موتورسیکلت سفارشی یاماها MT-125 Kingstone معرفی شد

چهارشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۸
مطالعه 4 دقیقه
یاماها موتورسیکلت تک سیلندر جدید MT-125 را معرفی کرد. این موتورسیکلت مخصوص بازار اروپا است و در کلاس استاندارد قرار می‌گیرد.
تبلیغات

یاماها MT-125 در کلاس موتورسیکلت‌های استاندارد (Naked) قرار می‌گیرد و در بازار اروپا توانسته توجه زیادی را به سمت خود جلب کند. یاماها MT-125 برای استفاده‌ در سفرهای درون شهری گزینه‌ای بسیار خوبی است و رقیب مدل‌های هوندا Grom و کاوازاکی Z125 Pro محسوب می‌شود. 

YAMAHA MT-125

یاماها MT-125 براساس مدل مشهور YZF-R125 ساخته شده است. MT-125 از پیشرانه‌ی ۱۵ اسب بخاری تک سیلندر به حجم ۱۲۵ سی سی استفاده می‌کند. این پیشرانه توانایی دستیابی به دورهای بالا را دارد و نیروی آن با استفاده از جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته به چرخ عقب انتقال پیدا می‌کند. حداکثر سرعت این مدل در حدود ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت است. MT-125 موتورسیکلتی سریع و چالاک است. این مدل کیفیت ساخت بالایی دارد و با توجه به وزن ۱۳۸ کیلوگرمی خود نیز در دسته‌ی موتورسیکلت‌های سبک قرار می‌گیرد. 

YAMAHA MT-125

یکی از طرفداران یاماها MT-125 دریک اوهلرکینگ، مدیر شرکت Kingstone است. کینگستون در ساخت موتورسیکلت‌های سفارشی فعالیت دارد. بیشتر کسانی که به‌دنبال موتورسیکلت‌های سفارشی هستند، مدل‌های MT-07 و MT-09 یاماها را به‌عنوان پایه‌ای برای ساخت موتورسیکلت سفارشی شان انتخاب می‌کنند، به همین دلیل انتخاب MT-125 از سوی کینگستون باعث تعجب همه شد. اعمال تغییرات در این مدل تنها ۱۰۰۰ یورو هزینه دارد.

به‌گفته‌ی دیرک:

در اروپا موتورسیکلت سازان بسیار کمی وجود دارند که به سراغ مدل‌های کوچک می‌روند و تقریبا نمی‌توانید موتورسیکلتی با حجم پیشرانه کم‌تر از ۴۰۰ سی سی پیدا کنید اما یکی از موتورسیکلت‌سازان سفارشی هم به نام Deus Ex Machina ده سال پیش نسخه‌ای از یاماها XT250 را معرفی کرده بود.

هدف دیرک در این پروژه ساخت موتورسیکلتی مخصوص تردد در ساحل بود و MT-125 از این نظر فوق‌العاده است. وی مراحل کار را اینطور عنوان می‌کند:

ما ابتدا قطعات موتورسیکلت را از هم باز کردیم. سپس صندلی را جدا کرده و بخش عقبی شاسی را هم تقریبا لخت کردیم. سپس در کارگاه اقدام به نصب صندلی Storz روی یاماها کردیم که دوخت خوبی دارد. این صندلی خیلی خوب است و تنها نیاز به کمی تنظیم داشت. باک بنزین استاندارد این مدل نیز در جای خود حفظ شد.
YAMAHA MT-125

قسمت انتهایی موتورسیکلت از نو ساخته شد. این پخش درون خود یک باتری لیتیوم پلیمر و سیم‌کشی استاندارد ترمز ABS را جای داده است. پوشش بخش عقبی از آلومینیوم و به‌طور سفارشی ساخته شده است. این پوشش وظیفه‌ی پنهان کردن مخزن آب رادیاتور را هم دارد. سیستم تعلیق استاندارد یاماها MT-125 ساخت KYB USD است. دیرک ارتفاع این سیستم را از ۴۱ میلی‌متر به ۴۰ میلی‌متر کاهش داده است. اتصال استاندارد کمک فنر نیز چند میلیمتری بزرگ‌تر شده و مقداری پایین‌تر آمده است. 

YAMAHA MT-125

در انتها هم یک چراغ جلوی خاص با دو لامپ کوچک برای MT-125 طراحی شده است. دیرک سیستم اگزوز اصلی را نیز تعویض کرده و چراغ‌های عقب به همراه راهنماها ساخت شرکت آلمانی Highsider هستند.

در مراحل تولید این موتورسیکلت سعی شده تا بسیاری از بخش‌ها استاندارد باقی بمانند. برای مثال حتی رنگ بدنه، دست نخورده است. رینگ چرخ‌ها نیز به رنگ طلایی درآمده‌اند و روی آن‌ها تایرهای مخصوص ساخت Heidenau نصب شده‌ است. دیرک یکی از اهداف خود در این پروژه را حفظ قطعات استاندارد کارخانه تا جای ممکن و آسان بودن نصب کیت روی موتورسیکلت عنوان کرد.

YAMAHA MT-125

برخلاف بسیاری از موتورسیکلت‌های سفارشی، یاماها MT-125 کینگستون یک موتورسیکلت کاملا کاربردی است و قیمت بالایی هم ندارد. این موتورسیکلت مناسب افرادی است که توانایی راندن موتورسیکلت‌های بزرگ را ندارند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات