بنچمارک ایسوس ROG فون 2 عملکرد اسنپدراگون 855 پلاس را نمایان کرد

چهارشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
بنچمارک اخیر ایسوس ROG فون 2 در گیک‌بنچ، نحوه عملکرد تراشه اسنپدراگون ۸۵۵ را نشان می‌دهد.
تبلیغات

هنگامی که ایسوس ROG فون 2 (Asus ROG Phone 2) در تاریخ ۲۳ ژوئیه رونمایی شود، اولین گوشی هوشمندی خواهد بود که از تراشه اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس بهره می‌برد.

کوالکام، به‌لطف سرعت کلاک بیشتر، موفق به کسب ۱۵ درصد عملکرد بهتر واحد پردازنده گرافیکی و بهبود جزئی قدرت پردازشی پردازنده شده است.

مدل پلاس اسنپدراگون ۸۵۵، براساس همان سخت‌افزار مدل معمولی ساخته شده است و این یعنی یک هسته «پرایم» با فرکانس ۲.۹۶ گیگاهرتز، سه هسته بزرگ دیگر (Kryo 485 Gold) با فرکانس ۲.۴۶ گیگاهرتز و چهار هسته کوچک خواهد داشت.

براساس گزارش گیک‌بنچ، اورکلاک هسته پرایم حدود ۴ درصد و میزان افزایش عملکرد تک‌هسته زیر ۳ درصد است (درمقایسه با ذن‌فون 6). امتیاز بخش چندهسته بدون تغییر مانده است (به‌دلیل فعالیت هسته‌های دیگر؛ احتمالا هسته پرایم فضای کافی برای رسیدن به حداکثر سرعت کلاک را ندارد).

بچمارک ایسوس ROG فون 2

عملکرد بخش تک‌هسته

بچمارک ایسوس ROG فون 2

عملکرد بخش چندهسته

واحد پردازنده گرافیکی در مدل پلاس، بهبود بیشتری داشته؛ اما این بنچمارک آن را آزمایش نکرده است. این بهبود عملکرد ۱۵ درصدی برای بازی‌هایی که از نمایشگر ۱۲۰ هرتزی استفاده می‌کنند، حیاتی خواهد بود.

گوشی ROG فون 2 با حداکثر ۱۲ گیگابایت رم عرضه خواهد شد. در این بنچمارک نیز از نسخه ۱۲ گیگابایتی آن استفاده شده است.

اگرچه کوالکام در نیمه دوم ۲۰۱۹ سرعت اسنپدراگون ۸۵۵ را افزایش داده؛ اما هسته کورتکس اپل در بخش تک‌هسته همچنان صدرنشین است. هسته M4 سامسونگ نیز در این بخش در جایگاه دوم قرار دارد.

گفتنی است که گیک‌بنچ ادعا می‌کند که مقیاس امتیازدهی نسبت‌به پردازنده Core i7-6600U اینتل تنظیم شده؛ پردازنده‌ای که در این آزمون امتیاز ۴۰۰۰ کسب کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات