فیس تایم در iOS 13 زاویه دید کاربر را حین تماس ویدیویی اصلاح می‌کند

پنج‌شنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اپل به‌تازگی از ویژگی جدیدی در نسخه بتای ios 13 رونمایی کرده که در آن باکمک ARKit3، زاویه دید مخاطب حین مکالمه ویدئویی تصحیح می‌شود.
تبلیغات

یکی از ویژگی‌های جذاب در ios 13 بتا قابلیت اصلاح زاویه دید کاربر (Face Time eye contact correction) است. درحال‌حاضر در برنامه Face Time وقتی که با شخصی درحال صحبت کردن هستید و به چهره او در تصویر نگاه می‌کنید، برای مخاطبتان، چشم‌های شما روبه پایین دیده می‌شود؛ اما درآخرین نسخه ios 13 ویژگی  Face Time eye contact correction طوری عمل می‌کند که انگار به جای صفحه نمایش، چشم‌های شما به دوربین خیره شده است، و این بدین معنی است که به نظر می‌رسد که به چشمان مخاطب خود نگاه می‌کنید.

مردم نمونه‌هایی از تجربیات خود درمورد این ویژگی را توییت کرده‌اند و از تفاوت‌های باورنکردنی سخن گفته‌اند.

مایک راندل در تجربه تماسی که با ویل سیگمون داشته، می‌گوید: «درحالی که به چهره‌اش روی صفحه نمایش نگاه می‌کردم (نه در دوربین) او از صفحه نمایش عکسی گرفته که نشان می‌دهد من به دوربین خیره شده‌ام. واقعا دیوانه کننده است. این قابلیتی از آینده است

Rundle می‌گوید درسال ۲۰۱۷ پیش بینی می‌کرده است که چنین ویژگی درسال‌های آتی به‌وجود بیاید؛ اما الان به شدت از آن شگفت‌زده شده است. از دیگر پیش‌بینی‌های راندل درباره آیفون می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آگاه شدن آیفون از محیط اطراف با دوربینی که همیشه و به‌طورمداوم درحال اسکن اطراف، نقشه برداری و ردیابی اشیا ۳ بعدی است
  • قابلیت ردیابی و دنبال‌کردن چشمان کاربر که با آن می‌توان بخش‌های مختلف نرم‌افزاری را تنها با نگاه کنترل کرد
  • اطلاعات بیومتریک و سلامت برگرفته از دوربین و چهره کاربر
  • الگوریتم پیشرفته تصحیح تصویر که چشمان کاربر را درتماش Face Time نشان می‌دهد
  • یادگیری ماشینی پیشرفته که می‌تواند اشیا در نزدیکی آیفون را شمارش کند (تعداد افراد موجود در یک کلاس، تعداد خودروهای میان شما و چراغ راهنمایی، تعداد مداد‌های روی میز، تعداد پیراهن های موجود در کمد و ...)
  • اندازه گیری بلادرنگ ابعاد و اشیا بدون نیاز به خط‌کش AR (محاسبه اینکه مثلا اندازه دیوار چند متر است، در چقدر باز است، ارتفاع لامپ چقدر است و ...)

استفاده از ARKit برای اصلاح زاویه‌ی دید کاربر در Face Time 

کاربر دیگری می‌گوید: «این قابلیت بااستفاده از ARKit یک نقشه دقیق از موقعیت چهره شما می‌سازد و سپس چشمان شما را مطابق با آن تنظیم می‌کند

همچنین یکی از توسعهدهندگان با نام آرون براگر اشاره کرده است که این قابلیت باتوجه به استفاده از ARKit 3 احتمالا تنها محدود به آیفون‌های Xs/Xs Max و XR خواهد بود و در آیفون 10 دردسترس نخواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات