لکسوس RX و RX L مدل ۲۰۲۰ معرفی شدند

پنج‌شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۴
مطالعه 5 دقیقه
مدل RX با عنوان قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین شاسی‌بلند لکسوس شناخته می‌شود. این محصول در سال ۲۰۲۰ با ۲ نوع بدنه‌ی استاندارد و RX L همراه فناوری‌های مدرن، عرضه خواهد شد.
تبلیغات

سال ۱۹۹۸، اولین مدل لکسوس RX رونمایی شد. نسل دوم این کراس‌اور بین سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۹ توانست یکی از پرفروش‌ترین محصولات لکسوس در بازار جهانی باشد. نسل سوم RX هم، سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵ در خط تولید لکسوس حضور داشت تا ضمن افزایش ویژگی‌های لوکس و امکانات رفاهی این خودرو، فروش گسترده در کشورهای مختلف، از جمله غرب آسیا را بهبود دهد. امروزه، لکسوس RX با نسل چهارم عرضه می‌شود و همچنان، پرفروش‌ترین محصول برند سازنده در دنیا است. این خودرو برای تولید در سال ۲۰۲۰، فیس‌لیفت جزئی خواهد داشت. نسخه‌ی ۳ ردیف صندلی از لکسوس RX با طول بدنه‌ی بیشتر نسبت به مدل استاندارد، RX L نام دارد که از سال ۲۰۱۸ به خط تولید اضافه شد.

Lexus RX  2002

در نمای رو‌به‌رو، RX هماهنگ با زبان طراحی مدرن لکسوس، مجهز به جلوپنجره‌ی بزرگ با طرح مشبک است. چراغ‌های باریک و بسیار تهاجمی RX، همچنان مطابق با ابتکار انجام‌شده روی برادر کوچک‌تر در سال ۲۰۱۵، مشابه NX ارایه می‌شود. البته در مدل ۲۰۲ هم جای‌گذاری نوار LED روشنایی روز، کاملا چسبیده به قسمت پایینی چراغ‌های جلو، مهم‌ترین تفاوت ظاهری در چیدمان نور RX و NX است. در فیس‌لیفت جدید، مه‌شکن‌های دایره‌ای در طرفین سپر با چیدمان باریک LED جایگزین شده است و حفره‌های مشبک مشابه جلوپنجره، زیر چراغ‌های اصلی اضافه شده‌اند. افزون بر این موارد، نمای جانبی و پشت لکسوس RX در مدل‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰، تفاوت خاصی ندارند.

Lexus RX  2002

در کابین خودرو، بهینه‌سازی‌هایی دیده می‌شود که از نظر فنی و ظاهری، مدل ۲۰۲۰ را متمایز جلوه می‌دهد. نمایشگر ۸ اینچ استاندارد می‌تواند به سفارش مشتری با نمونه‌ی ۱۲.۳ اینچ جایگزین شود. مشابه مدل ۲۰۱۹، صفحه لمسی (Touchpad) درکنار دسته‌دنده وجود دارد اما قابلیت‌های بیشتری فراهم می‌کند. سال آینده، رابط اپل‌کارپلی و اندرویداتو، در تمامی مدل‌های لکسوس RX ارایه خواهد شد. نمونه‌های آپشنال، مجهز به نسل جدید فناوری دریافت‌ فرامین صوتی هستند که قابلیت کنترل سیستم ناوبری را فراهم خواهد کرد.

Lexus RX  2002

فناوری‌های مرتبط با ایمنی هم در مدل ۲۰۲۰ لکسوس RX، بهبود یافته‌اند. تشخیص عابران پیاده در نور کم، به امکانات ایمنی خودرو اضافه شده است و سیستم کمکی هدایت بین خطوط، بهتر از مدل ۲۰۱۹ عمل خواهد کرد. فناوری جلوگیری از برخورد با تشخیص اجسام و افراد، در نسخه‌ی ۲۰۲۰ قابلیت هشدار و ردیابی دوچرخه را به توانایی‌های قبلی خود افزوده است.

Lexus RX  2002

لکسوس ادعا می‌کند سواری با مدل جدید RX، نرم‌تر و کم‌تنش‌تر خواهد بود. سیستم تعلیق و مدیریت دینامیک خودرو، تعادل بدنه را بهبود می‌بخشد و هنگام مانورهای ناگهانی یا حرکت در مسیرهای پردست‌انداز، آرامش کابین را افزایش خواهد داد. نسخه‌ی مجهز به امکانات بیشتر که با نام Fاسپرت شناخته می‌شود هم، سیستم تعلیق هوشمند (AVS) به همراه خواهد داشت.

Lexus RX  2002

مطابق سال‌های گذشته، لکسوس RX و RX L در سال ۲۰۲۰ هم با پیشرانه‌های ۳.۵ لیتر بنزینی و هیبرید عرضه خواهد شد که به ترتیب، RX 350 و RX 450 h نام دارند. مدل تمام بنزینی با پیشرانه‌ تنفس طبیعی قدرت ۲۷۷ اسب‌بخار فراهم می‌کند و ظرف ۸ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت می‌رسد. در مقابل لکسوس RX 450 h با قدرت ۳۰۰ اسب‌بخار، به‌دلیل وزن بیشتر نسبت به RX 350، حدود ۸.۵ ثانیه پس از شروع حرکت به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت می‌رسد. در عوض، مدل هیبرید با مصرف سوخت ۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر، کم‌مصرف‌تر از نسخه‌ی تمام‌بنزینی با مصرف ۱۰.۵ لیتر خواهد بود.

Lexus RX  2002

قیمت نهایی مدل‌ ۲۰۲۰ هنوز اعلام نشده است اما احتمالا، تفاوت چندانی با نسخه‌ی فعلی نخواهد داشت. امروزه لکسوس RX 350 در بازار جهانی، آستانه قیمت ۴۳ هزار دلار دارد و همراه‌با امکانات سری F، به قیمت ۴۸ هزار دلار فروخته می‌شود. مدل هیبریدی با آپشن‌های مشابه نمونه‌ی تمام‌بنزینی، حدود ۳ هزار دلار گران‌تر است. تفاوت قیمت نسخه‌های مختلف RX و RX L هم، حدود ۴ تا ۵ هزار دلار خواهد بود.

Lexus RX  2002
Lexus RX  2002
Lexus RX  2002
Lexus RX  2002
Lexus RX  2002
Lexus RX  2002
Lexus RX  2002
Lexus RX  2002
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات