فورد F-150 با تیونینگ Roush؛ سریع‌ترین وانت جهان

شنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت تیونینگ Roush نسخه‌ای از فورد F-150 را با قدرت ۶۵۰ اسب‌بخار روانه‌ی بازار کرده است که می‌تواند در ۳.۹ ثانیه سرعت خود را از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند.
تبلیغات

تیونر Roush یک نسخه‌ی سوپرشارژر از پیکاپ فورد F-150 راپتور را با قدرت ۶۵۰ اسب بخاری معرفی کرده است که می‌تواند سرعت خود را در ۳.۹ ثانیه از حالت سکون به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. به‌گفته‌ی تیونر این خودرو سریع‌ترین پیکاپ تولیدی جهان بوده و قرار است این رکورد را نیز به نام خود ثبت کند.

فورد

آنچه این نسخه از فورد F-150 را تبدیل به یک خودروی بسیار سریع در خط مستقیم کرده، پیشرانه‌ی ۵ لیتری V8 این خودرو است. Roush روی پیشرانه فورد یک سوپرشارژر قوی‌ به نام ROUSHcharged TVS R2650 نصب کرده است. در کنار این سوپرشارژر از سیستم اگزوز اسپرت جدید، فیلتر هوای اسپرت و تیونینگ نرم‌افزاری ECU هم استفاده شده است. موتور F-150 پس از این تغییرات می‌تواند ۶۵۰ اسب‌بخار قدرت و ۸۲۶ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. 

بنیان‌گذار این برند تیونینگ می‌گوید:

این خودرو با قدرت ۶۵۰ اسب بخاری، به هیچ پیکاپ دیگری شبیه نیست و از نظر دوام و کارایی هم مثل دیگر محصولات Roush است. 

پیش از انجام رکوردگیری دو دستگاه فورد F-150 Nitemare مورد بررسی قرار گرفتند. هر دوی این خودروها اقدام به ثبت رکورد در حالت رانندگی اسپرت و با دیفرانسیل‌های قفل‌شده کردند. هر دوی خودروها از انواعی هستند که مشتریان امکان سفارش آن‌ها را دارند. تایرهای آن‌ها از نوع استاندارد کنتیننتال است و فشار آن‌ها روی ۳۲ پوند بر اینچ تنظیم شده بود. مقدار باک بنزین در خودروها نیز کم بود تا وزن بنزین تأثیر کمی داشته باشد. 

در آزمایش نخست نسخه‌ی دوکابین توانست شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر ۴.۱ ثانیه را ثبت کند. در آزمایش دوم نسخه‌ی تک کابین توانست رکورد ۴ ثانیه را از خود بر جای بگذارد. در نهایت این مدل توانست سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر را در ۳.۹ ثانیه‌ ثبت کند که آن را در رده‌ی خودروهای سوپر اسپرت قرار می‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات