گزارش زومیت از رویداد Air Solution 2019 ال جی

سه‌شنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۵
مطالعه 6 دقیقه
ال‌جی طی رویدادی با حضور اصحاب رسانه، از آخرین دستاورد‌های خود در صنعت تجهیزات گرمایشی و سرمایشی کاربران خانگی و تجاری رونمایی کرد.
تبلیغات

در ابتدا می‌توانید گزارش رویداد Air Solution 2019 ال‌جی را به‌صورت ویدیویی دنبال کنید:

تماشا در یوتیوب

ال‌جی یکی از پیش‌گامان تجهیزات Heating, ventilation, and air conditioning) HVAC) در جهان به‌شمار می‌رود که اولین محصول خود (اولین نمونه‌ی ساخته‌شده در کشور کره‌ی جنوبی) را در این حوزه در سال ۱۹۶۸ معرفی و به بازار عرضه کرد. این شرکت اکنون و پس از سال‌ها فعالیت در حوزه‌ی تجهیزات سرمایشی و گرمایشی، راه‌حل‌های متنوعی اعم از انواع چیلرهای هوا خنک وآب خنک، پمپ‌های گرمایشی خانگی و صنعتی را برای کاربری‌های مسکونی و تجاری ارائه می‌دهد. 

گزارش رویداد Air solution ال جی LG

ال‌جی هفته‌ی گذشته با دعوت از اصحاب رسانه، به برگزاری تور خبری معرفی تجهیزات تهویه‌ی مطبوع خود و نمونه‌های اجراشده‌ی آن‌ها پرداخت. غول کره‌ای دنیای فناوری، هتل Palazzo Versace شهر دوبی را برای محل گردهمایی این رویداد برگزیده بود که با ۲۱۵ اتاق و ۱۶۹ اقامتگاه در مساحتی برابر با ۱۳۰ هزار متر مربع، از چیلرهای سانتریفیوژ ال‌جی برای تأمین دمای مطبوع محیط بهره می‌برد.

جیمز لی مدیر عامل خاورمیانه ال جی LG

در نشست آغازین این تور دو روزه، جیمز لی، مدیرعامل بخش خاورمیانه و آفریقا ال‌جی به حاضرین خیرمقدم گفت. ایاد جردی، مدیر بخش راه‌حل‌های گرمایش و سرمایش ال‌جی در منطقه در ادامه به ارائه‌ی توضیحاتی در خصوص محصولات جدید این شرکت پرداخت. به‌گفته‌ی وی بازار سیستم‌های مدیریت انرژی در خاورمیانه رشدی ۱۱.۸ درصدی معادل با ۳.۷۶ میلیارد دلار را تا سال ۲۰۲۱ تجربه می‌کند. شرایط آب‌و‌هوایی این منطقه باعث شده است تا بیش از ۶۰ درصد انرژی صرف تأمین سرمایش شود که در برخی کشور‌ها نیز به ۷۰ درصد می‌رسد؛ در حالی که این آمار برای کشور‌های اروپایی برابر با ۴۷ درصد است. سایمون لی، مدیر بخش راه‌حل‌های تجاری ال‌جی نیز با ارائه‌ی گزارشاتی از اقدامات ال‌جی در بخش کسب‌و‌کار‌های بزرگ، جمع‌بندی نشست ابتدایی را رقم زد.

گزارش رویداد Air solution ال جی LG

در ادامه‌ی تور ال‌جی، اصحاب رسانه در کنار مدیران ال‌جی به بازدید از تأسیسات تهویه‌ی مطبوع هتل Palazzo Versace پرداختند که خارج از مقر هتل و در فاصله‌ی تقریبی ۱۰۰ متری از آن قرار دارد. تأمین مطبوع و خنک هتل بزرگی مثل Palazzo Versace در شرایط آب‌و‌هوایی گرم و شرجی دوبی، امری دشوار است که ال‌جی برای حل آن از چیلر‌های سانتریفیوژ خود بهره برده است. سه چیلر سانتریفیوژ بدون روغن (به‌عنوان روان‌کننده) با کمپرسور‌های دو مرحله‌ای با ظرفیت ۵۸۰۰ تن تبرید (هر تن تبرید به‌صورت حدودی برابر با ۱۲۰۰۰ BTU است) در کنار منبع ذخیره‌ی انرژی حرارتی ۱۵۰۰ تنی تبرید، تجهیزات اصلی سرمایشی این هتل را تشکیل می‌دهند.

گزارش رویداد Air solution ال جی LG

ال‌جی با حذف روغن از چیلر‌ها و استفاده از یاتاقان‌های مغناطیسی که آن را فناوری LeviTech‌ می‌نامد، در کنار کاهش ابعاد و هزینه‌ی ساخت، هزینه‌ی نگه‌داری چیلرها را نیز کاهش داده است. چیلرهای نام‌برده توانایی بالایی در کاهش فعالیت خود در شرایط عدم نیاز به سرمایش زیاد دارند؛ به‌گفته‌ی ال‌جی، چیلرهای این شرکت قادر به کاهش فرکانس کاری خود تا ۰.۱ هرتز هستند که تأثیر گسترده‌ای بر میزان مصرف انرژی و هزینه‌ی برق خواهد داشت.

گزارش رویداد Air solution ال جی LG

ال‌جی با آموزش تمامی اعضای تیم‌ فروش و بازاریابی در کنار کارشناسان نصب و تعمیر تجهیزات HVAC خود، سعی بر ارائه‌ی راه‌حل و تجربه‌ای مناسب برای تمامی کاربران دارد. در همین راستا، این شرکت مقر‌های آموزشی مختلفی در کشور‌های منطقه ایجاد کرده که دانشگاه خواجه نصیر تهران میزبان این آکادمی ال‌جی در ایران است.

بازدید از مقر اصلی آموزشی کارکنان و تکنسین‌های تجهیزات سرمایشی و گرمایشی ال‌جی، دومین مرحله از تور بود. بخشی از این آکادمی به نمایش آخرین دستاورد‌ و راه‌حل‌های ال‌جی برای ساختمان‌های مسکونی، ویلا، مراکز خرید، هتل، بیمارستان و دفاتر اداری جهت آموزش پرسنل فروش و بازاریابی اختصاص یافته بود. نسل پنجم Multi V را می‌توان یکی از شاخص‌ترین محصولات به‌نمایش‌در‌آمده در این بخش دانست. این سیستم VRF با بهبود‌های گسترده نسبت به نسل پیشین خود اکنون توانایی به‌مراتب بالاتری در تأمین مطبوع هوای محیط‌های سکونت و کاری دارد.

گزارش رویداد Air solution ال جی LG

برخی از فناوری‌های نوین Multi V 5 شامل موارد زیر هستند:

  • Dual Sensing: درک میزان رطوبت در کنار دمای هوا برای عملکرد موثرتر و کاهش انرژی مصرفی.
  • Ocean Black Fin: مبدل‌های حرارتی مخصوص محیط‌های مرطوب برای جلوگیری از خوردگی.
  • Continuous Heating: ارائه‌ی حرارت پایدار و یکپارچه با ایجاد تأخیر در یخ‌زدایی که از درک بهتر میزان رطوبت محیط و مدیریت روغن به‌دست آمده است.
  • Ultimate Inverter Compressor: نسل جدید کمپرسور‌های ال‌جی با قابلیت فعالیت در بازه‌ی فرکانسی ۱۰ تا ۱۶۵ هرتز و استفاده از یاتاقان‌های پیشرفته‌ی Polyetheretherketone.
  • گزارش رویداد Air solution ال جی LG

    نسل جدید یونیت‌های داخلی ARTCOOL نیز یکی دیگر از محصولات نوین ال‌جی در این سالن بود که برای کاربران خانگی تولید شده است. کاربران می‌توانند به واسطه‌ی این دستگاه، در کنار نمایش تصاویر مد نظر خود در نمایشگر آن، هوای مطبوع را از طریق دریچه‌های کناری دستگاه دریافت کنند.

    گزارش رویداد Air solution ال جی LG
    گزارش رویداد Air solution ال جی LG
    گزارش رویداد Air solution ال جی LG
    گزارش رویداد Air solution ال جی LG

    پنل سیستم‌های مدیریت BECON از دیگر محصولات جذاب در معرض نمایش بود که در سه نسخه‌ی HVAC، Building و Cloud برای کاربری‌های مختلف و همچنین نظارت دقیق بر عملکرد تمام سیستم‌های سرمایشی گرمایشی ال‌جی، عیب‌یابی و تنظیم دما به‌کار می‌روند. 

    ال‌جی برای آموزش تکنسین‌های فنی نیز سالن مخصوصی فراهم کرده است که با قرار دادن تمام تجهیزات نوین و قدیمی ال‌جی اعم از نسل‌های فعلی و قدیمی Multi V، پنل‌های مدیریت، کمپرسور‌های خانگی و یونیت‌های داخلی محیط سکونت، نحوه‌ی عملکرد، شرایط نصب، عیب‌یابی و تعمیر آن‌ها را به کارشناسان خود آموزش می‌دهد.

    گزارش رویداد Air solution ال جی LG

    در سومین مرحله از تور Air Solution 2019 به نمایش شهر پایدار Diamond پرداخته شد. مهندسان شرکت Diamond با استفاده از جدید‌ترین فناوری‌های روز اقدام به توسعه‌ی محل سکونتی نوین و آینده‌گرایانه کرده‌اند. تمامی بخش‌های این شهر که شامل ۵۰۰ ویلا و ۸۹ آپارتمان در الگوی شبکه‌ای منظمی در میان «منطقه‌‌‌ای حایل» برپا شده‌‌ است، برای صرف کمترین میزان از انرژی و بیشترین بهره‌وری طراحی شده‌اند. مجموع ظرفیت پنل‌های خورشیدی نصب‌‌شده در شهر پایدار به ۶ مگاوات می‌‌رسد که حدود ۴۰ تا ۵۰‌ درصد از کل تقاضای انرژی شهر را تأمین می‌کند. در همین راستا مهندسان شرکت Diamond برای تأمین سرمایش و گرمایش مورد نیاز ساکنین، از سیستم‌های نسل چهارم Multi V ال‌جی بهره برده‌اند. عملکرد مناسب، مصرف اندک انرژی و قیمت مقرون‌به‌صرفه، اصلی‌ترین دلایل این انتخاب عنوان شده‌اند.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات