مایکروسافت دستیار صوتی الکسا را با ویندوز 10 یکپارچه‌تر می‌کند

سه‌شنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت اعلام کرده است که قصد دارد در به‌روزرسانی بعدی ویندوز ۱۰، دستیار صوتی الکسای آمازون را با این سیستم‌عامل، یکپارچه‌تر از قبل کند.
تبلیغات

مایکروسافت گفته است که قصد دارد امکان یکپارچه‌سازی دستیارهای صوتی متفرقه را با سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ تسهیل کند. بر این اساس،‌ مایکروسافت در به‌روزرسانی بعدی ویندوز ۱۰ که برای انتشار در ماه سپتامبر برنامه‌ریزی شده است، به دستیارهای صوتی نظیر الکسای آمازون اجازه خواهد داد تا در همان صفحه‌ی قفل، فعال شوند.

اعمال چنین تغییری، این امکان را به کاربران خواهد داد تا با استفاده از فرامین صوتی، دستیارهای متفرقه‌ای نظیر الکسا را در همان صفحه‌ی قفل فعال کنند. گرچه این تغییر در نگاه اول یک تغییر نسبتا جزئی به حساب می‌آید، اما به‌خوبی نشان می‌دهد که مایکروسافت به‌مرور زمان قصد دارد ویندوز ۱۰ را به پلتفرم آزادتری برای دستیارهای صوتی تبدیل کند. اوایل سال جاری میلادی بود که آمازون امکان بیدار کردن الکسا را از طریق فرمان صوتی در اپلیکیشن مستقل آن در ویندوز ۱۰ فعال کرده بود؛ بااین‌حال صدا زدن الکسا تنها وقتی امکان‌پذیر بود که اپلیکیشن آن در پس‌زمینه در حال اجرا باشد. 

الکسا آمازون / Amazon Alexa

اپلیکیشن مستقل الکسا در ویندوز ۱۰

تغییراتی که مایکروسافت می‌خواهد در ویندوز ۱۰ اعمال کند، تنها به دستیارهای صوتی متفرقه مربوط نیست و ردموندی‌ها در حال ترسیم مسیر جدیدی برای کورتانا نیز هستند. در واقع مایکروسافت قصد دارد کورتانا را از این پس به‌عنوان اپلیکیشنی مستقل از طریق فروشگاه آنلاین خود در دسترس قرار دهد. کورتانا دیگر قرار نیست با بخش جست‌و‌جو یکپارچه باشد. گفتنی است مایکروسافت و آمازون پیش‌تر در زمینه‌ی یکپارچه‌سازی دستیارهای کورتانا و الکسا با یک‌دیگر همکاری کرده بودند. مایکروسافت به‌وضوح اعلام کرده است که چشم‌انداز جدیدی برای کورتانا می‌بیند. در واقع کورتانا در آینده قرار نیست تنها دستیار صوتی یکپارچه با ویندوز ۱۰ باشد. 

مایکروسافت طبق برنامه‌ریزی قبلی قصد دارد برخی از تغییرات یادشده را در به‌روزرسانی جدید ویندوز ۱۰ که از آن با نام رمز 19H2 یاد می‌شود، اعمال کند. براساس اخبار جدید، این به‌روزرسانی در تاریخ نامشخصی در ماه سپتامبر ۲۰۱۹ (شهریور - مهر ۱۳۹۸) منتشر خواهد شد. به‌روزرسانی موردبحث برخلاف به‌روزرسانی‌های پاییز قبلی،‌ قرار است حجم بسیار کمتری داشته باشد و طبعا تغییرات کمتری را نسبت به آن‌ها در ویندوز ۱۰ اعمال کند. 

مایکروسافت در بیلد ۱۸۳۶۲.۱۰۰۰۵ ویندوز 10 که از امروز در اختیار کاربران اینسایدر قرار گرفته، برخی از این ویژگی‌های جدید را موردآزمایش قرار داده است تا از طریق دریافت بازخورد کاربران، نظر آن‌ها را جویا شود.

دیدگاه شما در این رابطه چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات