جگوار I-PACE؛ جوایز بهترین خودرو سال ۲۰۱۹ را کسب کرد

پنج‌شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
خودروی الکتریکی جگوار I-PACE توانست سه جایزه‌ی جهانی خودرو را در سال ۲۰۱۹ کسب کند که موفقیتی بی‌نظیر برای این خودروساز بریتانیایی به شمار می‌رود.
تبلیغات

شرکت جگوار پس از کسب سه پیروزی در جوایز جهانی خودرو ۲۰۱۹، درهای امنیتی استودیوی طراحی کاونتری و سایر ساختمان‌های خود را باز کرد تا نمایی اجمالی از مدل‌های لوکس خود برای سال ۲۰۲۰ و بعد از آن ارائه دهد. مدل الکتریکی جگوار I-PACE، برنده‌ی خودروی سال جهان، خودرو سبز جهان و بهترین طراحی خودرو دنیا شد. تمام این جوایز برای کراس‌اور تمام برقی جگوار در نمایشگاه بین‌المللی خودرو نیویورک به دست آمد. طی ۱۵ سال اخیر چنین دستاوردی دیده نشده است و این موضوع،  موفقیت سه‌گانه‌ی جگوار را بسیار خاص و تاریخی جلوه می‌دهد.

با وجود موفقیت چشم‌گیر در کسب جوایز مختلف، تیم جگوار قصد ندارد خریداران علاقه‌مند به خودروهای بنزینی یا دیزلی را ناامید کند. قطعاً بخش اصلی محصولات جگوار را در آینده، خودروهای برقی تشکیل خواهند داد؛ اما هنوز هم برای کسانی که مدل‌های سنتی را ترجیح می‌دهند، گزینه‌های بنزینی یا دیزلی معمولی در خط تولید وجود خواهد داشت. 

Jaguar I-Pace / جگوار I-Pace

بیایید بار دیگر به دستاوردها و جوایز جگوار نگاه کنیم. اگرچه تیم جگوار هنوز هم در حال جشن گرفتن پیروزی تاریخی خود است، اما آن‌ها مصمم هستند طی سال‌های آینده هم در رقابت‌های کسب جوایزه خودرو سال شرکت کنند. این برند خودروسازی، در اقدامی بسیار غیرمعمول به اعضای هیئت داوران جایزه جهانی خودرو اجازه داده است به دیدن مدل‌های آینده‌ی جگوار بیایند. از جمله این موارد می‌توان به محصول جایگزین برای مدل کنونی جگوار XE و اف تایپ، شاسی‌بلند کاملاً جدید J-PACE و سوپراسپرت پرچم‌دار تمام برقی XJ اشاره کرد. علاوه بر این، جگوار، تولید سیستم‌های محرکه‌ی جدید و مقرون‌به‌صرفه‌ای را در دستور کار دارد که اطلاعات آن‌ها هنوز  محرمانه هستند.

jaguar xf

مدل ۲۰۱۹ جگوار I-Pace، خودروی بسیار مهمی برای این خودروساز به شمار می‌رود. معمولاً خودروسازان انگلیسی مثل جگوار همیشه روی مرز بین سود و زیان حرکت می‌کنند. هر مدل جدید بالقوه می‌تواند حاشیه سود سالانه را برای کل شرکت تضمین کند. به‌عنوان اولین خودروی کاملاً برقی جگوار، فشار مضاعفی روی I-Pace وجود دارد؛ زیرا این خودروی الکتریکی، پیش‌گام فناوری جدید برای جگوار به شمار می‌رود. با این حال به نظر نمی‌رسد که شرکت سازنده تجربه‌ی زیادی در زمینه‌ی عرضه‌ی خودروهای تمام چرخ محرک با دو موتور الکتریکی و باتری ۹۰ کیلووات ساعت داشته باشد.

همه‌ی خودروسازان بزرگ دنیا در شرایط کنونی وارد دنیای تولید خودروی برقی شده‌اند؛ در حالی که برندهای پیشرو مدل‌های خود را عرضه کرده‌اند و دنباله‌روها هم مراحل پیش‌تولید خود را برای آینده به تدریج اعلام می‌کنند؛ بنابراین جای تعجب نیست که جگوار در حال حرکت به سمت پیشران الکترون باشد. حتی نباید تعجب کنیم که اولین مدل برقی آن‌ها به‌جای خودروی اسپرت یا سدان، یک شاسی‌بلند است. هم‌اکنون کراس‌اورها بر بازار فروش خودرو حکومت می‌کنند و تضمینی بر سودآوری خودروسازان هستند. طراحی اولین خودروی الکتریکی جگوار با ظاهر یک کراس‌اور می‌تواند حاشیه‌ی امنی برای این خودروساز فراهم کند.

جگوار I-Pace

 از نظر زیبایی‌شناسی، کارکرد، فضای داخلی و خارجی و در کل تمام خصوصیات، جگوار I-Pace کاملاً تماشایی است. تمام جنبه‌های این خودرو، حس جگوار و نگاه به آینده را در خود دارند. شاید بتوان آن را یکی از معدود خودروهای الکتریکی دانست که بر مدل‌های احتراق داخلی برتری دارد و نمی‌توان آن را با مدل‌های سنتی عوض کرد. هنگامی که در کابین I-Pace حضور دارید، حتی فکر نمی‌کنید که در یک خودروی برقی هستید. آی‌-پیس صرف‌نظر از سیستم محرکه و شیوه‌ی شارژ یا سوخت‌گیری، کراس‌اوری بسیار خوب و کاربردی است.

جگوار I-Pace

جگوار ، مشخصه‌های اسپرت را در این شاسی‌بلند قرر داده و شخصیت بریتانیایی خود را در آن به ودیعه گذاشته است. جگوار همواره در زمینه‌ی تولید خودروهای لوکس اسپرت پیشتاز بوده است؛ از جمله این مدل‌ها می‌توان به XK120، ای-تایپ و XJ مدرن اشاره کرد. جگوار شخصیتی دارد که می‌تواند شما را از خرید بی‌ام‌و و پورشه منصرف کند. مطمئناً‌ شاسی‌بلندهای لوکس دیگری نیز در بازار وجود دارند. مدل‌هایی هستند که خروجی بیشتری نسبت به قدرت ۳۹۴ اسب بخاری و گشتاور ۶۹۴ نیوتن‌متری آن تولید می‌کنند و حتی مدل‌های زیادی وجود دارند که فناوری‌های بیشتر ارائه می‌دهند. اما تنها تعداد کمی وجود دارند که احساس اسپرت و لوکس را به‌طور یکنواخت و متناسب ارائه می‌دهند؛ یعنی تجربه‌ای کلی و منسجم که منجر به لذت رانندگی می‌شود. در صورتی که تعادلی ظریف از قابلیت اسپرت و تجهیزات جانبی در یک خودروی برقی وجود داشته باشد، می‌توان آن را بهترین در نوع خود دانست.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات