مایکروسافت هسته لینوکس را به ویندوز می‌آورد

جمعه ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت که پیش از این کرنل مجازی لینوکس را به هسته‌ی ویندوز اضافه کرده بود، قصد دارد این بار از کرنل واقعی لینوکس در ویندوز 10 استفاده کند.
تبلیغات

اوایل ماه جاری میلادی مایکروسافت نسخه‌ی ۱۸۹۱۷ جدید ویندوز ۱۰ را برای کاربران ویندوز  اینسایدر ارائه کرد که در این بیلد می‌توان به نسخه دوم زیرسیستم لینوکس برای ویندوز WSL دسترسی پیدا کرد.

Windows Subsystem for Linux یا به اختصار WSL یکی از ویژگی‌های ویندوز ۱۰ است که می‌توانید با فعال کردن آن و نصب یک توزیع از لینوکس از فروشگاه مایکروسافت (Microsoft Store)، برنامه‌های لینوکس را به‌صورت محلی در خود ویندوز و در محیط خط فرمان اجرا کنید.

همان‌طور که مایکروسافت وعده داده بود، در نسخه جدید ویندوز اینسایدر که برای اعضایش ارسال کرده، نسخه دوم زیرسیستم لینوکس برای ویندوز یا WSL 2 قرار دارد. طبق گفته مایکروسافت برعکس نسخه اولیه WSL که از یک کرنل مجازی روی هسته ویندوز استفاده می‌کرد این بار در نسخه دوم WSL باید شاهد یک کرنل واقعی لینوکس در خود ویندوز باشیم که باعث افزایش سرعت اجرای دستورها و خواندن و نوشتن اطلاعات در WSL می‌شود.

اجرای لینوکس روی ویندوز 10 / running linux on windows 10

البته برای گمانه‌زنی درباره‌ی سرعت نسخه‌ی جدید زود است و باید به توسعه‌دهندگان فرصت داد تا با به‌روزرسانی رابط جدید توانایی‌های WSL 2 را بسنجند.

جزئیات بیشتر درباره نحوه نصب نسخه جدید WSL و همینطور اطلاعات راجع به امکانات بیشتر را می‌توانید در بلاگ توسعه‌دهندگان خط‌فرمان مایکروسافت ببینید. WSL ابزاری جذاب برای توسعه‌دهنگان، برنامه‌نویسان، متخصصان شبکه و کسانی که با خط‌فرمان لینوکس کار می‌کنند است و به کاربرانش برای بهره‌وری و بالابردن سرعت در ویندوز کمک می‌کند.

نظر شما درباره WSL چیست؟ آیا از این ابزار استفاده کرده‌اید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات