جدیدترین آپدیت ویندوز 10 قابلیت جست‌وجوی فایل اکسپلورر را بهبود می‌بخشد

پنج‌شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۰
مطالعه 3 دقیقه
براساس جدیدترین پیش‌نمایش منتشرشده، به‌روزرسانی سال آینده‌ی ویندوز ۱۰ بهبودهای کارآمدی در فایل اکسپلورر و Narrator خواهد داشت.
تبلیغات

بیلد جدیدی برای نسخه‌ی پیش‌نمایش به‌روزرسانی بعدی ویندوز ۱۰ منتشر شده است. در این به‌روز‌رسانی، کاربرانی که در‌حال‌اجرای نسخه‌ی 20H1 هستند، می‌توانند از آن استفاده کنند. این نسخه که نیمه‌ی اول سال آتی به‌طوررسمی منتشر می‌شود، بهبودهای چشمگیری برای بخش جست‌وجوی فایل اکسپلورر به‌همراه دارد.

فایل اکسپلورر برنامه‌ای است که برای جست‌وجو و مرور فایل‌ها و پوشه‌ها در سیستم استفاده می‌شود. در این برنامه، قسمتی در بالای سمت راست پنجره‌ی مرورگر وجود دارد که امکان جست‌وجوی کلی در فایل‌های موجود در حافظه را فراهم می‌کند.

مایکروسافت در به‌روزرسانی جدید تلاش کرده قابلیت جست‌وجویی که در منو استارت وجود داشت، با جست‌وجوی فایل اکسپلورر تلفیق کند. درنتیجه، وقتی در جدیدترین به‌روزرسانی ویندوز عبارتی برای جست‌وجو وارد کنید، فهرستی شامل مواردی پیش روی شما قرار می‌گیرد که ممکن است بخواهید جست‌وجو کنید.

چنانچه پس از تایپ‌کردن چند حرف، فایل مدنظرتان را در فهرست بازشده مشاهده کنید، می‌توانید به‌راحتی روی آن کلیک کنید تا اجرا شود یا راست‌کلیک کنید و به محل قرارگیری فایل بروید.

file explorer

براساس توضیحات مایکروسافت، جست‌وجو در نسخه‌ی جدید فایل‌های ابری و موارد ذخیره‌شده در فضای وان‌درایو را نیز شامل می‌شود. بنابراین، ایده‌ی کلی این بوده که امکان جست‌وجوی یکپارچه دراختیار کاربر قرار بگیرد که به‌واسطه‌ی آن، بتواند تجربه‌ی کامل‌تری از جست‌وجوی فایل‌های محلی و آنلاین خود داشته باشد.

گذشته از آنچه ذکر شد، قابلیت اشاره‌شده هنوز در مراحل اولیه‌ی آزمایش قرار دارد و در‌حال‌حاضر، تنها دراختیار درصد محدودی از آزمایش‌کنندگان قرار گرفته است. طولی نمی‌کشد که این به‌روزرسانی برای تعداد بیشتری از آزمایش‌کنندگان نسخه‌ی 20H1 منتشر خواهد شد؛ اما ممکن است شما فعلا آن را دریافت نکنید.

بهبود عملکرد Narrator

در سطور پیشین درباره‌ی تغییر اصلی بیلد جدید (نسخه‌ی ۱۸۸۹۴) سخن گفتیم؛ اما مایکروسافت بهبودهایی در بخش Accessibility نیز اعمال کرده است. یکی از این بهبودها بهینه‌کردن Narrator یا همان برنامه‌ی خواندن متون موجود در تصویر برای خواندن محتویات جدول‌ها است. همچنین، قابلیت جدیدی به این برنامه اضافه شده که به‌کمک آن می‌توانید از برنامه بخواهید خلاصه‌ای از صفحه‌ی وب شامل تیترها و پیوندها و... را برایتان بخواند.

مثل همیشه، رفع باگ یا مشکلات نرم‌افزاری نیز بخشی از به‌روزرسانی ویندوز است؛ اما ازآنجاکه نسخه‌ی مذکور پیش‌نمایش است، احتمال دارد اشکالاتی در تجربه‌ی کاربری به‌وجود بیاورد که به‌گفته‌ی مایکروسافت، می‌تواند آزاردهنده باشند. از اشکالات محسوس در این نسخه، آن است که برنامه‌ی Your Phone که اخیرا مایکروسافت خیلی روی آن کار کرده است، با این نسخه سازگاری ندارد.

گفته می‌شود در به‌روزرسانی نهایی 20H1 که نیمه‌ی اول سال ۲۰۲۰ منتشر می‌شود، طراحی جدیدی با عنوان گوشه‌های گِرد به ویندوز ۱۰ می‌آورد که به‌واسطه‌ی آن، پنجره‌های ویندوز به‌جای گوشه‌های تیز، گوشه‌های منحنی خواهند داشت.

درمجموع، می‌توان به‌روزرسانی جدید ویندوز را از دیدگاه افزایش امنیت، رفع باگ، بهبود دستیار صوتی کورتانا و مرورگر اج و اضافه‌شدن قابلیت‌های کاربردی جدید بسیار راضی‌کننده توصیف کرد؛ هرچند مواردی مثل وان‌درایو جا برای بهترشدن دارند و تغییرات جدید نیز به کامل‌شدن و رفع باگ نیاز دارند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات