فناوری شارژ فوق سریع ۱۲۰ واتی ویوو؛ شارژ کامل باتری در ۱۳ دقیقه

پنج‌شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۸
مطالعه 2 دقیقه
ویوو در آستانه‌ی پرده‌برداری از فناوری شارژ سریع ۱۲۰ واتی خود است. به‌لطف این فناوری، می‌توان یک باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی را در ۱۳ دقیقه به‌طور کامل شارژ کرد.
تبلیغات

رقابت در زمینه‌ی فناوری‌های شارژ سریع بسیار داغ است. سال گذشته وان‌پلاس فناوری شارژ سریع ۳۰ واتی خود را رونمایی کرد. پس از آن، نوبت هواوی بود تا فناوری شارژ سریع ۴۰ واتی را به پرچم‌دارهای خود بیاورد. اوپو نیز اولین شرکتی بود که ویژگی شارژ سریع ۵۰ واتی، موسوم به SuperVOOC را به گوشی پرچم‌دار فایند ایکس آورد.

امروز ویوو اعلام کرده که در نظر دارد تا فناوری شارژ فوق‌سریع ۱۲۰ واتی جدیدی موسوم به Super FlashCharge را رونمایی کند. شاید فکر کنید که عدد «۱۲۰ وات» یک اشتباه تایپی است؛ اما این مسئله حقیقت دارد. براساس اطلاعات رسمی منتشر‌شده، با کمک این فناوری می‌توان میزان شارژ یک باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی را در مدت ۵ دقیقه از صفر به ۵۰ درصد رساند. برای شارژ باتری از صفر تا ۱۰۰ درصد نیز تنها کافی است ۱۳ دقیقه منتظر باشید.

این تولیدکننده خود را برای کنگره‌ی جهانی موبایل (MWC) در شانگهای آماده می‌کند که هفته‌ی بعد برگزار خواهدشد. احتمالا در جریان این رویداد، Vivo فناوری شارژ سریع خود را در معرض دید عموم قرار خواهد داد. همچنین، انتظار داریم که در جریان این کنگره شاهد معرفی یک گوشی جدید با پشتیبانی از ارتباط نسل پنجم (5G) نیز باشیم.

هرچند رسیدن به نرخ ۱۲۰ وات برای شارژ باتری بسیار جالب‌توجه است؛ اما در عمل ممکن است تا عرضه‌ی محصولی نهایی با این فناوری فاصله‌ی بیشتری داشته باشیم. نباید فراموش کرد که شارژ فوق‌سریع حرارت زیادی تولید می‌کند و باتوجه‌به محدودیت‌های گرمایی گوشی‌های هوشمند کنونی، آوردن این فناوری به گوشی‌های فعلی کار ساده‌ای نیست. ولی از سوی دیگر، مدتی پیش شیائومی نیز به معرفی استاندارد شارژ سریع ۱۰۰ واتی خود دست زد. با این حساب، احتمالا در آستانه‌ی رخ‌دادن تغییراتی قابل‌توجه در رابطه با مدت‌زمان شارژ باتری قرار داریم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات