مدیران ارشد پورشه با اتهام پرداخت رشوه روبه‌رو شدند

جمعه ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
جمعی از مدیران رده‌بالای پورشه که شامل الیور بلوم، مدیرعامل این شرکت نیز می‌شود، به اتهام خیانت در امانت و رشوه‌خواری تحت بازجویی قرار گرفتند.
تبلیغات

گزارش‌های جدید نشان می‌دهد که الیور بلوم، مدیرعامل پورشه به‌دلیل خیانت در امانت در ارتباط با پرداخت مبالغی رشوه به عضو شورای کاری پورشه تحت بازجویی دادستانی آلمان قرار دارد. یکی از روزنامه‌های آلمانی، روز چهارشنبه از بررسی کارهای مدیرعامل خودروساز زیرمجموعه فولکس‌واگن توسط دادستانی خبر داد. 

روزنامه Stuttgarter Nachrichten در این زمینه بدون اشاره به منبع خبر نوشت:

با اثبات شدن مبالغ پرداختی، بلوم و سایر کارکنان پورشه ممکن است در سوء‌استفاده از دارایی‌های این شرکت به هم کمک کرده باشند.
پورشه / porsche

دفتر دادستان اشتوتگارت از اظهارنظر در این رابطه خودداری کرد. پورشه از اظهارنظر درباره اینکه آیا الیور بلوم به‌عنوان عضوی از هیئت مدیره فولکس‌واگن تحت پیگردی قرار گرفته است، خودداری کرد و گفت که هرگز درباره جزئیات بازرسی‌ها بحث نمی‌کند. دادستان شهر اشتوتگارت روز سه‌شنبه اعلام کرد که به‌عنوان بخشی از این پرونده بزرگ، دفاتر پورشه را با مجموعه‌ای شامل ۱۷۶ پلیس و بازرس مالیاتی و همچنین ۱۰ دادستان دولتی، مورد بررسی قرار داد.

دفتر دادستانی روز سه‌شنبه بدون تشریح جزئیات اعلام کرد:

مدیران پورشه با سوء‌ظن پرداخت‌های غیرمستقیم به عضو سازمان اتحادیه تحت بازرسی قرار می‌گیرند.

نشریه Stuttgarter Nachrichten نیز روز چهارشنبه گفت که دفتر الیور بلوم در ارتباط با این پرونده مورد بررسی قرار گرفتند. خیانت در امانت برای سوء استفاده احتمالی از دارایی‌های شرکت، جرم محسوب می‌شود و می‌تواند مجازاتی حدود ۱۰ سال زندان برای فرد مرتکب‌شونده به همراه آورد. 

به‌گفته دفتر دادستانی اشتوتگارت، در میان متهمان نام ۶ کارمند فعلی پورشه وجود دارد که شامل چند تن از مدیران رده‌بالای این شرکت می‌شود. هاینر رامهیلد، دادستان کل اشتوتگات گفت:

ما در حال تحقیق درباره این موضوع هستیم که آیا متهم کردن کارمندان شرکت پورشه به رشوه‌ و اظهارات دروغین صحیح است یا نه.
Oliver Blume porsche / الیور بلوم پورشه

پیش از این جوزف آکرمن، مدیرعامل سابق Deutsche Bank، به جرم خیانت در امانت و پرداخت پاداش به مدیران گروه صنعتی Mannesmann محاکمه شد؛ اتهامات آکرمن بعد از آن به پرداخت غیرکیفری ۳/۶ میلیون دلار کاهش یافت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات