دو قابلیت جدید یوتیوب برای بهبود شخصی‌سازی ویدئوهای پیشنهادی

پنج‌شنبه ۶ تیر ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
یوتیوب دو قابلیت جدید معرفی کرده که به شخصی‌سازی پروفایل و کنترل ویدئوهای پیشنهادشده کمک می‌کند.
تبلیغات

براساس اعلام یوتیوب، در به‌روزرسانی جدید باکسی در صفحه‌ی اصلی ایجاد شده که توضیح می‌دهد ویدئوهای پیشنهادشده در صفحه‌ی اول چرا در این صفحه دیده می‌شوند. افزون‌براین، میان‌بر جدیدی در نظر گرفته شده که کاربر ازطریق آن می‌تواند هم‌زمان چند کانال را مخفی کند. در به‌روزرسانی جدید یوتیوب، الگوریتم نمایش موضوع‌ها و ویدئوهای مرتبط نیز بهبود یافته است.

باکسی که در آن یوتیوب، دلیل پیشنهاد هر ویدئو را توضیح می‌دهد.

عصام الداردیری، مدیر تولید یوتیوب، بیانیه‌ای با هدف معرفی قابلیت‌های جدید این پتلفرم منتشر کرده است. وی در این بیانیه می‌نویسد:

یکی از موضوعاتی که مرتب از شما می‌شنویم، این است که می‌خواهید کنترل بیشتری روی ویدئوهای ظاهرشده روی صفحه اصلی و ویدئوهای پیشنهادی داشته باشید. برای اینکه کنترل را دراختیارتان قرار دهیم، مشغول تلاشیم. امیدواریم قابلیت‌های جدید به شما در کنترل گستره‌ی باورنکردنی محتوای دردسترس روی یوتیوب و دسترسی راحت به ویدئوهای عالی برای تماشا کمک کنند.

قابلیت‌های جدید یوتیوب از امروز روی اپلیکیشن IOS یوتیوب دردسترس کاربران خواهد بود. شایان ذکر است کاربران اندروید و دسکتاپ برای استفاده از این قابلیت‌ها باید چند روز صبر کنند و یوتیوب هنوز زمان دقیق دسترسی این کاربران به قابلیت‌های جدید را اعلام نکرده است.

کاربران بعد از به‌روزرسانی جدید یوتیوب، باکس جداکننده‌ای زیر بخش ویدئوهای پیشنهادی مشاهده خواهند کرد که در آن، دلیل پیشنهاد آن ویدئوها توضیح داده شده است. یوتیوب اعلام کرده این ویدئوها معمولا با محتوای کانال‌هایی پیشنهاد خواهند شد که قبلا مشاهده نکرده‌اید؛ ولی دلخواه کاربرانی با علاقه‌مندی‌های مشترک با شما بوده‌اند.

در تغییری به ظاهر کوچک، اما بسیار کاربردی دیگر، یوتیوب میان‌بری اضافه کرده که کاربر ازطریق آن به‌سادگی می‌تواند ویدئوهای پیشنهادشده از کانال‌هایی را از فهرست ویدئوهای پیشنهادی حذف کند که قبلا آن‌‌ها را ندیده است.

در این به‌روزرسانی، منویی سه‌نقطه‌ای کنار هر ویدئو اضافه می‌شود که کاربر می‌تواند با کلیک روی آن و انتخاب «گزینه‌ی کانال پیشنهاد نشود»، از نمایش ویدئوهای آن کانال روی صفحه‌ی اصلی جلوگیری کند. انتخاب این گزینه، نمایش ویدئو در قسمت جست‌وجو یا صفحه داغ‌ترین‌ها را متوقف نمی‌کند.

الداردیری در بخش دیگری از بیانیه‌اش نوشته است:

هدف ما از ایجاد تغییرات گفته‌شده این است که به‌منظور معرفی ویدئوها و کانال‌های جدیدی که ممکن است آن‌ها را دوست داشته باشید، به شما توضیح دهیم چرا ویدئو را به شما پیشنهاد می‌کنیم. با وجود اینکه همه‌ی تلاشمان را می‌کنیم تا ویدئوهایی را به شما پیشنهاد دهیم که از تماشای آن‌ها لذت ببرید، ممکن است نتوانیم همیشه در این امر موفق باشیم؛ بنابراین، می‌خواهیم برای مواقعی که در‌این‌زمینه موفق نیستیم، قدرت کنترل‌ بیشتری به شما بدهیم.
یوتیوب

علاوه‌براین، یوتیوب اعلام کرده قابلیت شخصی‌سازی جریان ویدئوهای پیشنهادی را هم به پلتفرمش اضافه کرده است. این قابلیت برای کاربران دارای حساب کاربری فعال شده که از نسخه‌ی انگلیسی اندروید یوتیوب استفاده می‎‌کنند و قرار است به‌زودی دراختیار سایر کاربران هم قرار بگیرد. با اضافه‌شدن این قابلیت، وقتی در بخش ویدئوهای پیشنهادی برای تماشا به‌سمت پایین حرکت کنید، ویدئوهایی مرتبط با ویدئو درحال‌پخش یا مرتبط با کانالی که در حال تماشای ویدئو از آن هستید یا مرتبط با موضوع‌های دلخواه دیگرتان را خواهید دید.

یوتیوب متهم است از الگوریتم پیشنهاد ویدئویی استفاده می‌کند که به گروه‌های افراطی کمک می‌کند

براساس گزارش Venturebeat، این تغییرات بعد از این ایجاد شدند که یوتیوب متهم شد از الگوریتم پیشنهاد ویدئویی استفاده می‌کند که محتوای تشویق‌کننده‌ی افراطی‌گری را دراختیار کاربران قرار می‌دهد. آوریل گذشته، بلومبرگ گزارش داد ویدئوهایی که گروه‌های راست‌گرای افراطی روی یوتیوب بارگذاری می‌کنند، از پرطرفدارترین ویدئوهای این پلتفرم هستند. گروه‌های راست‌گرای افراطی، گروه‌هایی هستند که فعالیت‌های متمرکز بر آداب و رسوم دارند و با تساوی حقوق اجتماعی‌سیاسی گروه‌های مختلف نژادی یا سیاسی مخالفت می‌کنند. نیویورک‌تایمز هم در گزارشی جدیدتر، اعلام کرد الگوریتم‌های یوتیوب به کسانی که در این پلتفرم دنبال محتوای جنسی هستند، ویدئوهایی پیشنهاد می‌کند که در آن‌ها بچه‌ها لباس شنا پوشیده‌اند.

یوتیوب

پیش‌از‌این، یوتیوب برای پاسخ‌دادن به نگرانی‌های بین‌المللی، دستورالعمل‌های مرتبط با مسائل اجتماعی خود را به‌شکلی تغییر داد که با هرگونه تبلیغ درزمینه‌ی برتری گروه‌ها برمبنای سن، جنسیت، نژاد، دین، طبقه‌ی اجتماعی و مسائل مشابه مقابله کند. همچنین، این شرکت اعلام کرده تلاشش برای کاهش انتشار محتوای مخرب را افزایش خواهد داد و کانال‌هایی که قوانین مرتبط با نفرت‌پراکنی را نقض کنند، از کسب درآمد مبتنی‌بر محتوای خود محروم می‌شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات