سوپراسپرت مفهومی بی ام و M نکست معرفی شد

چهارشنبه ۵ تیر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
جدیدترین محصول بی‌ام‌و، هرچند به‌صورت مفهومی با طرح بدنه‌ی ناپخته رونمایی شده است؛ پیش‌نمایشی از جانشین i8 محسوب می‌شود. مدل نهایی از بی‌ام‌و M نکست، خودرویی قدرتمند و پلاگین هیبرید خواهد بود.
تبلیغات

وقتی i8 در سال ۲۰۱۴ معرفی شد؛ نگاه جهانی به خودروهای آینده‌ی بی‌ام‌و تغییر کرد. برند محبوب باواریا، از یک سو توانسته بود محصولی پلاگین هیبرید با فناوری پیشرفته عرضه کند و از سویی دیگر، خودرویی در کلاس سوپراسپرت ارایه می‌کرد که از سال‌ها قبل در سبد بی‌ام‌و، غایب بود. حالا، تعداد و تنوع خودروهای برقی و پلاگین هیبرید در بازار جهانی، فراتر از سال ۲۰۱۴ است و مدل‌های تمام‌الکتریکی با قیمت منطقی، در دسترس عموم هستند. این شرایط، نیاز بی‌ام‌و به تولید جانشین برای i8 را به خوبی نشان می‌دهد.

vision_m_next_concep

برای کارشناسان و علاقه‌مندان صنعت خودرو، رونمایی از بی‌ام‌و M نکست اهمیت زیادی دارد. این محصول مفهومی در کلاس سوپراسپرت، مجهز به پیشرانه پلاگین هیبرید است و البته علاوه‌بر قدرت بالا، باتری‌هایی قدرتمند دارد. مهم‌ترین مشخصات فنی منتشر شده از بی‌ام‌و M نکست، مجموع قدرت ۶۰۰ اسب‌بخار حاصل از ترکیب موتورهای برقی و بنزینی را نشان می‌دهد که رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت، در زمان ۳ ثانیه را ممکن خواهد کرد. نهایت سرعت این خودرو، حدود ۳۰۰ کیلومتربرساعت است و می‌تواند تا سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت را، با تکیه بر باتری‌های و موتور برقی، فراهم کند. همچنین حالت رانندگی بوست پلاس (Boost+) با فشردن یک دکمه فعال می‌شود تا شتاب‌گیری ناگهانی در هنگام نیاز راننده ممکن شود.

vision_m_next_concep

دیروز سه شنبه ۴ تیرماه ۱۳۹۸، کنفرانس نکست ژن (NextGen) بی‌ام‌و در مونیخ برگزار شد. مهم‌ترین اتفاق در این همایش، رونمایی از بی‌ام‌و M نکست بود که اشتراکات زیادی با i8 داشت. بی‌ام‌و همچنین از نفشه‌ی راه خود برای توسعه‌ی محصولات در آینده خبر داد که اصطلاحا D+ACES نام دارد. طبق این برنامه‌ریزی، ۵ رویکرد شامل طراحی، عرضه‌ی مدل‌های خودران، محصولات مجهز به فناوری اتصال هوشمند بین خودروها و خدمات، اولویت‌های D+ACES هستند. با این اوصاف، دلیل تفاوت بی‌ام‌و M نکست با دیگر محصولات شرکت سازنده، مشخص می‌شود.

vision_m_next_concep

یکی از مهم‌ترین مشخصات ظاهری بی‌ام‌و M نکست در مقایسه با i8، رنگ‌بندی متفاوت در قسمت‌هایی از بدنه است که علاوه‌بر سپرهای جلو و عقب، رینگ‌ها را هم شامل می‌‍شود. تضاد نارنجی براق با نقره‌ای متالیک، تاکیدی بر خلاقیت و تلاش برای افزایش ویژگی‌های اسپرت M نکست است. در نمای رو‌به‌رو، حالت دوگانه در جلوپنجره‌ی سنتی بی‌ام‌و با طرحی ۶ ضلعی و متفاوت از نسخه‌های پیشین، ارایه می‌شود. بخش داخلی جلوپنجره هم، نوعی قالب مشبک با رنگ روشن دارد که همراه‌با نورپردازی داخلی، مدرن و آینده‌نگر به نظر می‌رسد.

سوپراسپرت M نکست از نسل جدید چراغ‌های بی‌ام‌و مجهز به فناوری ارتباط لیزری (Laser Wire) استفاده می‌کند. این سیستم بنا بر تعریف شرکت سازنده، متشکل از لایه‌های نازک شیشه‌ای است که حالتی شبیه به خطوط نوار قلب (ECG) با نمای تیز و چشم‌گیر فراهم می‌کند.

vision_m_next_concep

نمای داخلی M نکست، فراتر از بدنه دارای طراحی خلاقانه است. ورود به خودرو ازطریق درهای بازشونده با طرح بال پرنده (Gullwing) انجام می‌شود. فرمان، حالت چهارگوش، شبیه به هدایت‌کننده‌ی هواپیما دارد و همراه خطوطی با رنگ نارنجی به‌کار رفته در بدنه، ارایه می‌شود. برای داشبورد، تودری‌ها و کنسول میانی هم، ترکیب چرم و فلز وجود دارد. روی داشبورد، اثری از نمایشگر لمسی نیست؛ اما پشت فرمان، نمایشگرهایی با شفافیت بالا و مشابه فناوری امروزی در نمایش اطلاعات روی شیشه (HUD) دیده می‌شوند.

vision_m_next_concep
vision_m_next_concep
vision_m_next_concep
vision_m_next_concep
vision_m_next_concep
vision_m_next_concep
vision_m_next_concep
vision_m_next_concep
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات