نگاهی کوتاه به لکسوس RC 2019

چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
لکسوس همواره در ساخت خودروهای لوکس و اسپرت با شرکت‌های مطرح خودروسازی دنیا نظیر بی‌ام‌و و مرسدس بنز در‌حال‌رقابت بوده است. این‌بار هم این خودروساز سعی کرده این کار را با مدل RC ۲۰۱۹ انجام دهد.
تبلیغات

لکسوس در طراحی مدل RC 2019، ظاهر قدیمی آن را با تبدیل به کوپه‌ای لوکس عوض کرده است. درکنار ظاهر خارجی، طراحی داخلی و سیستم رفاهی این خودرو نیز تغییرات زیادی کرده؛ اما پیشرانه‌ی RC 2019 تغییری نکرده است. چراغ‌های روشنایی در روز این خودرو برداشته شده‌اند که در زیر چراغ‌های جلو قرار گرفته‌ بودند و به‌جای آن‌ها، چراغ‌های جلو جدیدی قرار گرفته‌اند که چراغ روز هم در آن‌ها تعبیه شده است. لکسوس چراغ‌های عقب این خودرو را با طرحی زاویه‌دار و با استفاده از فناوری LED جایگزین کرده تا آن را درکنار مدل‌های دیگر نظیر LC کوپه و ES سدان و NX کراس‌اور قرار دهد. درکنار این تغییرات، آینه‌ی جانبی خمیده‌تر و بازطراحی سپر جلو و عقب و طراحی جدید چرخ‌ها از دیگر تغییرات این مدل هستند.

Lexus RC 2019

شاسی این خودرو ترکیبی از IS سدان و IS کانورتیبل است؛ در‌حالی‌که وزن RC حدود ۷۰ کیلوگرم بیشتر از IS است. بهبود عملکرد سیستم تعلیق و سیستم فرمان برقی این خودرو باعث می‌شود این افزایش وزن در RC حس نشود و عملکرد این خودرو در پیچ‌ها نرم‌تر و مطمئن‌تر از قبل شود. مدل اسپرت F سیستم تعلیق قوی‌تر و رینگ‌های ۱۹ اینچی زیبایی را علاوه‌بر این تغییرات شامل می‌شود. این ترکیب درکنار حالت رانندگی اسپرت‌پلاس، حس رانندگی خاص و خارق‌العاده و در حالت نرمال، راحتی بسیاری را عرضه می‌کند. مدل F چند قابلیت انتخابی هم دارد؛ ازجمله سیستم دیفرانسیل‌عقب بهینه‌سازی‌شده و جعبه‌دنده با ضریب تبدیل ویژه‌ی لکسوس و فرمان‌پذیری چرخ‌های عقب.

Lexus RC 2019

در مدل RC300، پیشرانه‌ی دولیتری چهارسیلندر خطی مجهز به توربوشارژر با توان تولیدی ۲۴۱ اسب‌بخار و در مدل RC350، پیشرانه‌ی ۶ سیلندر V6 با توان تولیدی ۳۱۱ اسب‌بخار استفاده شده است. درکنار این دو مدل، RC300 دودیفرانسیل نیز عرضه می‌شود که در آن، از پیشرانه‌ی ۳.۵ لیتری V6 با قدرت ۲۶۰ اسب‌بخار بهره گرفته شده است. در مدل دودیفرانسیل، از جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته‌ی خودکار و در دیگر مدل‌ها، جعبه‌دنده‌ی ۸ سرعته‌ی خودکار استفاده شده است. لکسوس برآورد کرده مدل چهار سیلندر می‌تواند صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت را در ۷.۳ ثانیه طی کند؛ در‌حالی‌که برای مدل ۶ سیلندر این کار ۵.۸ ثانیه طول می‌کشد. با اینکه مدل RC350 شتاب رضایت‌بخشی برای راننده فراهم می‌کند، هنوزهم درمقایسه‌با بی‌ام‌و ۴۴۰ با توان ۳۲۰ اسب‌بخار و سرعت‌گیری ۴.۸ ثانیه ضعیف‌تر است.

Lexus RC 2019

طراحی داخلی این خودرو هم تغییرات زیادی کرده است. کنسول وسط بزرگ‌تر، جالیوانی‌های جدید، طراحی جدید دریچه‌های هوا و ساعت عقربه‌ای روی داشبورد برخی از این تغییرات هستند. در مدل F، جایگزینی عقربه‌های آنالوگ خودرو با صفحه‌نمایش دیجیتال و گرم‌کن و سردکن صندلی‌های جلو و پوشش آلومینیومی پدال‌ها از دیگر تغییرات هستند.

2019 lexus rc

بااین‌حال ایراداتی در طراحی داخل کابین دیده می‌شود؛ ازجمله صندلی‌های عقب کوتاه که برای سرنشینان بالغ آزاردهنده هستند. همچنین، کارکردن با سیستم سرگرمی خودرو هنوزهم بسیار دشوار است و تمرکز راننده را حین رانندگی به‌هم می‌زند. با اینکه ظاهر این خودرو تا حد خیلی زیادی بهبود پیدا کرده است، همچنان این خودرو به تغییرات اساسی در سیستم پیشرانه و امکانات رفاهی احتیاج دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات