تصاویر برگزیده مسابقه عکاسی پهپاد ۲۰۱۹

چهارشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۰
مطالعه 7 دقیقه
مسابقه بین‌المللی عکاسی با پهپاد ۲۰۱۹ به میزبانی انجمن Art Photo Travel در هفت موضوع مختلف برگزار شد و برندگان مشخص شدند.
تبلیغات

مسابقه‌ی عکاسی Drone Awards، مهم‌ترین  رقابت در حوزه‌ی عکاسی و تصویربرداری هوایی و پروژه‌ای از انجمن Art Photo Travel است. این مسابقه به ژانر متفاوتی اختصاص دارد و عمدا از مقایسه با عکاسی سنتی جدا شده است. عکس‌ها و ویدیوهای هوایی که برای ثبت‌شان از هواگردهای ثابت‌بال، بالگردها، وسایل پروازی بدون‌نام، بالن‌ها، بلیمپ، کشتی هوایی، کایت و چتر استفاده است، مجاز به رقابت در این مسابقه عکاسی هستند. ناگفته نماند که Art Photo Travel، انجمنی غیرانتفاعی است که با هدف توسعه، گسترش و بهبود هنر، آثار تاریخی، آداب‌ورسوم، فرهنگ و زیبایی‌های طبیعی، ابتکارهای فرهنگی خلق می‌کند.

دومین مسابقات سالانه عکاسی پهپاد که توسط انجمن Art Photo Travel میزبانی شده، برندگان و فینالیست‌های مسابقه عکاسی هوایی ۲۰۱۹ را اعلام کرده است. در این مسابقات بیش از ۴۵۰۰ اثر از ۱۰۷ کشور دنیا در هفت موضوع از جمله حیات‌ وحش، عکاسی شهری، انتزاعی و طبیعت برای رقابت ارسال شده است. در جایزه عکاس سال مسابقه عکاسی پهپاد ۲۰۱۹ به عکاسی لهستانی به‌نام جیسک دنکا اعطا شد. او عکسی از اسکی‌بازان گرفته است که در رقابت‌های اصلی جشنواره اسکی Bieg Piastow لهستان درحال مسابقه هستند.

تصاویر ارسالی توسط گروهی از متخصصان سرشناس بین‌المللی عکاسی مورد قضاوت قرار گرفت. تمامی عکس‌ها به‌صورت ناشناس برای هیئت داوران ارسال شده است تا از هرگونه سوگیری احتمالی جلوگیری شود. جوایز در هفت موضوع به ۴۴ عکاس از ۳۴ کشور از جمله اتریش، استرالیا، چین، فرانسه، اسپانیا، ایالات متحده و ویتنام، اعطا شده است. عکاسان برنده در هفت دسته‌بندی به‌شرح زیر هستند:

  • انتزاعی: مارک لی کورنو از ایالات متحده
  • طبیعت: جرمیاس گادک از لهستان
  • مردم: کان‌فان از ویتنام
  • ورزش: جوسون‌لی از ایالات متحده
  • حیات وحش: فلورین لودو از فرانسه
  • عکاسی شهری: جورج استین‌متز از ایالات متحده
  • ویدئو: الکس چی‌کین از ایالات متحده
  • گالری کامل تصاویر برگزیده، بسیار تحسین‌شده و تحسین‌شده را می‌توان از اینجا مشاهده کرد. تصاویر برگزیده در ماه نوامبر و طی جشنواره عکس «جوایز سیه‌نا» در نمایشگاه «'Sky's the Limit'» سیه‌نا ایتالیا به نمایش گذاشته خواهد شد.

    دسته ماهی‌های رنگارنگ

    مسابقه عکاسی پهپاد 2019

    برنده جایزه عکس سال | عکاس: جیسک دنکا

    درباره عکس: این عکس از بالا به پایین، اسکی‌بازان جشنواره مسابقات اسکی «Bieg Piastów» در لهستان را نشان می‌دهد. اسکی‌بازان از آسمان مانند دسته‌ای از ماهی‌های رنگارنگ به‌نظر می‌رسند که روی تپه‌های مرجانی شنا می‌کنند.

    فُک‌های خرچنگ‌خوار روی یخ

    مسابقه عکاسی پهپاد 2019

    عکس برنده موضوع حیات وحش | عکاس: فلورین لودو

    درباره عکس: در این عکس، عکاس فرانسوی تصویری از فک‌های خرچنگ‌خوار ثبت کرده است که درحال استراحت روی یک تکه یخ در شبه‌جزیره جنوبگان هستند.

    برداشت فلفل قرمز

    مسابقه عکاسی پهپاد 2019

    عکس تحسین‌شده موضوع مردم | عکاس: عظیم‌خان رونی

    درباره عکس (توضیحات از کانال یوتیوب عکاس): هزاران فلفل قرمز در آفتاب داغ برداشت شده‌اند و قبل از اینکه دسته‌بندی شوند، آماده ارسال به شرکت‌های تولید ادویه در ناحیه ساریاکندی بوگرا بنگلادش هستند. بیش از ۲۰۰۰ نفر تقریبا در ۱۰۰ مزرعه فلفل در شهر بوگرای بنگلادش کار می‌کنند تا برای شرکت‌های محلی تولید ادویه فلفل تهیه کنند. فلفل قرمز بخش عمده غذاهای بنگالی را تشکیل می‌دهد که در بنگلادش بسیار محبوب هستند و به‌عنوان بخشی از ترکیب ادویه‌جات برای خوراک‌های گوشت مختلف از جمله گوشت مرغ و گوشت گاو استفاده می‌شوند.

    سیه‌نا

    مسابقه عکاسی پهپاد 2019

    عکس تحسین‌شده موضوع عکاسی شهری | عکاس: باچیر موکارزل

    درباره عکس: Piazza del Campo که در مرکز تاریخی سیه‌نا در ناحیه توسکانی ایتالیا واقع شده است، به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین میادین قرون‌وسطی شناخته می‌شود. این ناحیه از سوی یونسکو به‌عنوان میراث جهانی شناخته شده است.

    جزیره عشق

    مسابقه عکاسی پهپاد 2019

    عکس برنده موضوع طبیعت | عکاس: جرمیاس گادک

    درباره عکس: درمیان میلیون‌ها هکتار زمین، قسمتی وجود دارد که به‌طرز خاصی متمایز شده است. دانه‌های روغنی شکوفه‌زده به شکل یک قلب روییده‌اند. در این محیط زیبا در لهستان، رنگ‌ها به‌صورت موزون مفهوم عشق به طبیعت را ترسیم کرده‌اند.

    فلامینگوها

    مسابقه عکاسی پهپاد 2019

    عکس تحسین‌شده موضوع حیات وحش | عکاس: طلال الرباح

    درباره عکس: این عکس هوایی از ده‌ها فلامینگو در سپیده‌دم شهر کویت گرفته شده است.

    دوچرخه‌سواری در پرتگاه

    مسابقه عکاسی پهپاد 2019

    عکس تحسین‌شده‌ موضوع ورزشی | عکاس: اندی لکلرک

    درباره عکس: عکاس با یک پهپاد Mavic 2 Pro تصویری با این عنوان ثبت کرده است «دوستم جاستین به بالای پیست اسکیت رسیده (در پارک اسکیت نیوجرسی) و سایه‌ای حماسی برایم خلق کرده است.»

    تولید عطر

    مسابقه عکاسی پهپاد 2019

    عکس تحسین‌شده موضوع مردم | عکاس: نونگ دان تون

    درباره عکس: کارگری در ویتنام درحال جمع‌آوری چوب‌های خوش‌رنگ بامبو برای تولید محصولات معطر است که در سراسر جهان استفاده می‌شود.

    رطوبت

    مسابقه عکاسی پهپاد 2019

    عکس تحسین‌شده موضوع انتزاعی | عکاس: گومی یانگ

    درباره عکس: عکاس منظره‌ای از باغ‌های گل در شهر جیانگسو چین را به تصویر کشیده است که الگوی مرکب دارند.

    هشت بی‌نهایت

    مسابقه عکاسی پهپاد 2019

    عکس برنده موضوع انتزاعی | عکاس: مارک لی کورنو

    درباره عکس: لی کورنو این تصویر را در جزیره جرزی از مجموعه جزایر مانش ثبت کرده است.عکاس درباره این عکس می‌گوید:«برای گرفتن چنین عکسی، من درحال پروازدادن یک پهپاد از روی صندلی قایق جرسی سیفاریس بودم. از آنجا توانستم این عکس فوق‌العاده از عدد هشت را ثبت کنم که نماد بی‌نهایت را نیز نشان می‌دهد.

    بنی اسگوین

    مسابقه عکاسی پهپاد 2019

    عکس برگزیده موضوع عکاسی شهری | عکاس: جورج استین‌متز

    درباره عکس: این تصویر، نمایی هوایی از بنی اسگوین است؛ یکی از قدیمی‌ترین و زیباترین بقایای شهرهای تپه‌ای باستانی در غردایه الجزایر که به‌عنوان میراث جهانی ثبت شده است. ساکنان این مکان موزاییک‌شکل، خانه‌های قدیمی رنگ‌آمیزی‌شده خود را با دقت نگه‌داشته‌اند. این خانه‌ها اغلب مکانی برای پهن‌کردن لباس‌ها و استراحت روی بام خود دارند.

    شالیزارهای رنگارنگ

    مسابقه عکاسی پهپاد 2019

    عکس تحسین‌شده موضوع طبیعت | عکاس: فنگ هان

    درباره عکس: شالیزارهای رنگارنگ واقع در شهرستان یوانیانگ چین که یکی از چشم‌اندازترین مناظر دنیا به‌شمار می‌رود.

    مردان و دانه‌های رنگارنگ پلاستیکی

    مسابقه عکاسی پهپاد 2019

    عکس تحسین‌شده موضوع مردم | عکاس: تای ها مایونگ

    درباره عکس: دو مرد درحال مرتب‌کردن دانه‌های پلاستیکی در یانگون میانمار

    کوه رنگارنگ

    مسابقه عکاسی پهپاد 2019

    عکس تحسین‌شده موضوع انتزاعی | عکاس: مینگ لی

    درباره عکس: این گوه‌های رنگارنگ در منطقه یانگ‌جین در استان سین‌کیانگ (Xinjiang) در شمال‌شرق چین واقع شده‌اند.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات