گلکسی S7 و S7 Edge همچنان به‌روزرسانی‌های امنیتی را به‌صورت دوره‌ای دریافت می‌کنند

یک‌شنبه ۲ تیر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
با وجود آنکه حدود سه سال از عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند سامسونگ گلکسی S7 و S7 Edge می‌گذرد، این دو دستگاه هنوز به‌روزرسانی‌های دوره‌ای را در قالب پچ‌های امنیتی دریافت می‌کنند.
تبلیغات

اوایل اسفند۱۳۹۴ و در رویداد MWC، گلکسی S7 با پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ و نمایشگر ۵.۱ اینچی QHD و دوربین ۱۲ مگاپیکسلی معرفی شد. از آن زمان تاکنون، حدود سه سال می‌گذرد؛ اما جالب است بدانید کره‌ای‌ها هنوزهم قصد دارند به‌روزرسانی‌های امنیتی این گوشی هوشمند را به‌صورت دوره‌ای منتشر کنند. این در حالی است که حتی گوگل که به پشتیبانی طولانی‌مدت از دستگاه‌های اندرویدی خود شهرت دارد، برای به‌روزرسانی گوشی‌های پیکسل خود بعد از سه سال را تعهد نمی‌دهد.

گلکسی اس 7 / Galaxy S7

نکته‌ی جالب‌ آن است که با وجود گذشت حدود سه سال از عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند سامسونگ گلکسی S7  و گلکسی S7 اج، به‌نظر می‌رسد این دو دستگاه قرار است هر چند وقت یک‌بار و به‌صورت دوره‌ای‌ همچنان به‌روزرسانی پچ امنیتی را دریافت کنند. این خبر می‌تواند خبر مسرت‌بخشی برای کاربران این دو دستگاه باشد؛ اما در نظر داشته باشید به‌روزرسانی پچ امنیتی قرار نیست در بازه‌های زمانی منظم و هر سه ماه یک‌بار منتشر شود؛ بلکه در بازه‌‌های زمانی نامنظم منتشر می‌شود.

سامسونگ در حوزه‌ی به‌روزرسانی پچ امنیتی، سه نوع زمان‌بندی برای دستگاه‌های خود در نظر گرفته است: ۱. گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار جدید هر ماه به‌روزرسانی دریافت می‌کنند؛ ۲. نوع دیگری از به‌روزرسانی، در بازه‌های زمانی فصلی و دراصل، هر سه ماه یک‌بار است؛ ۳. به‌روزرسانی‌های نامنظم و دوره‌ای، یعنی هر چند وقت ‌یک‌بار انجام می‌شود.

باتوجه‌به اینکه گلکسی S7 اکتیو با نمایشگر ۵.۱ اینچی ضدخش و باتری ۴,۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی، در خرداد۱۳۹۵ و چند ماه دیرتر از گلکسی S7 و گلکسی S7 اج معرفی شده، انتظار می‌رود همچنان به‌روزرسانی‌های ماهیانه‌ی پچ امنیتی را دریافت کند. بی‌شک، گلکسی S7 اکتیو تنها دستگاه سال ۲۰۱۶ است که مشخص نیست به چه دلیل هنوز در فهرست دستگاه‌هایی قرار دارد که به‌روزرسانی‌های امنیتی را به‌صورت منظم و ماهیانه دریافت می‌کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات