تماس اضطراری اپل واچ یکی از کاربران را از غرق‌شدن نجات داد

دوشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
یکی از کاربران اهل شیکاگو توانست با استفاده از قابلیت تماس اضطراری (SOS) اپل‌واچ هنگام غرق‌شدن، جان خود را نجات‌ دهد.
تبلیغات

یکی از ویژگی‌های بسیار کارآمد و تحسین‌شده‌ی اپل‌واچ، قابلیت تماس اضطراری آن است. حال با کمک این قابلیت، یکی از کاربران این گجت موفق‌ شده است در موقعیتی خطرناک، تماس اضطراری برقرار کند و جان خود را نجات دهد. به‌گزارش WBMM، فیلیپ اِشو، اهل شیکاگو می‌گوید اپل‌واچ جان او را هنگام غرق‌شدن نجات داده‌ است.

به‌گفته‌ی فیلیپ اِشو، وی در حال جت‌اسکی‌ سواری از بندرگاه خیابان سی‌ویکم به‌سمت مرکز همایش مک‌کورمیک پلیس (McCormick Place) و عکاسی از آسمان شهر بوده‌ است که موجی او را سرنگون و به‌همراه گوشی‌اش به‌داخل آب پرتاب می‌کند. به‌گفته‌ی اِشو، در این لحظه گوشی وی گم شد و افرادی که در قایق‌های مجاور بوده‌اند، نمی‌توانستند او را ببینند و صدایش را بشنوند؛ چراکه با وجود داشتن جلیقه‌ی نجات، موج‌ها او را دائم به زیر سطح آب می‌کشاندند.

بااین‌حال، خوشبختانه اِشو اپل‌واچ خود را به‌همراه داشت و از قابلیت تماس اضطراری آن استفاده‌ کرد و با سرویس‌های اورژانسی تماس‌ گرفت. او می‌گوید درابتدا متوجه‌ نشد تماس او برقرار شده است یا خیر؛ ولی اندکی بعد هلیکوپتر و پلیس شیکاگو و قایق‌های آتش‌نشانی را دید که برای نجات او نزدیک می‌شوند.

با توجه به اینکه موج‌های مرتفع دائما او را به زیر سطح آب می‌کشاندند و او هیچ راه دیگری برای کمک‌گرفتن نداشت، وی می‌گوید اگر نمی‌توانست با کمک اپل‌واچ با مراکز فوریت‌های پزشکی تماس‌ بگیرد، نمی‌داند چه اتفاقی برایش می‌افتاد.

تاکنون بارها اخباری مبنی‌بر قابلیت‌های نوار قلبی (ECG) اپل‌واچ و سایر قابلیت‌های مربوط به سلامتی آن شنیده‌ایم و داستان‌هایی درباره‌ی این موضوع خوانده‌ایم که چگونه وجود مشکلی خطرناک را به اطلاع افراد یاری‌رسان رسانده‌ است. باوجوداین، این داستان نمونه‌ای از اتصال همیشه‌ پایدار و قابلیت تماس اضطراری اپل‌واچ است که به یکی از کاربران کمک‌ کرده است در شرایطی که بدون اپل‌واچ ممکن نبود، با مراکز فوریت‌های پزشکی تماس بگیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات