گوگل Go از مرز ۱۰۰ میلیون نصب گذشت

پنج‌شنبه ۶ تیر ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
اپلیکیشن موبایل گوگل Go که مدتی است در فروشگاه اپلیکیشن گوگل عرضه شده، با استقبال درخورتوجه کاربران روبه‌رو شده است.
تبلیغات

در مهر سال گذشته و در گزارشی اعلام شد اپلیکیشن موبایل گوگل Go از مرز ۱۰ میلیون نصب گذشته است. حالا این برنامه با عبور از بیش از ۱۰۰ میلیون نصب ازطریق فروشگاه اپلیکیشن گوگل به نقطه عطف دیگری دست یافته است. ازآنجاکه اپلیکیشن گوگل Go روی تمام تلفن‌های دارای سیستم‌عامل اندروید Go به‌صورت پیش‌فرض نصب شده، می‌توان این‌گونه استنباط کرد که Android Go حرکت موفقی برای گوگل بوده و فعال‌شدن هرچه‌بیشتر دستگاه‌های جدید با سیستم‌عامل Go نشان‌دهنده‌ی استقبال چشمگیر کاربران از این تلفن‌ها است.

سیستم‌عامل اندروید Go در کنفرانس توسعه‌دهندگان گوگل I/O 2017 معرفی شد. این سیستم‌عامل نسخه‌ی بهینه‌شده‌ی اندروید O است و با عملکردی روان روی دستگاه‌هایی با حافظه کم طراحی شده است.

اندروید گو

البته، باید در نظر گرفت گوگل Go فقط برای سیستم‌عامل اندروید Go ساخته نشده و می‌توانید آن را روی دستگاهی هم نصب کنید که سیستم‌عامل معمول اندروید را دارد. این موضوع باعث می‌شود نتوان ارزیابی دقیقی از میزان فروش گوشی‌های اندروید Go کرد. ازآنجاکه این اپلیکیشن می‌تواند باعث کاهش میزان درخورتوجه مصرف داده در تلفن‌ها شود، احتمالا خیلی از گوشی‌های معمول اندرویدی، به‌ویژه در بازارهایی مانند هند و اندونزی و برزیل، نیز این برنامه را نصب کرده باشند. اپلیکیشن گوگل Go درواقع نسخه‌ی ارتقا‌یافته‌ی برنامه‌ی Search Lite قبل از سال ۲۰۱۷ است که تا حدودی با استقبال مواجه شد.

بااین‌حال، رشد مداوم تعداد نصب گوگل Go در فروشگاه گوگل‌پلی‌ می‌تواند شاخصی باشد که دستگاه‌های Go شکست‌ نخورده‌اند. با‌این‌همه، نمی‌توان عدد دقیقی از میزان فروش این دستگاه‌ها ارائه داد؛ زیرا گوگل تعداد دستگاه‌های عرضه‌شده با اندروید به بازار را گزارش نمی‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات