ون برقی مرسدس بنز eVito رونمایی شد

شنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
مرسدس بنز از نسخه‌ی الکتریکی ون ویتو با نام eVito Tourer رونمایی کرد.
تبلیغات

مرسدس بنز نسخه‌ی الکتریکی از ون پرفروش خود یعنی مدل ویتو را رونمایی کرد. خودروی الکتریکی جدید با نام eVito Tourer وارد بازار خواهد شد. ویتو به منظور حمل‌و‌نقل مسافران در مسیرهای درون شهری طراحی شده است و از یک باتری ۴۱ کیلووات ساعتی استفاده می‌کند. این باتری می‌تواند شعاع حرکتی بین ۱۵۶ تا ۱۸۶ کیلومتر را برای مرسدس بنز ویتو فراهم کند. موتور برقی مرسدس ویتو توانایی تولید ۱۱۴ اسب‌بخار قدرت و ۲۹۵ نیوتون‌متر گشتاور را دارد.

به‌گفته‌ی مرسدس بنز باتری مدل eVito Tourer در عرض ۶ ساعت به‌طور کامل شارژ می‌شود. بسته به شرایط، مصرف برق ویتو بین ۲۰.۲ تا ۲۴.۲ کیلووات ساعت در هر ۱۰۰ کیلومتر اندازه‌گیری شده است. درون کابین مرسدس eVito Tourer فضای کافی برای ۸ مسافر به‌علاوه‌ی راننده وجود دارد. مرسدس بنز این خودرو را با دو نوع فاصله‌ی محوری تولید می‌کند. نسخه‌ی پایه دارای طول ۵۱۴۰ میلی‌متر و نسخه‌ی طویل‌تر دارای طول ۵۳۷۰ میلی‌متر است. با توجه به قوای محرک برقی و جای گیری مجموعه‌ی باتری در کف خودرو وزن خالص این مدل به ۳.۲ تن افزایش پیدا کرده است.

mercedes benz evito van

مرسدس بنز eVito Tourer به‌زودی به مدل‌های ون برقی دیگر مرسدس بنز یعنی مدل‌های eVito و eSprinter ملحق خواهد شد. در آینده‌ای نزدیک مرسدس بنز یک خودروی MPV الکتریکی دیگر با نام EQV را نیز به بازار معرفی خواهد کرد. به‌گفته‌ی استیون کاسیح، مدیر بخش حمل‌و‌نقل اشتراکی مرسدس بنز این خودرو بخشی از برنامه‌ی مرسدس بنز برای تأمین سیستم‌های حمل‌و‌نقل جامع محسوب می‌شود و قرار است با همکاری Berlkonig سرویس‌دهی کند. 

ViaVan یک شرکت ارائه‌دهنده‌ی خدمات حمل‌ونقل اشتراکی است که با همکاری مرسدس بنز و Via احداث شده است. این شرکت در برلین، لندن، آمستردام و میلتون کینز فعال است. تا سال ۲۰۲۵ تمامی خودروهای ViaVan الکتریکی خواهند شد.

mercedes benz evito van

مرسدس بنز eVito Tourer بیش از ۵۰ درصد ناوگان Berlkonig را تشکیل می‌دهد و این درصد در آینده افزایش نیز پیدا خواهد کرد. تا پایان سال ۲۰۲۰ تمامی ناوگان این شرکت آلمانی را خودروهای الکتریکی تشکیل خواهند داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات