افت فروش گوشی‌های پریمیوم در فصل اول ۲۰۱۹؛ ۵۰ درصد سهم بازار ازآنِ اپل است

شنبه ۱ تیر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰
مطالعه 3 دقیقه
آخرین آمارهای فروش از کاهش فروش گوشی‌های هوشمند بالارده‌ی بازار در فصل اول ۲۰۱۹ حکایت می‌کند؛ ولی اپل همچنان نیمی از سهم این بازار راکد را دراختیار دارد.
تبلیغات

آخرین گزارش کانترپوینت از کاهش فروش ۸ درصدی گوشی‌های پریمیوم در بازارهای جهانی در بازه‌ی زمانی فصل اول ۲۰۱۹ خبر می‌دهد. منظور از گوشی‌های هوشمند پریمیوم دستگاه‌هایی هستند که قیمت آن‌ها گران‌تر از ۴۰۰ دلار است.

اطلاعات آماری حاکی از آن است که معمولا کاربرانِ گوشی‌های آیفون به‌صورت متوسط سه سال با دستگاه خود کار می‌کنند و به‌ فکر خرید گوشی جدید نیستند؛ درحالی‌که در گذشته، کاربران آیفون بعد از دو سال استفاده، گوشی جدید می‌خریدند. باتوجه‌به این اطلاعات آماری، عرضه‌ی گوشی‌های آیفون با افت ۲۰ درصدی سالیانه رو‌به‌رو بوده و عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند اپل در بازار چین نیز کاهش یافته است. 

آیفون x

بیشترین فروش گوشی‌های پریمیوم به‌ترتیب با ۳۰ و ۲۶ درصد مربوط‌ به بازار آمریکای‌شمالی و سپس بازار چین است. باوجوداین، در فصل اول ۲۰۱۹، بازار چین نیز دستخوش تعییراتی شده و به‌تبع افت فروش در بازارهای جهانی، با کاهش فروش گوشی‌های پریمیوم در بازار چین نیز رو‌به‌رو هستیم.

هواوی سومین شرکت بزرگ تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند پریمیوم در بازار جهانی محسوب می‌شود که گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار خود را با دوربین‌های لایکا به بازار عرضه کرده و درنتیجه، توانست موفقیت درخورتوجهی برای آن‌ها رقم بزند. هواوی در بازار چین توانست از اپل پیشی بگیرد؛ ولی با مشکلات دیگری رو‌به‌رو شد.

کانترپوینت

تحریم‌های تجاری آمریکا علیه هواوی بر بازار فروش جهانی غول فناوری چینی تأثیرگذار خواهد بود. گوشی‌های پریمیوم حدود ۱۸ درصد حجم عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند هواوی را تشکیل می‌دهد و معمولا برای چینی‌ها سودآور است. با افت فروش گوشی‌های پریمیوم، احتمال دارد غول فناوری چینی برای جبران هزینه‌ها در آینده، هزینه‌های بازاریابی و بخش تحقیق‌وتوسعه را کاهش دهد.

به‌نظر می‌رسد در بین تولیدکنندگان مطرح بازار، سامسونگ وضعیت خوبی دارد و از شرایط به‌وجودآمده بیشترین بهره را می‌برد. درحدود ۲۵ درصد گوشی‌های پریمیومی که در فصل اول ۲۰۱۹ در بازارهای جهانی عرضه شده‌، متعلق به سامسونگ و از گوشی‌های سری گلکسی است. تحلیلگران بازار معتقدند گلکسی اس ۱۰ ارزش خرید بیشتری درمقایسه‌با گوشی‌های آیفون دارد. همین تحلیل‌ باعث شده سامسونگ بتواند بیشترین سهم بازار گوشی‌های هوشمند پریمیوم را در ۱۲ ماه گذشته ازآنِ خود کند. 

بی‌شک برای سایر شرکت‌های تولیدکننده‌ی گوشی‌‌های هوشمند کار ساده‌ای نیست که بتوانند در بازار گوشی‌های بالارده، حرفی برای گفتن داشته باشند و به‌سرعت سهم فروش خوبی را ازآنِ خود کنند. دلیل این مسئله آن است که کاربران به برند محصولات توجه نشان می‌دهند؛ با‌این‌حال، وان‌پلاس توانست مسیر موفقیت‌آمیزی را طی کند. این شرکت چینی نه‌تنها در بازار فروش جهانی نام خود را در بین پنج شرکت‌کننده‌ی پرفروش بازار قرار داد؛ بلکه توانست فروش درخورتوجهی را در بازار آمریکای‌شمالی تجربه کند. از زمان عرضه‌ی وان‌پلاس ۶ تی در بازار هند، این گوشی هوشمند توانسته عنوان پرفروش‌ترین گوشی پریمیوم را در این کشور ازآنِ خود کند که شامل فصل اول ۲۰۱۹ نیز می‌شود. 

تحلیلگران بازار بر این باورند با عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند 5G، آمار فروش گوشی‌های پریمیوم رشد پیدا خواهد کرد و انتظار می‌رود تمام گوشی‌های 5G که در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ به بازار عرضه می‌شوند، گوشی بالارده باشند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات