تبلت‌های دیگر به بازار عرضه و سهم بازار ۳۸.۱ درصدی را ازآنِ خود کند.
تبلیغات

به‌نظر می‌رسد کوپرتینویی‌ها در فصل دوم سال جاری توانسته‌اند فروش درخورتوجهی برای آیپد رقم بزنند. مؤسسه‌ی IDC ادعا می‌کند با توجه به آمار مربوط به عرضه‌ی آیپد اپل در بازار، کوپرتینویی‌های توانسته‌اند ۳۸.۱ درصد سهم بازار جهانی تبلت را ازآن خود کنند؛ درنتیجه، افزایش سهم بازار آپید اپل در بازارهای جهانی را در سه‌ماهه‌‌ی دوم سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل شاهد هستیم. گفتنی است در‌حالی‌که سایر شرکت‌های تولیدکننده‌ی تبلت در بازارهای جهانی در همین بازه‌ی زمانی با کاهش سهم بازار رو‌به‌رو هستند، اپل وضعیت دیگری را تجربه می‌‌کند. 

آیپد پرو 11 2018 اپل / Apple iPad Pro 11 2018

براساس آمارهای مؤسسه‌ی IDC، با عرضه‌ی ۳۲.۲ میلیون دستگاه تبلت به بازار در فصل دوم سال ۲۰۱۹، شاهد افت ۵ درصدی عرضه‌ی تبلت در بازارهای جهانی هستیم؛ در‌حالی‌که سال گذشته و در همین بازه‌ی زمانی ۳۳.۹ میلیون دستگاه تبلت به بازار عرضه شده بود. 

آمارها نشان می‌دهد کوپرتینویی‌ها در فصل دوم ۲۰۱۸ ۱۱.۶ میلیون دستگاه آیپد به بازار عرضه کردند که در بازه‌ی زمانی مشابه در سال ۲۰۱۹، این تعداد به ۱۲.۳ میلیون دستگاه افزایش یافته و از رشد ۶.۱ درصدی سالیانه‌ی عرضه‌ی آیپد اپل به بازارهای جهانی خبر می‌دهد. درحالی‌که سایر تولیدکنندگان تبلت در بازار جهانی با کاهش عرضه‌ی تبلت‌های خود مواجه بوده‌اند، اپل توانسته در فصل دوم ۲۰۱۹ با رشد ۴ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، از سهم بازار ۳۴.۱ درصدی تبلت سال ۲۰۱۸ به سهم بازار ۳۸.۱ درصدی وضعیت خود را تغییر دهد. IDC در این باره اعلام کرد:

عرضه‌ی آیپد ایر با کیبورد وصل‌شدنی در فصل دوم ۲۰۱۹ باعث شد آمار عرضه‌ی آیپد در بازارهای جهانی دوبرابر شود. در‌عین‌حال، با توجه به اینکه آیپدهای جدید نتوانستند ازنظر به‌روزرسانی در جایگاهی همانند محصولات سال ۲۰۱۸ قرار بگیرند، عرضه‌ی آیپد با افت ۷.۵ درصدی سالیانه مواجه شد.
آیپد پرو 11 2018 اپل / Apple iPad Pro 11 2018

آبان‌ سال گذشته، گفته شد اپل آمار فروش محصولات خود را منتشر نخواهد کرد؛ اما اطلاعات آماری مؤسسه‌ی IDC برمبنای گزارش درآمد سه‌ماهه‌ی اپل که از درآمد ۵.۰۸ میلیارد دلاری این فصل برای فروش آیپد خبر می‌داد، میانگین قیمت فروش را ۴۱۳.۰۱ دلار برآورد می‌کند. این در حالی است که میانگین قیمت فروش آیپد اپل در فصل دوم ۲۰۱۸، ۴۰۱.۱۱ دلار بود. مقایسه‌ی میانگین قیمت فروش آیپد اپل در فصل دوم سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ نشان می‌دهد کاربران به‌دنبال خرید مدل‌های گران‌قیمت‌تر آیپد هستند. تاکنون در سال ۲۰۱۹، آیپد ایر و نسخه‌ی بازطراحی‌شده‌ی آیپد مینی به‌همراه نسخه‌ی استاندارد آیپد ۹.۷ اینچی که از سال ۲۰۱۸ به‌روزرسانی نشده، به بازار عرضه شده‌اند.

شرکت

عرضه‌ی فصل دوم ۲۰۱۹ 

سهم بازار فصل دوم ۲۰۱۹ 

عرضه‌ی فصل دوم ۲۰۱۸ 

سهم بازار فصل دوم ۲۰۱۸ 

رشد عرضه‌ی سالیانه 

اپل 

۱۲.۳

۳۸.۱ درصد 

۱۱.۶

۳۴.۱  درصد 

۶.۱ درصد 

سامسونگ

 

۴.۹

۱۵.۲ درصد 

۵

۱۴.۹ درصد 

۳.۱- درصد 

هواوی

 

۳.۳

۱۰.۳ درصد 

۳.۵ 

۱۰.۵ درصد 

۶.۵- درصد 

آمازون

۲.۴

۷.۴ درصد 

۱.۶

۴.۸ درصد 

۴۶.۳ درصد

لنوو

۱.۹

۵.۸ درصد 

۲

۵.۹ درصد 

۶.۹- درصد

سایر

۷.۵

۲۳.۳ درصد

۱۰.۱ 

۲۹.۹ درصد 

۲۵.۹- درصد

جمع کل

۳۲.۲

۱۰۰ درصد

۳۳.۹ 

۱۰۰ درصد 

۵- درصد 

افزون‌براین، آمارها از افزایش سهم بازار تبلت سامسونگ نیز خبر می‌دهد. سامسونگ با سهم بازار ۱۵.۲ درصدی و عرضه‌ی ۴.۹ میلیون دستگاه تبلت در فصل دوم سال ۲۰۱۹، در مقام دوم جدول عرضه‌ی تبلت در بازارهای جهانی قرار گرفته است. با وجود آنکه کره‌ای‌ها افت ۳.۱ درصدی سالیانه را در عرضه‌ی تبلت‌های خود در بازار جهانی تجربه کرده‌اند، آمارها افزایش سهم بازار تبلت سامسونگ را نشان می‌دهد. سهم بازار تبلت هواوی نیز در فصل دوم سال ۲۰۱۹ با افت ۶.۵ درصدی عرضه‌ی تبلت، از سهم بازار ۱۰.۵ درصدی به سهم بازار ۱۰.۳ درصدی رسیده است. این شرکت در بازه‌ی زمانی مذکور، تنها ۳.۳ میلیون دستگاه تبلت به بازارهای جهانی عرضه کرده است. 

در جایگاه پنجم جدول عرضه‌ی تبلت در بازارهای جهانی، لنوو با سهم بازار ۵.۸ درصدی قرار دارد. لنوو با افت عرضه‌ی ۲۵.۹ درصدی سالیانه، در فصل دوم سال ۲۰۱۹ موفق شد ۷.۵ میلیون دستگاه تبلت به بازار عرضه کند. یکی از شرکت‌هایی که درکنار اپل جزو پنج عرضه‌‌کننده‌ی موفق بازار نامشان به‌چشم می‌خورد، آمازون است که در فصل دوم سال ۲۰۱۹ توانست با رشد سالیانه‌ی ۴۶.۳ درصدی، ۲.۴ میلیون دستگاه تبلت به بازار عرضه کند و سهم بازار خود را از ۴.۸ درصد به ۷.۴ درصد افزایش دهد. گفتنی است مشخص نیست اعداد و ارقام ارائه‌شده‌ی IDC چقدر دقیق باشند؛ چراکه پیش‌تر نیز برآوردهای اشتباه گارتنر و IDC از آمار عرضه‌ی مک به بازار را شاهد بوده‌ایم. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات