مرورگر اج مایکروسافت احتمالا برای لینوکس هم عرضه می‌شود

یک‌شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۴
مطالعه 2 دقیقه
تیم توسعه‌دهنده‌ی مایکروسافت اج در یک برنامه‌ی پرسش و پاسخ سایت ردیت از امکان معرفی مایکروسافت اج برای لینوکس خبر دادند.
تبلیغات

اخیرا تیم توسعه‌دهنده‌ی مایکروسافت اج (Microsoft Edge) در جریان یک پست ردیتی AMA (هرچه می‌خواهی از من بپرس) به برخی سوالات کاربران در مورد این مرورگر پاسخ داده‌اند و از جزئیات و برخی ویژگی‌های آینده‌ی این مرورگر، پرده برداشته‌اند.

به هرحال مهم‌ترین بخش این پرسش و پاسخ، اشاره به این موضوع بود که درهای این شرکت برای توسعه‌ی مرورگر مایکروسافت اج برای لینوکس باز است.

تیم توسعه‌دهنده‌ی اج در این جلسه گفتند که هیچ محدودیت فنی برای توسعه‌ی این مرورگر برای لینوکس وجود ندارد؛ اما، آن‌ها هنوز به‌طور کامل برای ارائه‌ی نسخه‌ی لینوکس آماده نیستند. ردموندی‌ها در ادامه افزودند:

ما به لحاظ فنی مشکلی برای ساخت نسخه‌ی لینوکس اج نداریم و این کاری است که خودمان هم قطعا دوست داریم انجام دهیم، ولی همچنان برای مشتری‌پسند شدن این مرورگر به مقداری کار لازم است تا چیزی بسازیم که به آن افتخار کنیم؛ کارهای مربوط‌به نصب، به‌روزرسانی، رفع باگ‌ها و... ؛ بنابراین، ما هنوز برای منتشر کردن آن آماده نیستیم.

هم‌اکنون توسعه‌دهندگان اج برای ارائه‌ی نسخه‌های پایدار این مرورگر برای سایر نسخه‌های ویندوز و همچنین مک‌اواس (macOS)، تلاش می‌کنند.

مایکروسافت اج

محافظت دربرابر ردگیری

ردموندی‌ها همچنین از برنامه‌ریزی مایکروسافت برای افزودن ویژگی حفاظت از اطلاعات کاربران دربرابر ردگیری، همانند آنچه موزیلا به فایرفاکس 63 افزوده است، خبر دادند. برای اطلاعات بیشتر در مورد ویژگی جدید  Firefox 63 به این مقاله‌ی زومیت مراجعه کنید.

ما تلاش می‌کنیم تا امکان کنترل و شفافیت حریم خصوصی کاربران در سطح وب را برایشان فراهم کنیم. اولین ویژگی، جلوگیری از ردیابی کاربران است که امکان کنترل آن در سه سطح مختلف وجود خواهد داشت و پیش‌فرض آن، حالت تعادلی است.

اگرچه تیم مایکروسافت اطلاعات بسیار زیادی در مورد ویژگی‌های آینده‌ی مرورگر خود ارائه کردند، ولی پاسخی به این سؤال ‌ندادند که نظرشان راجع‌به اینکه API جدید گوگل مانع کار مسدودکننده‌های تبلیغاتی می‌شود چیست.

تیم اج می‌گوید قصد دارد قبل از پاسخ نهایی به سؤال فوق، همچنان با «توسعه‌دهندگان افزونه‌های محبوب و جامعه‌ی کرومیوم» مذاکره کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات