پیش‌بینی سرانجام داستان هواوی و آمریکا از دید کاربران زومیت

یک‌شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۹
مطالعه 3 دقیقه
در نظرسنجی هفته‌ی گذشته، کاربران زومیت نظرات خود پیرامون تاثیر تحریم‌های آمریکا ضد هواوی را به بحث گذاشتند؛ اما نتیجه این نظرسنجی چه شد؟
تبلیغات

هواوی به‌عنوان یکی از غول‌های دنیای گوشی‌های هوشمند و تجهیزات شبکه‌‌های مخابراتی طی بیش از ۳۰ سالی که از تولد آن می‌گذرد، به مرور خود را به یکی از بازوان اقتصادی کشور چین مبدل کرد. رقابت‌های دو قدرت بزرگ اقتصادی دنیا یعنی چین و آمریکا تازگی ندارد اما تنش‌های بین این دو کشور از زمان انتخاب دونالد ترامپ به‌شدت افزایش یافته است. بسیاری از کارشناسان داستان‌های مرتبط با تحریم هواوی را نتیجه‌ی همین جنگ‌های تجاری می‌دانند و عده‌ای دیگر نیز مسائل امنیتی را دلیل اصلی چنین اتفاقاتی می‌دانند.

شاید از اولین تنش‌ها بین هواوی و آمریکا نزدیک به ۱۰ سال بگذرد اما قطعا اوج این درگیری‌ها را در ۲ سال گذشته شاهد بوده‌ایم. پس از فرمان ممنوعیت خرید تجهیزات شبکه از شرکت‌های تهدیدکننده‌ی آمریکا توسط دونالد ترامپ، داستان قطع ارتباطات با این غول چینی به‌صورت جدی آغاز شد؛ شرکت‌های گوگل، کوالکام، اینتل، وسترن دیجیتال، اینفینئون، مایکرون و برودکام به‌طور رسمی اعلام کرده‌اند با تبعیت از تحریم‌های آمریکا، به رابطه‌ی تجاری و شراکت خود با هواوی خاتمه خواهند داد اما این پایان داستان نیست و شرکت‌هایی چون آرم را نیز باید به فهرست اضافه کرد. اما کاربران زومیت در مورد این اختلافات و نتیجه‌ی آن چه فکر می‌کنند؟

ren zhengfei

در نظرسنجی هفته‌ی گذشته که با شرکت نزدیک به ۲ هزار نفر از کاربران زومیت برگزار شد، بیش از ۳۰ درصد کاربران توافق دولت‌های چین و آمریکا و درنتیجه بازگشت هواوی به حالت پیش از تحریم را پیش‌بینی کرده‌اند. نزدیک به ۲۶ درصد دچار شدن هواوی با مشکلات جدید در بحث فروش و تولید را متصور هستند و ۲۴ درصد نیز افت سرعت پیشرفت برای هواوی را انتخاب کرده‌اند. ۱۹.۸ درصد از کاربران شرکت‌کننده به راهکارهای هواوی برای عبور از تحریم‌ها خوش‌بین هستند و ادامه‌ی پیشرفت برای ایت شرکت را پیش‌بینی می‌کنند.

برخی کاربران در بخش دیدگاه‌ها، متضرر شدن طرفین را عامل مهمی برای خوش‌بین بودن به بحث توافق می‌دانند و برخی دیگر نیز این عکس‌العمل مشابه از سوی چین را محتمل می‌دانند. به عقیده‌ی برخی کاربران، مسئله‌ی پیش‌آمده برای هواوی بیش از اینکه دلیل امنیتی داشته باشد، یک بازی سیاسی و تجاری است. نظر شما در مورد نتیجه نظرسنجی چیست؟ آیا هواوی این مشکلات را پشت سر خواهد گذاشت؟ شما توافق را چه اندازه محتمل می‌دانید؟

نظر کاربران زومیت در مورد سرانجام داستان تحریم هواوی توسط آمریکا

نتیجه نظرسنجی تحریم هواوی
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات