فناوری شارژ سریع ۱۰۰ واتی شیائومی گوشی را در ۱۷ دقیقه شارژ می‌کند

سه‌شنبه ۶ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
شیائومی در ویدئوی کوتاهی، عملکرد فناوری شارژ سریع جدید خود را با فناوری شارژ سریع شرکت اوپو مقایسه می‌کند.
تبلیغات

گوشی هواوی میت ۲۰ پرو (Huawei Mate 20 Pro) از فناوری شارژر سریع ۴۰ واتی SuperCharge پشتیبانی می‌کند. فایند ایکس اوپو (Oppo Find X) نیز از فناوری شارژ سریع ۵۰ واتی SuperVOOC پشتیبانی می‌کند. اما به‌زودی بعضی از مدل‌های شیائومی از فناوری شارژ سریع باورنکردنی ۱۰۰ واتی پشتیبانی خواهند کرد. این فناوری شارژ سریع که قرار است امروز در چین معرفی شود Super Charge Turbo نام دارد و سریع‌ترین فناوری شارژ سریع جهان خواهد بود. جزئیات دقیق این فناوری هنوز اعلام نشده است اما لین بین، هم‌بنیانگذار شیائومی ویدیویی از عملکرد این فناوری جدید به‌اشتراک گذاشته است. همان‌طور که در این ویدئوی ۴۰ ثانیه‌ای مشخص است، این فناوری گوشی هوشمندی با باتری ۴٫۰۰۰ میلی‌آمپرساعت را در مدت ۷ دقیقه از ۰ تا ۵۰ درصد شارژ می‌کند و پس از گذشت ۱۰ دقیقه دیگر، گوشی تا ۱۰۰ درصد شارژ می‌شود؛ این به معنای آن است که کاربر می‌تواند گوشی را در مدت ۱۷ دقیقه از ۰ تا ۱۰۰ درصد شارژ کند.

در این ویدئوی کوتاه، شیائومی برای اینکه قابلیت‌های Super Charge Turbo را بیشتر به رخ بکشد، آن را با فناوری SuperVOOC اوپو مقایسه می‌کند. با اینکه فناوری شارژ سریع اوپو گوشی با ظرفیت باتری پایین‌تر، یعنی ۳٫۷۰۰ میلی‌آمپرساعتی را شارژ می‌کند، اما در ۱۷ دقیقه تنها قادر است ۶۵ درصد باتری این گوشی را شارژ کند؛ این درحالی است که فناوری شارژ سریع شیائومی در همین مدت گوشی دارای باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی را کاملا شارژ می‌کند.

زمان عرضه فناوری شارژ سریع Super Charge Turbo برای گوشی‌های شیائومی هنوز مشخص نیست؛ اما فردا با معرفی آن جزئیات بیشتری آشکار خواهد شد. یکی از کاندیداهای احتمالی برای پشتیبانی از این فناوری می‌تواند می‌میکس ۴ (Mi Mix 4) باشد که در اواخر امسال (میلادی) معرفی می‌شود؛ البته احتمال دارد شیائومی برای عرضه این فناوری تا معرفی شیائومی می ۱۰ (Xiaomi Mi 10) نیز صبر کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات