MSI نسل جدید کیس‌های کامپیوتری را معرفی کرد

دوشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۴
مطالعه 5 دقیقه
MSI در جریان نمایشگاه کامپیوتکس از خانواده‌‌ی جدید کیس‌های کامپیوتری رونمایی کرد که طراحی و قابلیت‌های حرفه‌ای را به کاربر ارائه می‌کنند.
تبلیغات

شرکت MSI بیشتر با مادربرد، کارت‌های گرافیک، نمایشگر و لوازم جانبی شناخته می‌شود. کیس کامپیوترهای شخصی از حوزه‌هایی بوده که MSI کمتر به آن پرداخته است. البته قبلا نمونه‌هایی از این دسته محصولات با طراحی شرکت‌هایی همچون کولر مستر و NZXT توسط MSI معرفی شده‌اند. به‌هرحال نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۱۹ فرصتی بود تا MSI هم در بازار کیس کامپیوترهای دسکتاپ خودی نشان دهد. محصولات جدید شرکت که درکنار تراشه‌های X570 شرکت AMD به نمایش درآمدند، به‌صورت کامل در داخل MSI طراحی و ساخته شدند و به‌نظر می‌رسد تایوانی‌ها عزمی جدی برای تصاحب سهمی از بازار کیس کامپیوتر داشته باشند.

Sekira 500X

محصول پرچم‌دار MSI در بازار کیس‌های کامپیوتری به‌نام Sekira 500X معرفی شد. این کیس در دسته‌بندی تجهیزات حرفه‌ای با ابعاد تقریبا بزرگ یا Mid Tower قرار می‌گیرد. شرکت سازنده از صفحات جانبی کاملا شیشه‌ای با صفحات آلومینیمی در جلو و بالای کیس استفاده کرده است که طراحی جذابی را به آن می‌دهد. به‌علاوخه سه فن ۲۰۰ میلی‌متری ARGB در محصول جدید MSI قرار دارد.

کیس جدید MSI پشتیبانی کاملی از سخت‌افزارهای خنک‌کننده به‌کمک آب ارائه می‌کند که می‌توان به دریچه‌ی بالایی برای رادیاتور و خروجی‌های هوا اشاره کرد. دریچه‌های هوایی در این کیس، احتمالا کارایی بهتری نسبت به نمونه‌های موجود مجهز به صفحه‌ی شیشه‌ای سکوریتی در بازار ارائه می‌کند. 

فن‌های 500X با فیلترهای مش‌شده پوشیده شده‌اند و ازطریق پنل‌های شیشه‌ای سکوریتی اطراف کیس به‌راحتی می‌توان عملکرد آن‌ها را مشاهده کرد. اگر طراحی عمودی برای اجرای کارت گرافیک در این کیس استفاده شود، دمای عملکردی بسیار افزایش خواهد یافت. درنتیجه فواصل ایجاد شده بین فن‌ها و فیلترهای مش‌شده اهمیت بالایی پیدا می‌کنند که در کیس Sekira با پیاده‌سازی فضاهایی به قطر دو اینچ شاهد فضای مناسبی برای جریان شدید هوای فن‌ها هستیم.

Sekira 500X
Sekira 500X
Sekira 500X
Sekira 500X
Sekira 500X
Sekira 500X
Sekira 500X

پنل‌های شیشه‌ای کناری کیس قابل برداشتن هستند و لولاهایی در جلو و پشت هردوی آن‌ها پیاده‌سازی شده است. قطعات آهنربایی نیز در داخل لبه‌ها قرار دارند که قرارگیری صحیح پنل‌های شیشه‌ای را تضمین می‌کنند. هیچ مکانیزمی برای قفل کردن پنل‌ها وجود ندارد، اما قطعات آهنربایی برای نگه‌داشتن آن‌ها کافی هستند. برای جابه‌جایی و باز کردن پنل‌ها نیز یک دسته‌ در هریک از آن‌ها قرار دارد.

خانواده‌ی کیس‌های 500X شرکت MSI در سه طراحی به نام‌های 500X، 500G و 500R عرضه می‌شوند. الگوی داخلی، ورودی و خروجی‌های پنل جلویی و پشتیبانی سخت‌افزاری مشابهی در هر سه مدل خانواده‌ی 500X وجود دارد. تنها طراحی ظاهری مدل‌ها با هم تفاوت دارد. در طراحی مدل 500G از جزئیات زیبایی‌شناختی بیشتری استفاده شده است و شاهد پنل‌های آلومینیمی براق در جلو و بالا و همچنین استفاده از طراحی مسی در آن هستیم. درمقابل مدل 500X طراحی شیشه‌‌ای با نورپردازی RGB قرار دارد. چنین طراحی‌هایی از سوی MSI، دسته‌های گوناگون کاربران با سلایق متفاوت را راضی خواهد کرد.

مشخصات MSI Sekira 500X/G

مشخصات

توضیحات

طراحی 

Mid Tower

مادربوردهای تحت پشتیبانی

E-ATX, ATX, Micro-ATX, ITX

پشتیبانی از رادیاتور

تا ۳۶۰ میلی‌متر در جلو و بالا، ۱۴۰ میلی‌متر در پنل پشتی

ابعاد

۲۳۲*۵۴۵*۵۳۰ میلی‌متر

فن‌های موجود

سه عدد فن ARGB با ابعاد ۲۰۰ میلی‌متر و یک عدد فن ۱۲۰ میلی‌متری ARGB

ورودی/خروجی پنل جلویی

خاموش و روشن، کنترل نور RGB، دو عدد USB 3.2 Type A، یک عدد USB 3.2 Tybe C و جک صدای ۳/۵ میلی‌متری

اسلات‌های PCI

هشت عدد استاندارد و دو عدد عمودی

پشتیبانی درایو

چهار عدد درایو ۳/۵ یا ۲/۵ اینچی و سه عدد درایو ۲/۵ اینچی

زمان عرضه

مشخص نیست

قیمت

مشخص نیست

MSI Harpe 300X

محصولات دیگر MSI در دسته‌بندی‌کیس‌ها به‌نام Harpe 300X و 300R معرفی شدند. نکته‌ی اصلی این محصولات، تلاش برای کاهش حداکثری صدا در آن‌ها است. در طراحی خانواده‌ی هارپ به‌جای استفاده از شیشه‌های سکوریتی از شیشه‌های لمنیتی استفاده شد. چنین شیشه‌هایی عموما در خودروها یا وسایل موتوری دیگر دیده می‌شود و کمتر شرکتی آن‌ها را در کیس‌های کامپیوتری نصب می‌کند. طراحی شیشه‌ها هم با دقت درکنار کیس لحاظ شد تا فاصله‌ای هم بین آن‌ها و بدنه‌ی کیس نباشد و نویز صدا به کمترین حد ممکن برسد.

در جلوی کیس هارپ شاهد یک در لولایی هستیم که فن فیلتر دار پلاستیکی در پشت آن قرار می‌گیرد. در جلویی به‌راحتی و با استفاده از دستگیره‌ی کوچکی در بالا برداشته می‌شود. در بالای کیس پوشش‌هایی برای فن‌هایی بالایی قرار دارد که از خروج هرگونه صدا جلوگیری می‌کند. البته چنین پوشش‌هایی خروج هوا را نیز دشوار می‌کنند. البته فراموش نکنید که سری هارپ با تمرکز بر خنک‌کنندگی عالی طراحی نشده‌اند.

MSI Harpe 300X
MSI Harpe 300X
MSI Harpe 300X
MSI Harpe 300X
MSI Harpe 300X

خانواده‌ی کیس‌های هارپ برای افرادی مناسب هستند که بیش از خنک‌کنندگی به صدای کم کیس اهمیت می‌دهند. شاید کاربردهایی همچون استودیوهای موسیقی یا هر موقعیت وابسته به سکوت بتواند بهره‌وری بالایی از کیس‌های جدیدی MSI داشته باشد. البته برای مواقعی که فشار سنگین به قطعات وارد می‌شود و دما افزایش می‌یابد، می‌تون پنل جلویی و بالایی را به‌راحتی باز کرد تا هوا جریان پیدا کند.

کیس‌های هارپ به‌جز طراحی خارجی خاص،‌ از لحاظ پشتیبانی از سخت‌افزار، تفاوت چندانی با نمونه‌های پرچم‌دار MSI ندارند. پشتیبانی مادربرد دقیقا با سری Sekira یکی است و تنها تعداد درایوهای قابل پشتیبانی یک عدد کمتر می‌شود. طراحی پنل ورودی/خروجی نیز کمی با مدل‌های دیگر تفاوت دارد. 

مشخصات MSI Harpe 300X/R

مشخصات

توضیحات

طراحی 

Mid Tower

مادربوردهای تحت پشتیبانی

E-ATX, ATX, Micro-ATX, ITX

پشتیبانی از رادیاتور

تا ۳۶۰ میلی‌متر در جلو و بالا، ۱۴۰ میلی‌متر در پنل پشتی

ابعاد

۲۳۲*۴۸۰*۵۳۶ میلی‌متر

فن‌های موجود

نامشخص

ورودی/خروجی پنل جلویی

خاموش و روشن، ریست، کنترل نور RGB، دو عدد USB 3.2 Type A، دو عدد USB 2.0، یک عدد USB 3.2 Type C و جک صدای ۳/۵ میلی‌متری

اسلات‌های PCI

هشت عدد استاندارد و دو عدد عمودی

پشتیبانی درایو

چهار عدد درایو ۳/۵ یا ۲/۵ اینچی و دو عدد درایو ۲/۵ اینچی

زمان عرضه

مشخص نیست

قیمت

مشخص نیست

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات