لپ تاپ MSI GT76 Titan با پردازنده اورکلاک‌شده Core i9 دسکتاپ معرفی شد

سه‌شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۰
مطالعه 7 دقیقه
MSI پرچم‌دار جدید لپ‌تاپ‌های گیمینگ خود با نام GT76 Titan را به پردازنده‌ی اورکلاک‌شده‌ی سری دسکتاپ Core i9 اینتل و کارت گرافیک RTX 2080 انویدیا مجهز کرده‌ است.
تبلیغات

اگر از آن دسته کاربران کامپیوترهای شخصی هستید که همچنان پی‌سی خود را قطعه‌به‌قطعه انتخاب و سرهم می‌کنید و هنوز اعتقادی به لپ‌تاپ‌های گیمینگ ندارید، MSI با لپ‌تاپ GT76 Titan مجهز به کارت گرافیک RTX 2080 انویدیا و پردازنده‌ی کلاس دسکتاپ Core i9 اورکلاک‌شده تا فرکانس پنج گیگاهرتز آمده‌ تا شما را به تجدید‌نظر وادارد.

پرچم‌دار جدید لپ‌تاپ‌های گیمینگ MSI که روز گذشته در رویداد کامپیوتکس ۲۰۱۹ در تایپه‌ی تایوان معرفی شد، ماه آینده با قیمت پایه‌ی ۳,۶۰۰ دلار روانه‌ی بازار می‌شود و از پردازنده‌ی دسکتاپ Core i9-9900K اینتل استفاده خواهد کرد. MSI ادعا می‌کند به‌لطف اورکلاک انجام‌شده، سرعت کلاک هر هشت هسته‌ی پردازنده به‌صورت پایدار به پنج گیگاهرتز خواهد رسید.

طراحی

MSI برای اولین‌بار از آلومینیوم و رنگ خاکستری مات در لپ‌تاپ پرچم‌دار گیمینگ خود استفاده کرده است

درست مانند سایر اعضای خانواده‌ی تایتان، لپ‌تاپ ۴.۵ کیلوگرمی GT76 Titan هم بزرگ و سنگین‌وزن است؛ اما برخلاف تمام لپ‌تاپ‌های گیمینگ MSI، دیگر از رنگ‌بندی معروف مشکی و قرمز در طراحی آن خبری نیست. درعوض، MSI در طراحی قسمت پشتی لپ‌تاپ از آلومینیوم استفاده کرده‌ و درنتیجه، رنگ آن خاکستری مات است. حتی لوگو معروف اژدها که در همه‌ی لپ‌تاپ‌های گیمینگ MSI با رگه‌هایی از رنگ قرمز خودنمایی می‌کرد، این‌بار فلزی و تک‌رنگ است.

قسمت استراحتگاه دست در پایین صفحه‌کلید همچنان پلاستیکی است؛ چراکه استفاده از فلز در این قسمت باعث می‌شود گرمای حاصل از سخت‌افزار قدرتمند لپ‌تاپ، راحت‌تر به محل قرارگرفتن دست‌ها منتقل شود و احساس ناخوشایندی برای کاربر ایجاد کند. درواقع، به‌جز قسمت پشتی لپ‌تاپ، تمامی قسمت‌های دیگر بدنه‌ی GT76 Titan را پلاستیک پوشانده است.

لپ تاپ گیمینگ GT76 تایتان ام اس آی
لپ تاپ گیمینگ MSI GT76 Titan
لپ تاپ گیمینگ MSI GT76 Titan
لپ تاپ گیمینگ MSI GT76 Titan
لپ تاپ گیمینگ MSI GT76 Titan
لپ تاپ گیمینگ MSI GT76 Titan
لپ تاپ گیمینگ MSI GT76 Titan
لپ تاپ گیمینگ MSI GT76 Titan
لپ تاپ گیمینگ MSI GT76 Titan
لپ تاپ گیمینگ MSI GT76 Titan
لپ تاپ گیمینگ MSI GT76 Titan
لپ تاپ گیمینگ MSI GT76 Titan
لپ تاپ گیمینگ MSI GT76 Titan

گالری تصاویر سایت PC MAG از لپ‌تاپ گیمینگ MSI GT75 Titan در کامپیوتکس ۲۰۱۹

دورتادور لپ‌تاپ آرایه‌ای از لامپ‌های تنظیم‌شدنی RGB قرار دارد و به هرکجای شاسی که نگاه کنید، اثری از نور روشن LED مشاهده خواهید کرد. حتی قسمت پشتی لپ‌تاپ معروف به اگزوز (Exhaust) هم به نور LED مجهز است؛ هرچند نور این قسمت تنها به‌ رنگ قرمز می‌تابد و امکان تنظیم رنگ آن وجود ندارد.

صفحه‌کلید

در اقدامی که شاید به‌مذاق بسیاری از هواداران لپ‌تاپ‌های گیمینگ سری تایتان MSI خوش نیاید، GT76 Titan به‌جای استفاده از کیبورد مکانیکی عمیق مشابه برادر بزرگ‌ترش، GT75 Titan، از صفحه‌کلید غیرمکانیکی SteelSeries استفاده می‌کند. به‌گفته‌ی MSI، کنارگذاشتن صفحه‌کلید مکانیکی به‌دلیل نگرانی شرکت از افزایش ضخامت بیش‌ازحد لپ‌تاپ جدید بوده است.

(برای مشاهده‌ی تصویر در ابعاد اصلی روی آن کلیک کنید)

باتوجه‌به‌ اینکه GT76 Titan همین‌حالا هم با ضخامت ۴۲ میلی‌متری خود چندان ظریف و نازک محسوب نمی‌شود، شاید بسیاری از علاقه‌مندان به این لپ‌تاپ حاضر می‌شدند برای به‌کارگیری صفحه‌کلید مکانیکی، اضافه‌شدن چند میلی‌متر دیگر به ضخامت لپ‌تاپ را تحمل کنند. شایان ذکر است کلید‌های SteelSeries هم کیفیت رضایت‌بخشی دارند و از قابلیت شخصی‌سازی بسیار زیادی برخوردار هستند. برای مثال، می‌توان نور RGB تک‌تک کلید‌های این صفحه‌کلید را به‌صورت جداگانه تنظیم و تک‌تک کلید‌ها، به‌جز ردیف Function را به‌عنوان کلید ماکرو استفاده کرد.

سخت‌افزار

طراحی سیستم خنک‌کننده‌ی لپ‌تاپ گیمینگ جدید MSI چهار سال زمان برده است

به‌دلیل استفاده از سیستم خنک‌کننده‌ی قدرتمند Cooler Boost، شرکت MSI ادعا می‌کند پردازنده‌ی Core i9-9900K این لپ‌تاپ می‌تواند به فرکانس پنج گیگاهرتز در هر هشت هسته‌ی خود دست پیدا کند و این فرکانس را برای مدت نسبتا زیادی حفظ کند. مسئولان MSI به وب‌سایت Tom’s Hardware گفته‌اند تمامی لپ‌تاپ‌های GT76 Titan را در کارخانه آزمایش می‌کنند تا مطمئن شوند تک‌تک آن‌ها قابلیت رسیدن پایدار به سرعت کلاک ادعاشده را دارند. استفاده از پردازنده‌ی دسکتاپ در چنین فرم‌فاکتوری و اورکلاک‌کردن آن برای رسیدن به چنین سرعتی، به سیستم خنک‌کننده‌ی بسیار پیشرفته‌ای نیاز دارد. بنابر گفته‌های MSI، طراحی سیستم خنک‌کننده‌ی GT76 Titan که به چهار فن و ۱۱ لوله‌ی انتقال مایع مجهز است، چهار سال زمان برده است.

برای تأمین نیروی این لپ‌تاپ، به دو عدد آداپتور ۲۴۰ واتی AC احتیاج است. باتوجه‌به‌ اینکه سیستم دسکتاپی که از پردازنده‌ی Core i9 و کارت گرافیک RTX 2080 بهره می‌برد، به منبع تغذیه‌ی حداقل ۵۰۰ واتی احتیاج دارد، استفاده‌ی GT76 Titan از چنین راهکاری برای تأمین نیرو چندان هم عجیب و دورازانتظار نیست.

مشخصات سخت‌افزاری لپ‌تاپ گیمینگ MSI GT76 Titan

پردازنده

پردازنده‌ی دسکتاپ 

Core i9-9900K اینتل (پردازنده‌های رده پایین‌تر دسکتاپ در مدل‌های ارزان‌قیمت‌تر)

 

صفحه‌نمایش

۱۷.۳ اینچ، پنل IPS، رزولوشن 1080p 144Hz یا 4K 60Hz با پوشش ۱۰۰ درصدی طیف رنگی 

Adobe RGB

 

رم

تا ۱۲۸ گیگابایت DDR4-2666

فضای ذخیره‌سازی

سه عدد 

2280 PCIe NVMe Gen3 SSD به‌همراه یک عدد هارد ۲.۵ اینچی SATA

شبکه

وای‌فای ۶ مدل 

Killer 1650، اترنت ۲.۵ گیگابیتی مدل Killer LAN E3000

درگاه‌ها

چهار عدد پورت USB Type-A، یک عدد تاندربولت ۳، یک عدد USB Type-C، یک عدد HDMI 2.0، یک عدد 

mini DisplayPort 1.4، درگاه microSD card reader، جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون

باتری/توان

باتری ۹۰ وات‌ساعتی هشت‌سلولی، دو عدد آداپتور ۲۴۰ وات یا یک آداپتور ۳۳۰ وات برای مدل‌های ارزان‌تر و کم‌مصرف‌تر

ابعاد

۳۹۷ در ۳۳۰ در ۴۲ میلی‌متر

وزن

۴.۵ کیلوگرم

پردازنده‌ی لپ‌تاپ از نوع دسکتاپ است؛ اما گرافیک RTX 2080 آن همچنان از نوع GPUهای موبایل (به‌معنی قابل‌حمل و مناسب برای استفاده در لپ‌تاپ) انویدیا است. مسئولان MSI به وب‌سایت PC Gamer گفته‌اند در ابتدا قصد داشته‌اند از کارت Ti 2080 Ti استفاده کنند؛ اما انویدیا هنوز نسخه‌ی موبایل این کارت گرافیک را عرضه نکرده است.

صفحه‌‌نمایش

MSI قصد دارد در آینده GT76 Titan را به نمایشگر اولد 4K با ریفرش ریت درخورتوجه مجهز کند

GT76 Titan مجهز به نمایشگر ۱۷ اینچی با پنل IPS است و در دو رزولوشن 1080p و 4K عرضه خواهد شد. درحالی‌که نسخه‌ی 1080p این صفحه‌نمایش نرخ نوسازی (ریفرش ریت) برابر با ۱۴۴ هرتز دارد که آن را برای اجرای نرم بازی‌های ویدئویی ایده‌آل می‌کند، ریفرش ریت نسخه‌ی 4K به ۶۰ هزتز محدود می‌شود. باوجوداین، نسخه‌ی 4K این نمایشگر توانایی تولید ۱۰۰ درصد رنگ‌های طیف رنگی Adobe RGB را دارد که برای تماشای محتوای HDR و انجام کارهای گرافیکی بسیار مناسب است.

نسخه‌ی به‌نمایش گذاشته‌شده‌ی GT76 Titan در کامپیوتکس از نوع 1080p است و ازآنجاکه MSI اعلام کرده نسخه‌ی مجهز به نمایشگر 4K دیرتر عرضه خواهد شد، کاربران حرفه‌ای و تولیدکنندگان محتوا که قصد دارند از این لپ‌تاپ به‌عنوان ورک‌استیشنی برای ویرایش تصاویر و ویدئو استفاده کنند، باید اندکی بیشتر منتظر بمانند.

نکته‌ی جالب دیگر این است که MSI قصد دارد در آینده‌ی نزدیک، پنل‌های اولد 4K با نرخ چشمگیر نوسازی تصویر را به لپ‌تاپ‌های گیمینگ خود بیاورد. پس اگر قصد دارید تا عرضه‌شدن GT76 Titan با پنل 4K از خرید آن دست نگه‌ دارید، می‌توانید با کمی انتظار بیشتر منتظر عرضه‌ی آن با پنل 4K اولد باشید.

درگاه‌های ارتباطی

باتوجه‌به‌ اینکه در دستگاه‌هایی با‌ این ضخامت، جای‌دادن چند درگاه بیشتر مشکلی ایجاد نمی‌کند، MSI در گنجاندن پورت‌های متعدد و متنوع ابدا خساست به‌خرج نداده است.

لپ تاپ گیمینگ MSI GT76 Titan

چهار پورت USB Type-A (یواس‌بی سایز معمولی)، یک عدد پورت تاندربولت ۳، یک پورت USB Type-C معمولی، HDMI 2.0، مینی DisplayPort 1.4 و یک پورت اترنت ۲.۵ گیگابیتی، کارت‌خوان micro SD و جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون ازجمله پورت‌هایی هستند که می‌توان آن‌ها را در اطراف GT76 Titan پیدا کرد. پورت اترنت و کارت وای‌فای لپ‌تاپ که از وای‌فای ۶ پشتیانی می‌کند، هر دو ساخت Killer است. همچنین، قابلیت جالبی در GT76 وجود دارد که به کاربر اجازه می‌دهد با اتصال هم‌زمان ازطریق اترنت و وای‌فای به شبکه، پهنای باند خود را افزایش بدهد.

باتوجه‌به ابعاد بزرگ شاسی، فضای کافی برای تعبیه‌‌ی اسلات‌ها و محفظه‌های مختلف نیز وجود داشته تا کاربر بتواند بعدا باتوجه‌به نیاز خود سخت‌افزار لپ‌تاپ را تغییر دهد یا قطعه‌ای به آن اضافه کند. به‌عنوان مثال، می‌توان به سه اسلات M.2 PCIe برای استفاده از SSD، محفظه‌ی ۲.۵ اینچی SATA برای استفاده از هاردها یا SSD‌های ۲.۵ اینجی و وجود اسلات کافی برای ارتقای رم تا ۱۲۸ گیگابایت اشاره کرد.

لپ‌تاپ MSI GT76 Titan از ماه آینده‌ی میلادی با قیمت پایه‌ی ۳,۶۰۰ و حداکثر قیمت ۴,۸۰۰ دلار وارد بازار آمریکا می‌شود. MSI در مدل‌های پایین GT76 هم از پردازنده‌های دسکتاپ استفاده می‌کند؛ با این تفاوت که در این مدل‌ها، پردازنده از بین انواع رده‌پایین‌تر دسکتاپ انتخاب می‌شود و MSI آن‌ها را اورکلاک نخواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات